Tydzień XV 22 - 26.06

Drodzy Rodzice! Moi Mili Uczniowie!

Przed nami ostatni tydzień nauki
i upragnione WAKACJE!

 

Krąg tematyczny "Wkrótce wakacje!"

22.06.2020 poniedziałek
"Lato zaprasza nas do zabawy"

1)"Jak spędzimy wakacje?"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.74.
2)"Pakujemy plecak"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.75.
3)"Znajdź obrazek"-wykonaj ćwiczenie KP cz.4, s.76-77.
4)"Latarnia"-wysłuchaj opowiadania i powiedz:
Do czego służą latarnie morskie?
Źródło:Wojciech Widłak, "Latarnia"(w:)
"Wesoły Ryjek i lato", Media Rodzina, Poznań 2017
lub w zakładce PP Wołoskowola.
5)"Latarnia morska"-wykonaj konstrukcję latarni według własnego pomysłu.

23.06.2020 wtorek
"Mój pomysł z tatą na fajne lato"

1)"Laurka dla taty"-wykonaj laurkę
i wręcz tacie z okazji Dnia Ojca.
2)"Tato już lato"-wysłuchaj piosenki razem z tatą.

 

3)"Mój tata kapitan"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.78-79.
4)"Mapa wyprawy"-narysuj drogę przejażdżki,
możesz wykorzystać "Plan miasteczka" W.karta nr 8.
5)"Wyprawa rowerowa z tatą""-zorganizuj przejażdżkę rowerową z tatą i mamą.

24.06.2020 środa
"Wakacji nadszedł czas"

1)"Moje wakacyjne plany"-opowiedz o swoich wakacyjnych marzeniach.
2)"Pocztówka z wakacji"-zaprojektuj kartkę z wakacji,
możesz wykorzystać kartę z wyprawki W. karta nr 42, s.103.
3)"Wakacyjna matematyka"-zrób zakupy upominków z wakacji,
wykorzystaj W. karta nr 41 "Monety i banknoty"(2), s.101.
4)"Kolorowe wakacje"-ułóż napis "wakacje", przyklej na kartce i ozdób.

25.06.2020 czwartek
"Życzymy bezpiecznych wakacji"

1)"Bezpieczne wakacje"-zapoznaj się z zasadami bezpiecznych wakacji

 

2)"Wakacyjne życzenia"-przygotuj życzenia dla koleżanek i kolegów
z klasy z okazji wakacji.
3)"Mistrz bezpieczeństwa"-wykonaj książeczkę W.karta nr 6, s.13.

26.06.2020 piątek
"Zakończenie roku szkolnego 2019/2020"

Dziękuję Państwu za wytrwałość.
Dzieciom dziękuję za solidną pracę.
Wszystkim życzę bezpiecznych i udanych wakacji.

Religia

Szczęść Boże!
Proszę uzupełnić kolejne dwa tematy.

język angielski
Wtorek 23.06.2020
Temat: The wolf's face- kolorowanie, śpiewanie piosenki.
Kochane Dzieci, czas naszego świata bajek w tym roku szkolnym dobiega końca. Na zakończenie pracy z książką macie za zadanie dokończyć kolorowanie wilka str 75. Jakiego koloru jest wilk? Czy pamiętasz jak wypowiemy po angielsku słowa: eyes-oczy, ears-uszy, nose-nos, teeth-zęby? Jeśli o czymś zapomnieliście, to posłuchajcie tego:

 
Czwartek 25.06.2020
Temat: Powtórzenie wierszyków i piosenek, których uczyliśmy się w ciągu roku szkolnego.
Przypomnijmy nasze ulubione piosenki:
 
 
 
A oto kolorowanka wakacyjna:

Kolorowanka

Drogie Dzieci, pamiętajcie o bezpieczeństwie podczas wakacji. Życzę słonecznego lata:)
Serdecznie dziękuję Rodzicom za współpracę. Życzę udanego wypoczynku :)

Tydzień XIV 15 - 19.05

Drodzy Rodzice! Moi Mili Uczniowie!

Przed nami przedostatni tydzień nauki.
Pracujemy tylko 2 dni, ponieważ klasa VIII pisze egzaminy.
Piosenka tygodnia

 


Krąg tematyczny "Zwierzęta na wsi i w domu"

15.06.2020 poniedziałek
"Co słychać w gospodarstwie"

1)"Rolnik-kto to taki?"-opowiedz o pracy rolnika.
2)"Od ziarenka do bochenka"-wklej obrazki i opowiedz historyjkę
KP cz.4, s.66, a następnie obejrzyj film

 

3)"Pszczoły-pożyteczne zwierzęta"-obejrzyj filmy

 
 
 

4)"Smaczny miodek"-ponumeruj obrazki KP cz.4, s.67.
5)"Zwierzę lub przedmiot na literkę..."-wykonaj ćwiczenie KP cz.4, s.68-69.

19.06.2020 piątek
"Bez zwierząt świat byłby smutny"

1)"Skąd się bierze mleko?"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.70.
2)"Moje domowe zwierzątko"-narysuj ulubione zwierzątko
i przeczytaj tekst KP cz.4, s.71.

Piątek 19.06.20

3.Nazywanie zwierząt dorosłych i młodych. W ."Gospodarstwo Pana Janka" wycięcie zwierząt z wyprawki i ułożenie parami młodych osobników z dorosłymi.
4.Porównywanie liczebności zbiorów .Określenie położenia elementów w przestrzeni . Utrwalenie liczebników porządkowych. Rozwiązywanie zadań KP4str.72,73.
4. Lepienie zwierząt z plasteliny.

Tydzień XIII 08 - 10.06

Drodzy Rodzice! Moi Mili Uczniowie!

Przed nami nowy krąg tematyczny
i tylko 3 dni nauki.

Piosenka tygodnia

 

Krąg tematyczny "Wyjątkowe smaki lata"

08.06.2020 poniedziałek
"Lato daje nam zdrowie"
1)"Moje ulubione potrawy"-wymień 5 ulubionych potraw.
2)"Co zbieramy latem, a co jesienią?"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.58.
3)"Piramida zdrowia"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.58, obejrzyj film
i wyjaśnij znaczenie terminu "piramida żywieniowa".

 

4)"Kolorowe ę"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.89
oraz uzupełnij obrazek W. "Litery-album" s.32.
5)"Kolorowa kanapka"-poproś mamę o pomoc i przygotuj kanapki,
nie zapomnij o warzywach.

09.06.2020 wtorek
"Zdrowo się odżywiamy"
1)"W letnim ogródku"-wysłuchaj wiersza Laury Łącz,
wymień nazwy owoców wymienionych w wierszu.

W letnim ogródku
wesoło,
kwiaty rozkwitły
wokoło.
Śmieje się jabłko
i gruszka,
czupryną trzęsie
pietruszka.
Cieszy się śliwka
renkloda,
że taka piękna
pogoda.
Narzeka tylko
cebula:
-Za ciepła moja
koszula!
A dynia sapiąc
z gorąca,
wystawia buzię
do słońca.

2)"Ile sylab?"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.60-61.
3)"W letnim ogrodzie"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.62.
i obejrzyj film, wymień sprzymierzeńców ogrodu.

 

4)"W poszukiwaniu liter"-napisz: ą, ę KP cz.4, s.95.
5)"Sałatka owocowa"-poproś mamę o pomoc
i wykonaj sałatkę z owoców sezonowych.

10.06.2020 środa
"Opiekujemy się ogrodem"

1)"Zgadnij, co lubię?"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.63.
2)"Matematyka z ogródka"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.64.
3)"Jak robić zakupy?"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.65.
4)"Martwa natura"-ułóż kompozycję z dowolnych warzyw lub owoców
i wykonaj pracę plastyczną dowolną techniką.
5)"Zdrowy posiłek"-poproś mamę o pomoc i przygotuj zdrowy posiłek.

Religia

Szczęść Boże!
Proszę uzupełnić temat nr 48.
Kontakt do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

język angielski
9.06.2020
Temat: Let's go to school - chodźmy do szkoły.
Drogie Dzieci, z pewnością doskonale już znacie i pamiętacie nazwy kolorów. Na stonie 61 w ćw 1 należy pokolorować obrazek według wzoru.
str 62 - odsłuchaj historyjki z nagrania. Nazwij przybory szkolne:crayons-kredki, glue-klej, scissors-nożyczki, a pencil-ołówek, a school bag-plecak szkolny, a book-książka. O czym opowiadała historyjka?

 
A Ty, co nosisz w swoim plecaku?
A teraz obejrzyj swoją ulubioną bajkę, jeśli masz taką możliwość :)

Tydzień XII 01 - 05.06

Drodzy Rodzice! Moi Mili Uczniowie!

Z okazji Dnia Dziecka
wszystkim dzieciom małym i dużym
życzę spełnienia marzeń.

Zaczynamy nowy krąg tematyczny związany ze sportem.

Piosenka tygodnia

 

Krąg tematyczny "Sporty letnie"

01.06.2020 poniedziałek
"Dzień Dziecka na sportowo"

1)"Jakie sporty znamy?"-ustal:
-Jakie są letnie dyscypliny sportu?
-Jakie zasady obowiązują w sporcie?
2)"Nasz wolny czas"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.50-51.
3)"Kolorowe dzieci"-wysłuchaj piosenki i powiedz:
-O kim śpiewa Majka Jeżowska?

 

4)"Idziemy do teatru z okazji Dnia Dziecka"-

 

5)"Pokonaj przeszkodę"-zorganizuj na dworze
zabawę z pokonywaniem naturalnych przeszkód.

02.06.2020 wtorek
"Skaczemy, pływamy, biegamy"

1)"Niezbędnik sportowca"-ustal:
-Jaki sportowy ekwipunek zapewnia bezpieczeństwo
i chroni przed urazami podczas
jeżdżenia na rowerze, rolkach, deskorolce czy hulajnodze
oraz podczas grania w piłkę.
2)"Gąska Marcelina"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.88.
3)"Czytamy"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.52-53.
4)"Zabawy z sylabami"-przygotuj 2 kostki,
do zabawy zaproś rodziców,
rzucaj kostką, układaj wyrazy na daną sylabę,
W. karta nr 29 "Kostka z sylabami" s.69.
5)Skoki w dal"-zorganizuj na dworze zabawę ruchową,
skacz w dal i mierz stopami długość skoku.

03.06.2020 środa
"Zabawy na placu zabaw"

1)"Kolorowa piłka"-znajdź 5 okrągłych przedmiotów
i obrysuj je na kartce, następnie zamień w kolorowe piłki.
2)"Sportowe zadania"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.54-55.
3)"W poszukiwaniu litery ą"-wytnij literę ą i umieść w klaserze
W. karta nr 45 "Kartoniki z literami"(4), s.115.
4)"Gra w klasy"-wykonaj ćwiczenie KP cz.4, s.81.
5)"Gra w klasy"-narysuj kredą liczby od 1 do 10
w bezpiecznym miejscu i skacz.

04.06.2020 czwartek
"Rozwiązujemy łamigłówki matematyczne"

1)"Sporty zespołowe"-ustal:
-Jakie są sporty zespołowe?
-Co jest w tych sportach ważne?
2)"Zakodowane informacje"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.56-57.
3)"Szukamy liczb"-wykonaj ćwiczenie KP cz.4, s.80.
4)"Każdy ma zabawki"-pokoloruj rysunek i dorysuj zabawki W."Litery-album", s.31.
5)"Biegam"-zorganizuj na dworze zabawę z elementami biegu.

05.06.2020 piątek
"Letnia olimpiada"

1)"Zabawa w czytanie"-przygotuj planszę i kartoniki,
układaj zagadki do obrazków W. karta nr 16 "Zabawa w czytanie-rzeczowniki (1) s.37.
2)"Mój ulubiony sport"-wykonaj pracę plastyczną dowolną techniką.

3.Co już wiem o sporcie ?
-Jakie znacie sporty , w których ważna jest szybkość ?
-Jakie znacie sporty , w których ważna jest precyzja ruchu?
-Jakie znacie sporty , w których rywalizują ze sobą dwie drużyny?
-Co obowiązkowo należy założyć , gdy wybieramy się na rowerową wycieczkę?
4.Olimpiada sportowa w ogrodzie. -konkurencje sportowe wybrane przez dzieci, proszę namówić do sportowej rywalizacji namówić rodzeństwo lub rodziców.
5. Moja Olimpiada - rysowanie kredkami , dzieci uwzględniają w rysunku to co najbardziej utkwiło im w pamięci. Starają się pokazać na rysunku postacie w ruchu.
5. Przeczytaj i przynieś - zabawa językowa doskonaląca umiejętność czytania. Rozkładamy na podłodze kartki z wyrazami i prosimy dziecko o przyniesienie wymienionego wyrazu.

język angielski
Wtorek 2.06.2020
Temat: Rozpoznajemy i nazywamy przybory szkolne.
school bag -plecak szkolny, pencil-ołówek, crayon-kredka, glue-klej, scissors-nożyczki, book-książka
Otwórz książeczkę na stronie 60.
ćw. 1 Nazwij przedmioty po których skacze Biedronka Lucy za nagraniem.
ćw.2 Przyklej naklejki na listki.
Czwartek 4.06.2020
Temat:Rozpoznajemy i nazywamy przedmioty szkolne, prosimy o przedmioty i podajemy przedmioty. Śpiewamy piosenkę.
Przypomnij sobie nazwy kolorów:

 
Rozłóż przed sobą następujące przybory szkolne: tornister, ołówek, kredkę świecową, klej, nożyczki, książkę. Powiedz jakiego są koloru np. It’s (red) and (blue).
Wykonaj ćwiczenie 1 na stronie 61.

Religia

Szczęść Boże!
Proszę uzupełnić tematy nr 46 i 47.
Kontakt do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tydzień XI 25 - 29.05

Drodzy Rodzice! Moi Mili Uczniowie!

Zaczynamy nowy krąg tematyczny związany z Rodziną i najważniejszą osobą jaką jest MAMA.

Wszystkim Mamom życzę wytrwałości,
uśmiechu na twarzy i zadowolenia z dzieci.

Nie zapominajcie "Ruch to zdrowie!"
W tym tygodniu:
-pomagacie sprzątać i przygotowywać posiłki,
-zaproście Mamusię na wycieczkę rowerową.

Książka tygodnia: Joanna Papuzińska, "Nasza mama czarodziejka",
Nasza Księgarnia, Warszawa 1982
(wszystkie linki w zakładce Punkt Przedszkolny Wołoskowola)


Piosenka tygodnia "Życzenia dla mamy"

 

Krąg tematyczny "Duże i małe rodziny w akcji"

25.05.2020 poniedziałek
"Moja mama ratowniczka"

1)"Co robi moja mama?", stosowanie czasowników-
przygotuj planszę do zabawy oraz obrazki z czynnościami i podpisami,
a następnie układaj zdania (np. czasownik-rysuje "Moja mama często ze mną rysuje obrazki.")
W. karta nr 40 "Zabawa w czytanie-czasowniki (1),(2), s.95,97.
2)"Jak nasza mama zreperowała księżyc"-wysłuchaj opowiadania J. Papuzińskiej i powiedz:
-Co się wydarzyło?
-Jak mama pomogła księżycowi?
3)"Pomagamy mamie"-uporządkuj i opowiedz historyjkę obrazkową KP cz.4, s.34.
4)"Bukiet dla mamy"-pokoloruj bukiety zgodnie ze wzorem KP cz.4, s.35.
5)"Bańki mydlane"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.36.
6)"Pomocna dłoń"-na kartonie obrysuj dłoń mamy,
następnie w dłoni mamy obrysuj swoją dłoń
i wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.86.

26.05.2020 wtorek
"Moja mama jubilatka"

1)"Czar dla mamy"-wysłuchaj opowiadania J. Papuzińskiej i powiedz:
-Jaką niespodziankę przygotował syn dla mamy?
-Jak cała rodzina spędzała imieniny mamy?
2)"Portret mamy"-przeczytaj wypowiedzi i pokoloruj portret mamy KP cz.4, s.37.
3)"Czytamy"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.38-39.
4)"Liczymy palce"-licz do 20, wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.94 i napisz 20 KP cz.4, s.95.
5)"Serduszko dla mamy"-wytnij serduszko małe lub duże i wręcz mamusi z okazji Dnia Matki.
6)"Poduszeczka mała do uszka szeptała"-wymyśl miłe słówka jakie poduszeczka może szeptać dla mamy.

27.05.2020 środa
"Moja mama czarodziejka"

1)"Jak nasza mama odczarowała wielkoluda"-wysłuchaj opowiadania i powiedz:
-Co się wydarzyło?
-Kim był wielkolud i dlaczego stał się wielkoludem?
2)"Co się ukryło, co się zgubiło?-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.40-41.
3)"Fryzura dla mamy"-stwórz piękną fryzurę dla mamy dowolną techniką W. karta nr 33, s.79.
4)"Bańki mydlane"-przeczytaj tekst i pokoloruj obrazek W. "Litery-album" s.29.
5)"Czy znasz swoją mamę"-powiedz:
-Jaki kolor oczu ma mama?
-Jakie ma włosy?
-Co najbardziej lubi robić?
-Jaką potrawę lubi najbardziej?
-Jaki ma ulubiony kolor?
6)"Smacznie, zdrowo ogórkowo"-pomóż mamie przygotować mizerię z ogórków.

28.05.2020 czwartek
"Rodziny duże, rodziny małe wszystkie doskonałe"

1)"Jak nasza mama szukała złodzieja"-wysłuchaj opowiadania J. Papuzińskiej i powiedz:
-Komu była potrzebna pomoc detektywa i dlaczego?
2)"Na rodzinnym pikniku"-pokoloruj rodziny, wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.42.
3)"Niezwykła sobota"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.43-44 i 45.
4)"Dla zdrowego naskórka maseczka z ogórka"-wykonaj ćwiczenia z wiewiórką Józefiną KP cz.4, s.87.
5)"W poszukiwaniu liter"-wytnij litery ń, ó i umieść w klaserze W. karta nr 45 "Kartoniki z literami (4) s.115.
6)"Połykacz liter"-przeczytaj tekst i pokoloruj obrazek W."Litery-album" s.30.

29.05.2020 piątek
"Razem z mamą, razem z tatą"

1)"Czytamy z rodzicami"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.46-47.
2)"Piszemy"-utrwal poznane litery, napisz ń, ó KP cz.4, s.95.

Religia

Szczęść Boże!
Proszę uzupełnić tematy nr 44 i 45.
Kontakt do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

język angielski
Wtorek 26.05.2020
Temat:Powtarzamy materiał z rozdziału Hello oraz rozdziału 1.-7.
Drogie Dzieci, dzisiaj sprawdzimy ile pamiętacie z różnych kategorii, których się do tej pory uczyliście. Otwórzcie książeczki na srtonie 58. ćw1 Przyklej naklejki zgodnie z konturami obrazków. Rysuj czerwoną linię od postaci Lucy i nazywaj po angielsku obrazki przyklejane po drodze.
ćw 2 odsłuchaj nagrania. Wskaż odpowiednią postać, zwierzę, jedzenie lub przedmiot, które są wymieniane w nagraniu.
CD2.45
Sue: Hi Mia. Hi Jo. Look! I’ve got a blue ball! Let’s play!
Mia: I’ve got an orange board game! Do you want to play?
Jo: Oh, no. I’m hungry.
Mia: Me too.
Sue: Do you like chocolate, Mia?
Mia: No, I don’t. I like ice cream! What about you, Jo?
Jo: I don’t like ice cream! I like apples. Look, my white rabbit likes apples, too.
Czwartek 28.05.2020
Temat:Rozróżniamy zdrowe i niezdrowe produkty spożywcze.
Podręcznik strona 59
Jakie znasz produkty zdrowe i niezdrowe? Czy potrafisz nazwać niektóre z nich po angielsku? Jakie?
ćw. 1 Odsłuchaj nagrania i zakreśl na zielono te produkty, które są zdrowe, i na czerwono te, które nie są dla nas dobre, gdy jemy ich za dużo.
CD2.47
1 Apples are good for you. 2 Ice cream isn’t good for you. 3 Strawberries are good for you. 4 Chocolate isn’t good for you. 5 Oranges are good for you. 6 Jam isn’t good for you. 7 Pears are good for you. 8 Honey is good for you.
ćw.2 Odsłuchaj nagrania i dokończ rysować.
CD2.48
Apples, apples, Red and green, too.
Strawberries and oranges Are good for you!
Chocolate, ice cream And jam, too.
They are NOT Good for you!
ćw. 3 Narysuj zdrowy produkt na zielonej tacy i niezdrowy produkt na czerwonej tacy.

Tydzień X 18 - 22.05

Drodzy Rodzice! Moi Mili Uczniowie!

W tym tygodniu będziemy poznawać różne zawody.
W razie pytań proszę o kontakt.
Pozdrawiam wszystkich.

Pamiętajcie "Ruch to zdrowie!"-
jesteście pomysłowi naśladujcie:
rolnika, strażaka, listonosza, policjanta,
malarza, lotnika, kierowcę.

Piosenka tygodnia https://www.youtube.com/watch?v=grjsVmBu9xM  

Krąg tematyczny "Zawody naszych Rodziców"


18.05.2020 poniedziałek
"Kto buduje dom?"

1) "Wszyscy dla wszystkich"-wysłuchaj wiersza Juliana Tuwima
i powiedz jakie zawody były wymienione.

 

2) "Poznajemy różne zawody"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.26-27.
3) "Jestem architektem, projektuję swój wymarzony dom"-narysuj swój wymarzony dom.
4) "Jaki to zawód?"-rozwiąż zagadki.

 

5)"Co robi kucharz?"-wysłuchaj wiersza Ewy Matejczyk i
zamień się w kucharza/kucharkę ugotuj kolorową zupę jarzynową.
Wykorzystaj W. karta nr 43 "Warzywny teatrzyk" s.105.

"Kolorowa zupa jarzynowa"

W kuchni dzisiaj zamieszanie,
Smacznej zupy gotowanie.
Brokuł, cebula, burak, papryka,
W dużym garnku szybko znika,
I między ziarenka fasoli,
ogórek zielony też się gramoli.
Jak się warzywa tam spotkają,
Swoje smaki wmieszają.
Tak powstaje bardzo zdrowa,
pyszna zupa jarzynowa.

19.05.2020 wtorek
"Kto szyje ubrania?"

1) "Mierzy w szerz, mirzy wzdłuż i sukienkę szyje już" zabawy z centymetrem-
zmierz i zapisz długość wybranych elementów.
2) "W pracowni krawieckiej"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.29.
3) "Szyjemy, fastrygujemy"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.85.
4) "Czytamy"-przeczytaj podpisy i wklej pod właściwym zdjęciem KP cz.4, s.28.
5) "Projektant mody"-zaprojektuj strój dla mamy lub taty,
możesz wycinać różne elementy z gazet i naklejać na karton.

20.05.2020 środa
"Jest tyle ciekawych zawodów na świecie"

1) "Gdy zawody wybieramy, długo się zastanawiamy"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.30-31.
2) "Kim będę, kiedy dorosnę?"-narysuj kim chciałbyś/chciałabyś zostać w przyszłości.
3) "Praca leśniczego"-wysłuchaj wiersza Bożeny Formy i powiedz: Co robi leśniczy?

"Pan leśniczy"

Leśniczy często chodzi po lesie.
Zawsze zwierzętom swą pomoc niesie.
Zna każdą ścieżkę krzewy i drzewa,
rozpozna ptaka, który zaśpiewa.
Można go nazwać strażnikiem lasu.
Spędza w nim dużo swojego czasu.
Razem z gajowym sprawdza, jak drwale,
ścinają w lesie drzewa wytrwale.
Rozumie, o czym las ciągle śpiewa.
Patrzy, jak tańczą liście na drzewach.
Powtarza głośno – szanuj przyrodę
ja ci w tym zawsze chętnie pomogę.

4) "Czytamy"-przeczytaj tekst i pokoloruj obrazek W. "Litery-album" s.28.
5) "Litera ć, Ć"-wytnij litery i umieść w klaserze W. karta nr 45 "Kartoniki z literami" (4).

21.05.2020 czwartek
"Kiedy książkę kupujemy, pisarzowi dziękujemy"

1) "Idziemy do księgarni"-przygotuj "Monety i banknoty" W. karta nr 41, s.99.
2) "Zakupy w księgarni"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.32-33.
3) "Liczymy do 19"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.93.
4) "Liczba 19"-napisz 19 KP cz.4, s.95.
5) "Pociąg"-ustal jakie zawody związane są z kolejnictwem.

22.05.2020 piątek
"Turniej o zawodach"

1) "Zawody"-układaj nazwy zawodów, wykorzystaj literki z klasera.
2) "Piszemy"-utrwal poznane literki, napisz Ż, ż, Ś, ś, Ź, ź, Ć, ć KP cz.4, s.95.

język angielski
Wtorek 19.05.2020
Temat:Rozpoznajemy i nazywamy produkty spożywcze. Pytamy o upodobania dotyczące produktów spożywczych i odpowiadamy na pytania.
Mówimy rymowankę.
Hello! / Goodbye!
apple-jabłko, chocolate-czekolada, ice cream-lody, jam-dżem, orange-pomarańcza, strawberry-truskawka, honey-miód, pears-gruszki
Do you like pears? - Czy ty lubisz gruszki?
Yes, I do./No, I don't. - Tak, lubię/Nie, nie lubię.
ćw.1 str 56 Połącz produkty, które połknął wąż(snake).
ćw.2 str. 56 Listen and draw the food-Posłuchaj nagrania i narysuj produkty
CD2.41
Do you like honey?chant
Do you like honey? Yes I do!
I like honey and pears, too!
Do you like apples?
Yes, I do! I like apples and chocolate, too!
Do you like oranges?
Yes, I do! I like oranges and strawberries, too!
Yummy, yummy, yummy, yum, yum, yum!
Spójrz, pierwsza czarownica ma słoik miodu w ręce. Czarownice są umieszczone na rysunku w takiej samej kolejności, w jakiej wypowiadają się w rymowance. Można wykorzystać obrazki z zadania 1 jako wzór. Jakie produkty ma w rękach Sue, Mia i Jo? Wypowiedz je na głos.
Czwartek 21.05.2020
Temat:Powtórzenie materiału z rozdziału 7.
Powtórz słowa, które nauczyłeś/aś się w tym rozdziale przeglądając karty od początku rozdziału 7. Zatrzymaj się na stronie 57.
ćw.1 Przeciągnij palcem wzdłuż linii łączących pierwszą postać (Sue) z pomarańczami i czekoladą. Narysuj linie łączące postaci z tymi produktami, które one lubią. Rysuj linie innym kolorem dla każdej postaci, np. tym samym, co strój postaci, aby rysunek był czytelny. A teraz przerysuj odpowiednie produkty na talerze.
CD2.44
1 Mummy witch: Sue, do you like apples?
Sue: No, I don’t. I like oranges and chocolate. Yummy!
2 Mummy witch: Mia, do you like jam?
Mia: No, I don’t. I like pears and honey. Yummy!
3 Mummy witch: Jo, do you like pears?
Jo: No, I don’t. I like strawberries and ice cream. Yummy
ćw2 Użyj wypychanki: pucharek na lody, kulki lodów i dodatki. Let’s make the story elements. Należy wypchnąć elementy wzdłuż perforowanych linii.
ćw.3 Możesz odsłuchać nagrania i pobawić się swoją wypychanką. 

Religia

Szczęść Boże!
Z okazji setnych urodzin św. Jana Pawła II, które są 18 maja, proszę obejrzeć krótki film o świętym i pomodlić za wstawiennictwem św. Jana Pawła II w waszych intencjach. Przypominam o nabożeństwach majowych.

 

Kontakt do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tydzień IX 11 - 15.05

Drodzy Rodzice! Moi Mili Uczniowie!

Maj to miesiąc książek.
Zaczynamy nowy krąg tematyczny związany z ulubionymi książkami.
W razie pytań proszę o kontakt.

Ruch to zdrowie!
W tym tygodniu: gramy w klasy, skaczemy przez skakankę i jeździmy na rowerze.

Piosenka tygodnia "Podróż do krainy bajek"

 

Krąg tematyczny "Nasze ulubione książki"

11.05.2020 poniedziałek
"Idziemy na baśniowy bal"

1) "Bajkowe zagadki"-rozwiąż zagadki o postaciach bajkowych
i wskaż tytuł bajek z jakich pochodzą.

-Zwierzę słynne po wsze czasy
Z tego, że nosi obcasy.

-Domek w głodnych buziach znika,
Bo to chatka jest z piernika
Jej mieszkanka tym się chlubi,
że ogromnie dzieci lubi.

-Nie ma schodów, ni drabiny,
Tylko warkocz zamiast liny
I pod wież wąską ścieżką.
Kto na szczycie wieży mieszka?

-Mama kaczka aż się zlękła
Bo skorupka nagle pękła
i pokraka wyszła z jajka.
Czy już wiesz jaka to bajka?

2) "Baśniowy bal"-wykonaj ćwiczenie KP cz.4, s.18.
3) "Dom bez książek to dom bez okien"-wysłuchaj opowiadania
i postaraj się wytłumaczyć co znaczy to przysłowie

Źródło: Renata Piątkowska, "Mądra głowa zna przysłowia", Wydawnictwo BIS, Warszawa

4) "O czym czytają dzieci?"-wykonaj ćwiczenie KP cz.4, s.19 i powiedz:
Jakie książki masz w swojej domowej biblioteczce?
5) "Baśnie, bajki i bajeczki"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.91 i napisz 17 KP cz.4, s.95.
6) "Jak powstaje książka?-obejrzyj film, a następnie wymień zawody związane z powstawaniem książki

7) "Czytanie pod chmurką"-przeczytaj tekst i wykonaj ćwiczenia KP cz. 4, s. 15.

12.05.2020 wtorek
"Opowiadamy nasze ulubione bajki"

1) "Źrebak"-wysłuchaj wiersza Marty Bogdanowicz i powiedz:
Co lubi robić źrebak?

Źrebak szybko biega,
źrebak szybko skacze,
źrebak jest wesoły
i nigdy nie płacze.

Hej dzieciaki, hej dzieciaki,
pohasajcie jak źrebaki.
Lepiej biegać, lepiej skakać
niźli w kącie siedzieć, płakać.

2) "Ź jak źrebak"-wykonaj ćwiczenia i wymyśl historyjkę o źrebaku KP cz.4, s.84.
3) "Zaczarowane obrazki"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.20-21.
4) "Moja ulubiona bajka"-narysuj ilustrację do swojej ulubionej bajki.
5) "W poszukiwaniu liter"-wytnij litery ź,Ź i umieść w klaserze W. karta nr 45 "Kartoniki z literami" (4).

13.05.2020 środa
"Czytamy nasze ulubione bajki"

1) "Moja ulubiona książka"-opowiedz o swojej ulubionej książce.
2) "W królewskiej bibliotece"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.22.
3) "Rozmawiamy o postaciach bajkowych"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.23.
4) "Moja książeczka"-stwórz książeczkę o ulubionym zwierzątku.
5) "Zasady korzystania z książek"-ustal zasady właściwego korzystania z książek.

14.05.2020 czwartek
"W bibliotece"

1) "Moja ulubiona postać z bajki"-narysuj ulubioną postać z bajki.
2) "W bibliotece książek bez liku"-wykonaj ćwiczenia KP cz 4, s.92.
3) "Zaczarowany ołówek"-napisz 18 KP cz 4, s.95.
4) "Kolorowe książki"-wykonaj ćwiczenia KP cz 4, s.24-25.
5) "Zakładka do książki"-zaprojektuj i wykonaj zakładkę dowolną techniką.

15.05.2020 piątek
"Nasza grupowa biblioteczka"

1) "Posiłek dla połykacza liter"-ułóż 5 wyrazów związanych z książkami,
wykorzystaj literki z klasera.
2) "Czytanie pod chmurką"-utrwal poznane litery, przeczytaj tekst i pokoloruj obrazki W."Litery-album" s. 25-26-27.

Religia

Szczęść Boże!
Proszę uzupełnić w podręczniku temat 44 (jeden temat na dwie lekcje).
Kontakt do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

język angielski
Wtorek 12. 05.2020
Temat: Słuchamy historyjki, pytamy o upodobania dotyczące produktów spożywczych i udzielamy odpowiedzi.
Hello! Czy pamiętacie artykuły spożywcze o których się ostatnio uczymy? Przypomnijcie sobie ich nazwy. Na stronie 54 w książeczkach mamy historyjkę. Obejrzyj obrazki i odsłuchaj historyjki z nagrania. Oto jej tekst:
CD 2.40
Colin: Hey, Bugs team! Let’s watch a film.
Bugs: Great idea!
Obrazek 1
Sue: I’m hungry!
Mia: Me too!
Jo: I know! Let’s make a giant ice cream!
Sue and Mia: Great idea!
Obrazek 2
Jo: Do you like oranges, Sue?
Sue: Yes, I do, yummy!
Jo: Do you like strawberries, Mia?
Mia: Yes, I do, yummy!
Jo: Ready?
Jo, Sue and Mia: Abracadabra, one, two, three!
Obrazek 3
Sue: Do you like jam, Mia?
Mia: No, I don’t, yuk!
Sue: Do you like chocolate, Jo?
Jo: Yes, I do, yummy!
Sue: Ready?
Jo, Sue and Mia: Abracadabra, one, two, three!
Obrazek 4
Jo: Look! It’s a giant ice cream with strawberries, oranges and lots of chocolate!
Sue and Mia: Let’s eat! Yummy!

A ty co lubisz?
Do you like strawberries? Yes, I do./No, I don't.

Czwartek 14.05.2020
Temat: Story - ćwiczenia.
Odsłuchaj historyjki z ostatniej lekcji.
Wykonaj ćwiczenia na stronie 55.
W ćw.2 zakreśl te produkty, które czarownice lubią i narysuj je w pucharku.
W ćw.3 pokoloruj tylko te produkty, które ty lubisz.
Chętnie zobaczę jak wykonaliście ćwiczenia. email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Messenger: Agnieszka Podolak

Tydzień VIII 5-8.05

Drodzy Rodzice! Moi Mili Uczniowie!

Zaczynamy nowy krąg tematyczny i karty pracy nr 4.
W razie pytań proszę o kontakt.


Krąg tematyczny "Jak mądrze korzystać z technologii?"

05.05.2020 wtorek
"Pośród multimediów"

1)"Udany weekend"-opowiedz: Co robili chłopcy?,
nazwij multimedia KP cz.4, s.10-11.
2)"Multimedia"-wykonaj ćwiczenie KP cz.4, s.3.
3)"Sylabowe zabawy"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.4-5.
4)"Żaba Żaneta"-wymyśl historyjkę o żabie i wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.82.
5)"Żaba"-wysłuchaj opowiadania R.Piątkowskiej,
czy znasz przysłowie "Nie czyń drugiemu, co tobie nie miłe"?,
Czy sprawdziło się ono w tym przypadku?

http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkole29.tarnow/zaba-opowiadanie.pdf 

06.05.2020 środa
"Ach ta telewizja"

1)"Mój ulubiony program telewizyjny"-opisz, które programy lubisz oglądać.
2)"Literowa telewizja"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.6, 7, 8.
3)"Jak nie telewizor to co?"-podaj propozycje spędzania wolnego czasu
i wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.90.
4)"Liczba 16"-napisz 15 i 16 KP cz.4, s.95.
5)"Zasady korzystania z telewizji"-ustal zasady właściwego korzystania z telewizji.

07.05.2020 czwartek
"Mądrze korzystamy z komputerów i tabletów"

1)"Mój komputer"-wysłuchaj wiersza S. Karaszewskiego i ustal:
"Czy komputer może zastąpić prawdziwego przyjaciela?"

 

2)"Kodowanie"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.9.
3)"Jak mądrze korzystać z komputera?"-
ustal zasady mądrego korzystania z komputera.
4)"Komputerowe obrazy"-wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.12-13.
5)"Ślimak Staś"-wymyśl historyjkę o ślimaku i wykonaj ćwiczenia KP cz.4, s.83.
6)"Ślimak"-ulep ślimaka z plasteliny.

08.05.2020 piątek
"W świecie gier komputerowych"

1)"Ścianka wspinaczkowa"-wykonaj ćwiczenie KP cz.4, s.14.
2)"W poszukiwaniu liter"-wytnij litery h,H,ż,Ż,ś,Ś i umieść w klaserze W. karta nr 45 "Kartoniki z literami" (4).

Religia

Szczęść Boże!
Proszę uzupełnić w podręczniku temat 43. Narysujcie (możecie z pomocą dorosłych) na kartce papieru Matkę Boską, ponieważ maj jest miesiącem poświęconym Maryi.
Kontakt do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">

język angielski
Wtorek 5.05.2020
Tematyka: Rozpoznawanie i nazywanie artykułów spożywczych.
Słownictwo:apple-jabłko, strawberry-truskawka, orange-pomarańcza, jam-dżem, chocolate-czekolada, ice cream-lody,
Podręcznik strona 52. Odsłuchaj nagrania CD2.35
CD2.35
Lucy: Bugs Team, Bugs Team, one, two, three! Look in your book and say with me: apple!
Children: Apple
Lucy: Strawberry!
Children: Strawberry! Lucy: Orange!
Children: Orange!
Lucy: Jam!
Children: Jam!
Lucy: Chocolate!
Children: Chocolate!
Lucy: Ice cream!
Children: Ice cream!
Lucy: Bugs Team, Bugs Team, one, two, three! Ready?
Children: Ready!
Lucy: Leap with me! Jam … strawberry … ice cream … orange … apple … chocolate … chocolate … apple … orange … strawberry … jam … ice cream.
Lucy and children: Yay!
ćw.2.str 52 Przyklej naklejki na listki.
Czwartek 7.05.2020
Tematyka: Wyrażanie preferencji dotyczących jedzenia, śpiewanie piosenki
I like = ja lubię :)
I don't like = ja nie lubię :(
CD2.36 do zadania 1 strona 53
Lucy: I like apples. I like oranges. I don’t like jam.
Colin: I like strawberries. I like chocolate. I don’t like ice cream
Co lubią a czego nie lubią Collin i Lucy? Połącz ich z odpowiednimi produktami.
ćwiczenie 2
Narysuj uśmiechniętą lub smutną buzię przy produktach.
ćwiczenie 3
Posłuchaj piosenki (CD2.37) 2 lub 3 razy i spróbuj ją zaśpiewać
I like apples song
I like apples and oranges, too.
I like apples and oranges, too.
I don’t like jam. Do you? I don’t like jam. Do you?
Apples, strawberries, oranges, Jam, chocolate, ice cream!
I like strawberries and chocolate, too.
I like strawberries and chocolate, too.
I don’t like ice cream. Do you?
I don’t like ice cream. Do you?
Apples, strawberries, oranges, Jam, chocolate, ice cream!
A może ta oto piosenka spodoba ci się bardziej?

 

Tydzień VII 27-29.04

Drodzy Rodzice! Moi Mili Uczniowie!

W tym tygodniu obserwujemy wiosenną pogodę w parku i ogrodzie.

Pamiętajcie-"Ruch to zdrowie!":
-naśladujcie kwiaty, motyle, biedronki, deszcz, krople wody, słońce, wiatr,
-wybierzcie się na przejażdżkę hulajnogą.

W razie pytań lub niejasności proszę o kontakt.


Krąg tematyczny "Wiosna w parku i w ogrodzie-obserwujemy pogodę"

Piosenka tygodnia "Wiosna w błękitnej sukience"


Wiersz J. Brzechwa "Przyjście Wiosny" http://wiersze.juniora.pl/brzechwa/brzechwa_p09.html


27.04.2020 poniedziałek
"Ach ta wiosenna pogoda"

1)"Pogoda i nasze nastroje"-wykonaj "Kostki emocji" W. karta nr 8, s.17.
2)"Przyjście wiosny"-wysłuchaj wiersza J. Brzechwy i wykonaj ćwiczenie KP cz.3, s. 66-67.
3)"Wiosenny ogródek"-wykonaj ćwiczenia KP cz.3, s.93.
4)"Kapryśna pogoda"-wysłuchaj wiersza B. Farmy i wykonaj ćwiczenie KP cz.3, s.74-75.

http://www.rokwprzedszkolu.pl/index.php?f=wie_56_00121&k=k0203&d=wie 
5)"Liczba 15"-napisz 15 KP cz.3, s. 95.
6)"Jaka jest dzisiaj pogoda?"-załóż kalendarz pogody.

28.04.2020 wtorek
"Wiosenka, wiosenka w konwaliowych sukienkach"

1)"Prognoza pogody"-ustal jak ubierać się stosownie do pogody, wykonaj ćwiczenia KP cz.3, s.76-77.
2)"Wiosenne zagadki z kwiecistej rabatki"-wykonaj ćwiczenia KP cz.3, s.68.
3)"Na wiosennej łące stokrotki kwitnące"-pisz po śladzie, napisz litery h, H KP cz.3, s.69.
4)"Wiosenne tulipany"-wykonaj "Wiosenne kwiaty" W. karta nr 37, s.89.
5)"Litery h, H"-napisz litery KP cz.3, s.94.
6)"Pokaz mody"-przygotuj ubrania na 4 pory roku.

29.04.2020 środa
"Jak się zachowywać w czasie różnej pogody?"

1)"Jaka jest rola deszczu?"-ustal pozytywną i negatywną rolę deszczu.
2)"Deszczowe kropelki"-wykonaj ćwiczenie KP cz.3, s.79.
3)"Zaproszenie na herbatkę"-przeczytaj tekst i wykonaj ćwiczenie KP cz.3, s.70.
4)"Wiosna, wiosenka"-wykonaj ćwiczenia KP cz.3, s.71.
5)"Podaj słowo"-pokoloruj obrazek i wymień 5 słów zaczynających się głoską h W. "Litery-album" s.24.
6)"Literowe okienka"-utrwal poznane litery, wykonaj ćwiczenie KP cz.3, s.78.

j. angielski
Wtorek 28.04.2020
Tematyka: Jak zachować w sytuacji zagrożenia i gdzie można otrzymać pomoc
Kochane Dzieci,
dziś porozmawiamy o bardzo ważnej sprawie, jaką jest bezpieczeństwo nasze i innych. Ostatnio uczyliśmy się o zawodach. Z pewnością już wiecie, że w języku angielskim lekarz to doctor, policjant-police oficer a strażak to firefighter. Ogólny numer pod który można zadzwonić gdy jesteśmy/ktoś inny jest w sytuacji zagrożenia, to 112. Ale istnieją numery bezpośrednie do konkretnych miejsc. Zatem gdy istnieje problem ze zdrowiem i potrzebna jest natychmiastowa pomoc, karetka pogotowia, to należy zadzwonić pod nr 999(Call the ambulance!). Jeśli zagrożenie dotyczy przestępstwa to dzwonimy na Policję 997(Call the Police!). Natomiast jeśli występuje potrzeba wezwania Straży Pożarnej, to należy zadzwonić pod numer 998(Call the Fire brigade!)
Na stronie 51 książeczce mamy 3 ćwiczenia. Wykonaj je.
Teksty nagrań do ćwiczeń:
CD2.33
1 I’m a doctor. Call 999. 2 I’m a firefighter. Call 998. 3 I’m a police officer. Call 997.
CD2.34
1 Call the police! It’s 997 or 112. 2 Call the ambulance! It’s 999 or 112. 3 Call the fire brigade! It’s 998 or 112.

Bardzo proszę o wiadomość zwrotną na email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na komunikator Messenger(Agnieszka Podolak). Chodzi o potwierdzenie otrzymywania informacji i zrozumienia przekazywanych przeze mnie treści. Proszę tylko napisać: Wszystko jasne lub Nie jest zrozumiałe, jest problem z (i wskazać co). Czekam na wiadomości od Państwa do 28 kwietnia(wtorek),do wieczora. Pozdrawiam

Religia

Szczęść Boże!
Proszę uzupełnić w podręczniku kolejne tematy: 42 i 43.
Kontakt do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tydzień VI 20 - 24.04

 Drodzy Rodzice! Moi Mili Uczniowie!

W tym tygodniu realizujemy krąg tematyczny "Wyprawa w kosmos", więc obserwujemy niebo.
Proszę o kontakt w razie pytań.


Krąg tematyczny "Wyprawa w kosmos"

 

 

20.04.2020 poniedziałek

"Słońce, planety i księżyce, co to za niesamowity układ?"

1)"Co to jest kosmos?"-ustal co wiesz o kosmosie.
2)"Dzień i noc"-rozszerzenie wiadomości na temat dnia i nocy: wysłuchaj opowiadania"Światło"
(źródło: W. Widłak "Światło" <w:> "Pan Kuleczka, światło", Media Rodzina, Poznań 2016, s.22-24).
3)"Układ Słoneczny"-zabawa konstrukcyjna: wykonaj schemat Układu Słonecznego KP cz.3, s.50-51.
4)"Zabawy matematyczne"-licz do 14, KP cz.3, s.92, napisz 14 KP cz.3, s.95.
5)"Makieta kosmosu"-wykonaj makietę kosmosu według własnego pomysłu.

21.04.2020 wtorek
"Satelity i statki kosmiczne - jak badamy kosmos?"

1)"Satelity i statki kosmiczne"-zabawa: odszukaj małe i wielkie litery "f, F", KP cz.3, s.52.
2)"F jak fotel"-narysuj po śladzie prom kosmiczny i napisz litery f, F, KP cz.3, s.53.
3)"Kosmos"-wykonaj ćwiczenie graficzne, W. karta nr 10.
4)"W poszukiwaniu liter f, F"-napisz f, F, KP cz.3, s.94.
5)"Kolorowe planety"-zabawa plastyczna: narysuj planety, a na planetach ich mieszkańców.

22.04.2020 środa
"Kto to jest astronauta?"

1)"Podaj słowo"-pokoloruj obrazek i wymień 5 słów zaczynających się głoską "f, F", W. "Litery-album" s.22.
2)"Kto to jest astronauta?"-ustal kto to jest astronauta.
3)"Kosmiczne inspiracje"-zabawa badawcza, wykonaj doświadczenie i zaobserwuj co się dzieje:
Na talerz wylewamy mleko, wkrapiamy różnorodne barwniki.
Mieszamy delikatnie patyczkami kosmetycznymi nasączonymi płynem do mycia naczyń.
4)"Ufo"-przeczytaj tekst i wykonaj ćwiczenia, KP cz.3, s.54-55.
5)"Latający spodek"-zabawa plastyczna: wykonaj UFO możesz wykorzystać papierowy talerz i pojemnik po jogurcie.

23.04.2020 czwartek
"Obserwujemy niebo"

1)"Wesołe ufoludki"-lepienie z plasteliny: ulep ufoludka według własnego pomysłu.
2)"Kosmiczne zadania"-utrwal liczebniki porządkowe, przelicz elementy i dopełnij do 10, KP cz.3, s.56-57.
3)"Kosmiczne drogi"-wykonaj szlaczki W. karta nr 11 "Szlaczki, pętelki, ósemki".
4)"Rakieta"-zabawa konstrukcyjna: wykonaj rakietę według własnego pomysłu.

24.04.2020 piątek
"Kosmiczne gry i zabawy"

1)"Kolorowe koła"-odrysuj i wytnij koła z papieru (zostaną wykorzystane do tworzenia gry planszowej).
2)"Co już wiemy o kosmosie?"-ustal co wiesz o kosmosie.
3)"Kosmiczna przygoda"-wykonaj grę planszową wykorzystując wiedzę o kosmosie.
4)"Litery f, F"-wytnij litery i włóż do klasera, W. karty nr 45-46 "Kartoniki z literami (3,4).

Religia

Szczęść Boże!
Proszę uzupełnić w podręczniku kolejne tematy: 40 i 41.
Kontakt do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

język angielski

Wtorek 21.04.2020
Nadal uczymy się o zawodach. Niektóre z nich z pewnością już pamiętasz :)
Podręcznik strona 48
ćw.1.
Połącz po kropeczkach zwierzątka z symbolami zawodów. Używaj dowolnych kolorów do łączenia.

A teraz odpowiedz kto to powiedział:
1. I want to be a firefighter.
Czy to była bee Bella-pszczoła Bella, snail-ślimak, butterfly-motyl, caterpillar Colin-gąsiennica Colin, ladybird Lucy-biedronka Lucy?
2. I want to be a teacher.
Czy to była bee Bella-pszczoła Bella, snail-ślimak, butterfly-motyl, caterpillar Colin-gąsiennica Colin, ladybird Lucy-biedronka Lucy?
3. I want to be a farmer.
Czy to była bee Bella-pszczoła Bella, snail-ślimak, butterfly-motyl, caterpillar Colin-gąsiennica Colin, ladybird Lucy-biedronka Lucy?
4. I want to be an artist.
Czy to była bee Bella-pszczoła Bella, snail-ślimak, butterfly-motyl, caterpillar Colin-gąsiennica Colin, ladybird Lucy-biedronka Lucy?
5. I want to be a police oficer.
Czy to była bee Bella-pszczoła Bella, snail-ślimak, butterfly-motyl, caterpillar Colin-gąsiennica Colin, ladybird Lucy-biedronka Lucy?
ćw 2 i 3 na tej samej stronie. Wykonaj wypychankę. Stwórz swój własny teatr i pobaw się w zawody ze zwierzątkami.

Czwartek 23.04.2020
Dziś powtórzymy wiadomości z rozdziału 6.
ćw.1 strona 50. Wasze ulubione naklejki :) Idziemy po kropeczkach z naszymi bohaterami i przyklejamy naklejki oczywiście wypowiadając na głos nazwę przyklejanego słowa.
Przypominam, że na końcu podręcznika znajduje się słowniczek obrazkowy z obrazkami ilustrującymi najważniejsze słowa z danego rozdziału.
Aby utrwalić nazwy zawodów możesz w miarę możliwości spróbować się za te osoby przebrać. Jeśli nie masz stroju, możesz wykonać po jednym jego elemencie np. paletę dla artysty/artist, mikrofon dla piosenkarza/singer itd. Jeśli masz rodzeństwo lub kogoś w otoczeniu do zabawy, to możesz pobawić się w kalambury czyli próbować naśladować jakąś osobę wykonującą swój zawód a ktoś, z kim się bawisz musi odgadnąć nazwę tego zawodu.

Zapraszam do uczestnictwa w akcji Namaluj Tęczę (zakładka pedagog), która również jest bardzo kolorowa. Czy wiesz jakie kolory ma tęcza? Nazwij je w języku angielskim.
A oto piosenka o tęczy:

 

Tydzień V 15 - 17.04

Drodzy Rodzice! Moi Mili Uczniowie!

Kontynuujemy krąg tematyczny "Chronimy przyrodę", w razie pytań proszę o kontakt mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefoniczny.


Krąg tematyczny "Chronimy przyrodę"

Czytaj więcej...

Dodatkowe informacje