Tydzień IV 6 - 8.04

Przyroda

Poniedziałek 06.04.2020r

Proszę o zapoznanie się z tematem „Ukształtowanie terenu" oraz wykonanie zadań z zeszycie ćwiczeń do tego tematu.

1.Proszę wykonać model pagórka i doliny, można go wykonać z plasteliny, modeliny, masy solnej lub gliny. Proszę o przesłanie zdjęcia. Będzie to praca na ocenę.

2. Proszę opisać w zeszycie do przyrody teren na którym mieszkasz. W opisie należy podać jakie jest jego ukształtowanie, czy jest to teren wielski czy miejski, co szczególnego możemy zaobserwować w naszej okolicy.

Opis proszę przesłać w postaci zdjęcia na mój mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Praca ta będzie oceniona. Termin przesyłania prac: 09.04.2020r.

Technika

Proszę o utrwalanie wiadomości dotyczących rodzajów znaków drogowych oraz utrwalanie przepisów ruchu drogowego.

J. angielski

Data: 06.04.2020
Temat: Revision – powtórzenie i utrwalenie wiadomości.
Wszystkie materiały do nauki zdanej języka angielskiego będą się w ciągu tygodnia ukazywały na moim blogu/ stronie zgodnie z planem lekcji danej klasy.


Plastyka kl. IV

08.04.2020
Zadanie plastyczne (możesz wykonać je w środę, czwartek lub piątek)
W ramach zadania plastycznego pomóż mamie w przygotowaniu jakiegoś ciasta wielkanocnego i udekoruj je według własnego pomysłu. Wyrazistą fotografię dekoracji prześlij pod adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Temat emaila: IV Plastyka

 

J. polski
06.04.2020 Temat: Chciwość nie popłaca.
1. Bezbłędnie zapisz temat lekcji (całe słowo temat nie skrót T: ) i datę
2. Przeczytaj, jeśli to możliwe na głos , wybrany fragment „Bajki o rybaku i rybce” , który nauczyłeś się czytać.
3. Przypomnij , jakie żądania miała żona rybaka.
4. Przeczytaj Nową wiadomość ze st. 228
5. Uporządkujmy przeczytane informacje
Przesłanie, morał to nauka wynikająca z utworu – zapisz do zeszytu tę informację
6. Pisemnie odpowiedz na pytanie 7 s.228 (podpowiedź jest w temacie lekcji)
„Bajka o rybaku i rybce” uczy, że …..
7. Ćwi. 8 s. 228 (zapisz do zeszytu jedno wybrane sformułowanie – trafne są 2)
8. Przypomnij, co to jest epitet.
Zapisz:
Epitet to określenie rzeczownika , najczęściej przymiotnik, który odpowiada na pyt. jaki, jaka, jakie,
np. drzewo-jakie? (epitety) wysokie, rozłożyste, stare.
9. Wypisz z fragmentu ze str. 227 minimum 6 różnych epitetów. Wykonaj zdjęcie tego zadania(z góry i w miarę z bliska) i wyślij na email o temacie Epitet pod adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

07.04.2020 Temat: Co przydarzyło się pewnemu szewczykowi?
1. Przeczytaj informacje o Oskarze Kolbergu s.232 podręcznik
2. Przeczytaj baśń „ O szewczyku”
3. Uzupełnij szczegółowy plan wydarzeń i bardzo starannie przepisz go do zeszytu

PLAN WYDARZEŃ (szczegółowy)
1. Wygnanie szewczyka z domu.
2. Wędrówka w świat.
a) Naprawienie……………………….. .
b) Pomoc………………………………….. .
c) Nakarmienie…………………………. .
3. Dotarcie do pałacu, ujrzenie księżniczki.
4. Roboty zadane do przez czarownicę.
a) Oddzielenie piasku od ……………………….. .
b) Pomoc………………………………….. .
c) Odnalezienie …………………………. .
d) Pomoc ………………………………….. .
e) Rozpoznanie ……………………………. .
f) Wskazówka dana przez……………. .
5. Pokonanie …………………………..… i poślubienie………………. .
Pokaż plan rodzicom i spytaj, czy według nich jest staranny i czytelny.
6. Naucz się ładnie czytać pierwszy akapit baśni.
7. Wykonaj zdjęcie planu (z góry i w miarę z bliska) i wyślij na email o temacie Plan wydarzeń pod adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

08.04.2020 Temat: Warto pomagać – „O szewczyku” Oskar Kolberg.

1. Zacznij od przeczytania pierwszego akapitu tekstu s 232
2. Odpowiedz ustnie na pytania 1,2,3 s.234
3. Wykonaj pisemnie zadanie 4 s. 234 np. Szewczyk był …………..…. i …………….. chłopcem , dzięki tym cechom zdobył rękę królewny.
4. Przypomnij, co to jest przesłanie utworu …– to pouczenie, jakaś mądrość.
5. Napisz odpowiedź na pyt. 5 s. 234 np. Baśń uczy , że ………………………………………………… .
6. Zastanów się, czy dostrzegasz cechy baśni w utworze ( bliżej nieokreślony czas i miejsce wydarzeń?, fantastyczne postacie i wydarzenia?, zwycięstwo dobra nad złem?)
7. Pisemnie ćw.10 s.234. Ułóż zdania z trzema wybranymi wyrazami.
Wzór: rój - roje
Okruchów - końcówka – ów
Zrób zdjęcie wykonanych zadań (z góry i w miarę z bliska) i wyślij na email o temacie Szewczyk Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Religia

Szczęść Boże!

6.04.
Temat 46. Golgota – cena zbawienia.
Proszę uzupełnić ćwiczenia. Proszę wyjaśnić w zeszycie pojęcie „Golgota” (str. 107).

7.04.
Temat 47. Grób Jezusa – sobotnie czuwanie.
Proszę uzupełnić ćwiczenia. Proszę przepisać do zeszytu „Zapamiętaj” (str. 109).

Przypominam, że w Wielki Czwartek rozpoczyna się Triduum Paschalne, które wprowadza nas w święta Wielkiej Nocy. Zachęcam do uczestnictwa w nabożeństwach za pośrednictwem mediów.
Zmartwychwstał Baranek Boży,
Niech każdy swe serce otworzy,
Na miłość, radość i pogodę ducha
Kto wierzy w Niego niech słów Jego słucha,
Zbawiciel z martwych powstał, Alleluja!
Weselmy się bo radosny dzień dziś nastał, Alleluja!
Kontakt do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Informatyka

Temat: Jak policzyć punkty w programie Scratch?

Korzystając z podręcznika spróbujecie utworzyć grę, w której będą zliczane punkty. Postępujcie zgodnie ze wskazówkami w podręczniku  str. 88 - 94 (tekstowymi i graficznymi).  Komu uda się utworzyć skrypt określający działanie gry, proszę o przesłanie pracy. Po powrocie do szkoły przećwiczymy tworzenie takich skryptów. Powodzenia. 

Historia

Temat: Czasy stanisławowskie.

Jest to temat dodatkowy, podręcznik str. 85. Proszę o zapoznanie się z tematem i wykonanie zadań w zeszycie ćwiczeń. 

Zobaczcie również i wykonajcie zamieszczone ćwiczenia na:

https://epodreczniki.pl/a/poczatki-wladzy-ostatniego-krola/Dss99gPA9

https://dzieje.pl/postacie/stanislaw-august-poniatowski

https://www.polskieradio.pl/18/4775/Artykul/2202404,Stanislaw-August-Poniatowski

http://www.edusens.pl/edusensacje/co-jadano-na-obiadach-czwartkowych 

Matematyka

Wtorek 07.04.20

Temat:Mnożenie ułamka przez liczbę naturalną.
Proszę przeanalizujcie strony z podręcznika 100 i 101.
Wykonaj zadania1,2,3,4,5,str.118 i 6,7,8 str.119 w ćwiczeniach.

Środa 08.04.20

Temat:Powtórzenie wiadomości z działu Ułamki zwykłe.
Wykonaj samodzielnie zadania ze str.120 i 121 z ćwiczeń.

Bardzo proszę abyście odrabiali systematycznie zadania ,ja będę sprawdzała ,każdego dnia wyrywkowo wysyłając maile do wybranych osób z prośbą o przesłanie odrobionych lekcji.

wychowanie fizyczne kl.4 

 

Tydzień III 30.03 - 03.04

Matematyka

Dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych.
Podręcznik:
zadania:
zad 1 poziom A,B,C,D i MISTRZ(dla chętnych na +) strona 96.
zad 2 poziom A,B,C,E strona 96-97.
zad 7 strona 98.
zad 12 strona 99.

Przyroda

Poniedziałek

Proszę o przeczytanie tematu powtórzeniowego z działu „Odkrywamy tajemnice zdrowia” oraz wykonanie ćwiczeń.
W formie plakatu proszę przedstawić w jaki sposób należy dbać o zdrowie.
Zdjęcia prac proszę wysłać na mój mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Praca ta będzie oceniona. Termin przesyłania prac: 03.04.2020r.

Piątek
Proszę zapoznać się z tematem „ Co to jest krajobraz?” i wykonanie zadań w zeszycie ćwiczeń.

Technika

Przypomnij sobie rodzaje znaków drogowych. Jakie mają kształty, kolory i do jakich grup należą.
Utrwalaj wiadomości dotyczące przepisów ruchu drogowego.

Strony pomocne przy pracy:
https://learningapps.org/7254771 
https://learningapps.org/421548 

   

Wychowanie Fizyczne klasa IV:

https://memoinfo.pl/strefa-info/cwiczenia

J. polski

30.03 2020
Temat: Świat baśni.
1. Zapisz temat lekcji i datę do zeszytu.
2. Przeczytaj uważnie temat Baśniowe krainy, s. 212–213
Na podstawie przeczytanych informacji:
3. Przypomnij cechy baśni
4. Zapisz do zeszytu imiona i nazwiska najsłynniejszych na świecie autorów baśni.
5. Rozpoznaj bohaterów baśni ukazanych na s. 212-213
6. Wypisz do zeszytu nazwy magicznych przedmiotów wymienionych w tekście i innych znanych ci z baśni .
7. Wymyśl 2 pytania dotyczące treści Twojej ulubionej baśni.
Uwaga, bądź już gotów do omawiania lektury Kajko i Kokosz.

31.03.2020
Temat: Wędrówka pełna przygód - Jacob i Wilhelm Grimm
Kryształowa kula.
1. Zapisz temat i datę do zeszytu.
2. Przeczytaj baśń Kryształowa kula s. 214–217
Czy dostrzegasz w utworze cechy baśni?
3. Ćw. 1 s.117
4. Wypisz pojawiające się w tekście magiczne przedmioty, w tym celu dokończ zdanie -
Magiczne przedmioty występujące w baśni to : …………………………..
5. Spróbuj odpowiedzieć na pyt. 4
6. Pisemnie wykonaj ćw. 6 (co to jest wyrażenie przyimkowe, patrz s.211) i ćw. 7.
7. Naucz się bardzo dobrze czytać pierwszy akapit tekstu s.214., utrwal cechy baśni.

01.04.2020
Temat: Jaką funkcję pełni spójnik?
1. Zapisz temat i datę do zeszytu.
2. Wykonaj ćwiczenie na rozgrzewkę - podręcznik s. 218
3. Przeczytaj Nową wiadomość - podręcznik s. 218
4. Zapisz do zeszytu uzupełnione samodzielnie zdanie
Spójnikami są wyrazy: i, oraz, lecz, …………………………………………………………….
5. Wykonaj ustnie ćw. 1 s.218
6. Wykonaj pisemnie ćw. 2 s. 218
7. (sprawdź, czy w ćw. 2 poprawnie wybrałeś spójniki –powinno być: ponieważ, i, albo, ale, więc)
8. Ćw. 9 s.39 - zeszyt ćwiczeń - wszystkie wymienione w ćwiczeniu spójniki (prócz czy - to także spójnik) są wymienione w Nowej wiadomości s. 218, pozostałe wyrazy to oczywiście…przyimki.

02.04.2020

Temat: Przecinki i spójniki

1. Zapisz temat i datę do zeszytu.
2. Przypomnij z poprzedniej lekcji, jakie wyrazy należą do spójników.
3. Przeczytaj tekst Na rozgrzewkę s.219
4. Zapoznaj się z nową wiadomością s.219
Dokończ i zapisz do zeszytu następujące zdania:
1. Należy postawić przecinek przed spójnikami : że, aby, ………………………
2. Zwykle nie stawiamy przecinka przed spójnikami: i, oraz, ……………………
5. Zapamiętaj, jeśli któryś z wymienionych w drugim zdaniu spójnik powtórzy się , należy przed nim postawić przecinek,
6. np. Bardzo lubię i Anię , i Olę , i Maćka , i Janka.
Przećwicz to, wykonując ćw. 3 s.86 – zeszyt ćwiczeń. (postaw przecinek przed powtórzonym spójnikiem).
7. Ćw. 2 s.86 i 4s. 87
8. Ćw. 8 s.88 jeśli potrafisz
9. Naucz się na pamięć, które spójniki wymagają użycia przecinka, a które nie wymagają.
03.04.2020
Temat: Poznajemy „Bajkę o rybaku i rybce” Aleksandra Puszkina.
1. Zapisz temat i datę do zeszytu.
2. Przypomnij cechy baśni s.206.
3. Przeczytaj informacje na temat Aleksandra Puszkina s.221
4. Przeczytaj „Bajkę o rybaku i rybce” s. 221( może ktoś Ci pomóc).
5. Odpowiedz, o czym opowiada utwór, czyli jaki jest jego temat.
6. Jakie były żądania żony rybaka, kiedy złowił on złota rybkę?
Uzupełnij zdanie i zapisz je do zeszytu.

Kiedy rybak złowił złotą rybkę, kobieta najpierw zażyczyła sobie nowego koryta, później domagała się…………………………, następnie chciała być …………………….. a potem królową. W końcu zażądała ……………………… .
7. Wykonaj ćw. 3 s. 227.
Cechy rybaka :……, ……………, ……………, ………………, ………….
Cechy żony:……, ……………, ……………, ………………, …………..
8. Naucz się bardzo dobrze czytać jedną wybraną stronę tekstu.
Utworowi Puszkina poświęcimy jeszcze jedną lekcję.
Potwierdź wykonanie zadań przesłaną fotografią na e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (Temat emaila :Złota rybka)

02.04.2020
muzyka kl. IV
Temat: Muzyczne powitanie wiosny .
1. Zapisz temat lekcji do zeszytu (Uwaga, systematyczność prowadzenia zeszytu i zawarte w nim notatki będą sprawdzone po powrocie do szkoły).
2. Utrwal treść i melodię piosenki „ Uciekła mi przepióreczka” s. 87

(będzie do zaśpiewania na ocenę)
3. Przeczytaj komiks i wiadomości s.94-95
4. Zaśpiewaj piosenkę Wszystko kwitnie wkoło s. 96

5. Przeczytaj wiadomości o wiosennych odgłosach przyrody s.97.
6. Obejrzyj i wysłuchaj wykonania kompozycji Leopolda Mozarta Symfonia dziecięca, spróbuj dostrzec w nim odgłosy wiosny.

7. Jeszcze raz zaśpiewaj piosenkę Wszystko kwitnie wkoło

8. Utrwal treść hymnu narodowego 4 zwrotki i refren s. 47 (zwłaszcza osoby, które jeszcze nie zaliczały) oraz historię hymnu s.49 .
9. Przećwicz na flecie gamę C-dur. Od C1 do C2 i od C2 do C1..

01.042020
Plastyka kl. IV
1. Przeczytaj informacje z podręcznika ze s. 50 Różne techniki malarskie a sztuka antyczna.
2. Wyjaśnij znaczenie słów fresk i mozaika s. 61-62
3. Na podstawie przeczytanego tekstu spróbuj odpowiedzieć na pytania:
Co ukazywali antyczni czyli starożytni malarze na swoich dziełach.
Co najczęściej ukazywali starożytni rzeźbiarze.
Jakie budowle powstawały w starożytności.
Jakie przedmioty wytwarzali starożytni Rzymianie.
Zadanie plastyczne: jeśli masz odpowiednie materiały, wykonaj ćwiczenie s.50

J. angielski

Data 30.03.2020

Temat: The Evolution Magazine – praca z tekstem.
Wszystkie materiały do nauki zdanej języka angielskiego będą się w ciągu tygodnia ukazywały na moim blogu/ stronie zgodnie z planem lekcji danej klasy.

Data: O2.04.2020
Klasa IV
Temat: Plants – rosliny.
Wszystkie materiały do nauki zdanej języka angielskiego na moim blogu/ stronie.

Data: 03.04.2020

Temat: Revision unit 6 – powtórzenie wiadomości z rozdziału 6.
Wszystkie materiały do nauki zdanej języka angielskiego na moim blogu/ stronie.

Historia

W związku z tym, że w szkole zrealizowaliśmy prawie wszystkie tematy z podręcznika kontynuujemy serię powtórek z wykorzystaniem materiałów dostępnych na https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty3 

Temat lekcji: XVII wiek - stulecie wojen.

Proszę o powtórzenie wiadomości z tematu „XVII wiek - stulecie wojen”, który znajdziecie podręczniku na stronach 80 - 84 i 51 - 52 w zeszycie ćwiczeń. Do powtórzenia wykorzystajcie również materiały dostępne na stronach:

https://epodreczniki.pl/a/jan-iii-sobieski-pod-wiedniem/DKv8YVKq9 

 

W ramach powtórzenia wiadomości:

Otwórz dowolny edytor tekstu (Word) jaki posiadasz zainstalowany na komputerze i zapisz odpowiedzi do pytań nr 2 i 3 z podręcznika. Następnie zapisz swoją pracę i poproś rodziców lub starsze rodzeństwo o przesłanie pracy na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub jeśli potrafisz wyślij samodzielnie.

Dla uczniów nie posiadających pakietu office proponuję skorzystać z darmowego, legalnego oprogramowania np. openoffice, które do pobrania dostępne jest na stronie https://www.openoffice.org/ pl/ Poproście o pomoc w instalacji rodziców lub starsze rodzeństwo.

Religia

Szczęść Boże!

30.03.
Temat 45. Ulice Jerozolimy – ostatnia droga.
Proszę uzupełnić ćwiczenia i przypomnieć stacje drogi krzyżowej.

31.03.
Temat: Niedziela Palmowa – wjazd Pana Jezusa do Jerozolimy.
Proszę narysować palmę w zeszycie.

Sprawdzę i ocenię ćwiczenia i zeszyty, gdy spotkamy się w szkole.
Przypominam, że przyszła niedziela (5.04.) to Niedziela Palmowa. Pamiętajcie o codziennej modlitwie i uczestnictwie w niedzielnej Mszy Świętej, korzystając z mediów.
Kontakt do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tydzień II 23 - 27.03

J. polski

Tak jak w poprzednim tygodniu.

J.polski 25 marca
Temat: „Nie pomoże dobra wróżka…”- Wanda Chotomska „Kopciuszek”.

Czytaj więcej...

Tydzień I 16 - 20.03

J. polski

Zadania do systematycznej pracy do 25.03
1. Czytać lekturę (komiks) Kajko i Kokosz Szkoła latania (jeśli ktoś nie wypożyczył, proszę poszukać na stronach internetowych).
2. Codziennie przeczytać jeden (znany już dzieciom) tekst z podręcznika, aby doskonalić technikę czytania i umiejętność czytania ze zrozumieniem – podaję pierwsze strony tekstów:

Czytaj więcej...

Dodatkowe informacje