Tydzień IV 6 - 8.04

Biologia

Proszę o zapoznanie się z tematem „Paprotniki" . Wykonaj ćwiczenia dotyczące tego tematu w zeszycie ćwiczeń.

Na stronie :https://epodreczniki.pl/a/film/DNQHQ03hK zamieszczony jest film dotyczący paprotników. Po obejrzeniu proszę wykonać ćwiczenia interaktywne.

https://epodreczniki.pl/a/interaktywne-cwiczenia-multimedialne/DzHF5EnUe 

Technika

Proszę wykonywać to co w ubiegłym tygodniu.

Proszę osoby, które tego nie zrobiły o przesłanie zdjęć zaległych prac m.in. stworka z plastiku i literek.

Matematyka

Drodzy uczniowie przed nami krótki tydzień. Bardzo proszę pracujcie systematycznie, codziennie poświęcajcie czas na naukę matematyki. Proszę pisać w zeszycie tematy lekcji i daty.
W razie trudności lub wątpliwości kontaktujcie się ze mną drogą meilową Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub przez grupę klasową na fb.
Zakończcie naukę w środę, od czwartku skupcie się na innych rzeczach, odpocznijcie. Wszystkim Wam życzę radosnych Swiąt mimo wszystko.

Poniedziałek, 6. 04. 2020 r.
Temat: Różnica miedzy liczbami-ćwiczenia.

Wykonać ćwiczenia 3-5 strona 138 z zeszytu ćwiczeń. Wykonać zdjęcie pracy i przesłać na mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Środa- 8. 04. 2020 r.
Temat: Matematyka wokół nas- ćwiczenia powtórzeniowe.

Wykonajcie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń na stronie 139 i 140.

J. angielski

Data: 07..04.2020
Temat: Czas Present Continuous - ćwicznia.
Wszystkie materiały do nauki zdanej języka angielskiego będą się w ciągu tygodnia ukazywały na moim blogu/ stronie zgodnie z planem lekcji danej klasy.

J. polski

Poniedziałek dn. 06.04.2020r.

Temat:O zaletach czytania książek.

Poniższe zagadnienia wpisz do zeszytu.
1. Z czym kojarzy ci się książka? Dokończ poniższe porównanie.
Książka jest jak........................................................................
......................................................................................................
2. Zastanów się, jakie są zalety czytania książek?(ćw. ustne)
3. Jaka powinna być książka dla młodzieży w twoim wieku?
Wymień te cechy, które uważasz za najważniejsze.
Kilka z nich wpisz do zeszytu przedmiotowego.
4. Która książka najbardziej zapadła ci w pamięci, zastanów się dlaczego?
W zeszycie prze. zapisz jej tytuł, autora i krótko przedstaw jej treść.
Wybierz książkę spoza kanonu lektur.

Wtorek dn. 07.04.2020r.

Temat: Wielkanoc w naszej tradycji-,,Wróbla Wielkanoc" K.I.Gałczyński.

Przczytaj dwukrotnie wiersz ze str.333-podręcznik.

Zwróć uwagę z ilu składa się zwrotek, po ile wersów ma każda z nich, jakiej długości są wersy. Co jest tematem utworu i jaki jest jego nastrój?(praca ustna)

Ćw. pisemne do zeszytu: wypisz po jednym przykładzie epitetu, uosobienia, dźwiękonaśladownictwa( przypomnienie str.343.).

Środa 08.04.2020r.

Temat: ,,Zdrowia, szczęścia winszujemy..."-redagujemy życzenia okolicznościowe.

Przypomnienie!
Życzenia to krótki tekst o życzliwej treści, którym się posługujemy w różnych okolicznościach.

W zeszycie zapisz, co należy uwzględnić w treści życzeń( poniżej).
Elementy składowe życzeń:
- okoliczność (z jakiej okazji),
- adresat (do kogo kierujemy życzenia),
- treść okolicznościowa( święta),
- nadawca, podpis,
- wielka litera w zwrotach grzecznościowych.

Następne wykonaj pisemnie w zeszycie przedmiotowym ćwiczenie 4. str.333.(podręcznik).
Dla chętnych!
Wykonaj samodzielnie kartkę świąteczną i wklej ją pod życzeniami w zeszycie.
Zadbaj o estetykę pracy!

Muzyka kl. V
08.04.2020 Temat: Warsztat muzyczny - utrwalenie wiadomości i poznanych utworów.
1. Zapisz temat lekcji do zeszytu (Uwaga, systematyczność prowadzenia zeszytu i zawarte w nim notatki będą sprawdzone po powrocie do szkoły).
2. Utrwal znaną Ci już piosenkę „ Hej, na krakowskim rynku” s. 105-106. (Będzie do zaśpiewania na ocenę po powrocie do szkoły)


3. Otwórz książkę na str. 132 i przeanalizuj informacje w „To już wiemy”. Stwórz w zeszycie słowniczek nowych wyrazów i zjawisk muzycznych, o których mowa w „To już wiemy”.
4. Wykonaj bardzo starannie i czytelnie zadanie 1 s.132 . Poproś mamę lub tatę, aby wykonali wyraziste zdjęcie (z góry i w miarę z bliska) słowniczka i ćw. 1 , a następnie wyślij pod adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Temat emaila Muzyka V
5. Zaśpiewaj piosenkę „Chodź, pomaluj mój świat”

.

Plastyka kl. V

07.04.2020 Zadania plastyczne - do wyboru jedno (możesz wykonać je w środę, czwartek lub piątek)

  1. Pomóż mamie w przygotowaniu jakiegoś ciasta wielkanocnego i udekoruj je samodzielnie według własnego pomysłu.
  2. Z materiałów, które posiadasz w domu wykonaj stroik świąteczny lub dowolną kompozycję wielkanocną, która ozdobi Twój dom.

Wyrazistą fotografię zadania 1. lub 2. prześlij pod adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Temat emaila V Plastyka

Religia

Szczęść Boże!

6.04.
Temat 47. Tomasz – lekcja wiary.
Proszę przeczytać temat, przepisać do zeszytu „Zapamiętaj” (str. 107) i uzupełnić zeszyt ćwiczeń.

Przypominam, że w Wielki Czwartek rozpoczyna się Triduum Paschalne, które wprowadza nas w święta Wielkiej Nocy. Zachęcam do uczestnictwa w nabożeństwach za pośrednictwem mediów.
Zmartwychwstał Baranek Boży,
Niech każdy swe serce otworzy,
Na miłość, radość i pogodę ducha
Kto wierzy w Niego niech słów Jego słucha,
Zbawiciel z martwych powstał, Alleluja!
Weselmy się bo radosny dzień dziś nastał, Alleluja!
Kontakt do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Informatyka

Temat: Dźwięk i wideo w prezentacji.

Do zrealizowania tematu lekcji wykorzystajcie prezentację utworzoną na poprzednich lekcjach. Tym razem wzbogacicie ją o muzykę i film a na koniec zapiszecie jako film. Wzbogaconą o muzykę i film prezentację zapisaną w pliku wideo przesyłacie na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Proszę postępować zgodnie ze wskazówkami w podręczniku. Przy okazji przypominam, że nie wszyscy przesłaliście prezentację już wykonaną. Czas ucieka.

 

Historia

Proszę o zapoznanie się z tematem lekcji:"Społeczeństwo w czasach pierwszych Piastów". Po zapoznaniu się z tematem lekcji proszę wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń. Dla uatrakcyjnienia lekcji proponuję skorzystać z materiałów dostępnych na:

 

W-F

6 kwiecień wf w domu lekcja nr.1

 

7 kwiecień ruletka rozciąganie
https://wordwall.net/pl/resource/893984/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-rozci%C4%85ganie 

8 kwiecień
https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia 

 

Tydzień III 30.03 - 03.04

Temat: Strefy klimatyczne i strefy krajobrazowe 03.04.20120r.

Obejrzyj lekcję na youtube.

 

Zapoznaj się z tekstem w podręczniku na str. 108 -112.

W zeszycie przedmiotowym pisemnie odpowiedz na pytania:

Co to są strefy klimatyczne?

Wyjaśnij na jakiej podstawie wydzielono strefy krajobrazowe.

W zeszycie ćwiczeń wykonaj zadania na str. 65 i 66.

W_F

30 marzec kl. V wf w domu lekcja 4

 

31 marzec kl.V wf w domu lekcja nr.4

 

01.kwiecień kl.V,
https://wordwall.net/pl/resource/893984/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-rozci%C4%85ganie 
03 kwiecień kl. V ruletka
https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia 

Biologia

Proszę o zapoznanie się z tematem lekcji „Mchy” s.115.
Wykonaj ćwiczenia dotyczące mchów w zeszycie ćwiczeń.

https://epodreczniki.pl/b/mchy---male-niesamowite-rosliny/PlweeR6k3

Technika
Jeśli pisanie liter zostało już dokończone proszę o napisanie cyferek od 1-10.
Proszę o przesyłanie mi na mail, drugiej strony literek (tj. od literki J).

Język polski kl. V

Do realizacji w dn. od 30.03.-03.04.2020r.

1-2 Temat:Wspomnienie czasów wojny. ,,Czy wojna jest dla dziewczyn?" Paweł Baręsewicz.
(dwie godziny lekcyjne na realizację tego tematu)

Proszę rozpocząć od zapoznania się z czytanką, podręcznik str.183-185.
Nstępnie zastanów się nad zad.1. str.185.
Pisemnie wykonaj ćw.3. str.185. oraz ćw.6. str. 185.(możesz skorzystać ze słownika synonimów).

Dla chętnych: Porozmawiaj z osobami z rodziny na temat wojny, zapytaj o ich wspomnienia lub kogoś im bliskiego.
Za zgodą rodziców możesz obejrzeć film, reportaż lub program opowiadający o czasach wojny.

W kolejnym dniu zapisz do zeszytu poniższe zagadnienia.
Zastanów się nad nimi.
1.Dlaczego troszczymy się o innych?
2.Jakie sytuacje nakłaniają nas do spędzania czasu w gronie rodziny?
3.Dlaczego cenimy zawód lekarza?
Wybierz jedno zagadnienie i na podstawie własnych doświadczeń odpowiedz na nie pisemnie w zeszycie.

3. Temat: Zdanie a równoważnik zdania. Ćwiczenia utrwalające.

Przypomnienie wiadomości w podręczniku na str.189. Zapoznaj się definicją!
Następnie pisemnie w zeszycie przedmiotowym wykonaj ćw.5.str.189.
W zeszycie ćwiczeń na str.40-41 znajdują się ćw. wybierz 3 dowolne i wykonaj pisemnie.

4.Temat:Ile prawdy jest w przysłowiach? ,,Przysłowiowa Polska" Magdalena Jarko.

Przeczytaj tekst, przydatne słowa z marginesu strony oraz definicję przysłowia str. 186. w podręczniku.
Następnie zastanów się nad ćw. 2.str.186. oraz ćw.4.str.187.
Pisemnie zrób ćw.3. i 6. str.187.
Zapytaj domowników, jakie przysłowia znają i co one oznaczają. Kilka z nich możesz wpisać do zeszytu przedmiotowego(zadanie dla chętnych).

5.Temat:Wykrzyknik-znak pełen emocji! Ćwiczenia interpunkcyjne.

Zapoznaj się z nową wiadomością, podręcznik str.191.
Ustnie zrób ćw.1.str.191. a pisemnie w zeszycie przedmiotowym ćw.3.str.192.
W zeszycie ćwiczeń na str.97 zrób ćw.2. i 3.

Przypominam o czytaniu lektury,,Ania z Zielonego Wzgórza".
Tematy należy realizować w kolejnych dniach.

Matematyka

Drodzy uczniowie przed nami kolejny trudny tydzień. Bardzo proszę pracujcie systematycznie, codziennie poświęcajcie czas na naukę matematyki. Proszę pisać w zeszycie tematy lekcji i daty.
W razie trudności lub wątpliwości kontaktujcie się ze mną drogą meilową Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub przez grupę klasową na fb.

Poniedziałek, 30. 03. 2020 r.
Temat: Liczby dodatnie i ujemne.
Przeczytać z podręcznika wiadomości – strona 108, 109 i 110. Wykonać ćwiczenia ze strony 132 i 133 z zeszytu ćwiczeń.

Środa- 1. 04. 2020 r.
Temat: Dodawanie liczb całkowitych.
Przeczytajcie wiadomości i przeanalizować przykłady ze strony 117 i 118 w podręczniku.
Obejrzyjcie film

Wykonajcie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń na stronie 135.

Czwartek- 2. 04. 2020 r.
Temat: Ćwiczenia w dodawaniu licz całkowitych.
Wykonać ćwiczenia 6, 7, 8 ze strony 136 w zeszycie ćwiczeń.
Rozwiązać zadania z podręcznika I- III strona 122.

Piątek- 3. 04. 2020 r.
Temat: O Ile różnią się liczby?
Przeczytać z podręcznika – strona 123.
Wykonać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń ze strony137.

Historia

Proszę o zapoznanie się z tematami lekcji:"Kryzys i odbudowa państwa polskiego" i "Rządy Bolesława Krzywoustego". Wykorzystajcie posiadane podręczniki a dla uatrakcyjnienia lekcji proponuję skorzystać z materiałów dostępnych na:

"Kryzys i odbudowa państwa polskiego"

https://epodreczniki.pl/a/polska-po-smierci-boleslawa-chrobrego/D6GxGe4Jq 

http://scholaris.pl/zasob/55879 

"Rządy Bolesława Krzywoustego"

https://epodreczniki.pl/a/klotnie-w-rodzinie-ksiazecej-i-podzial-polski-przez-krzywoustego/DEeC7K1tQ

http://scholaris.pl/zasob/54636

https://www.edukator.pl/polska-w-czasach-boleslawa-krzywoustego,1041.html

https://ciekawostkihistoryczne.pl/2018/07/25/dlaczego-boleslaw-krzywousty-doprowadzil-do-rozbicia-dzielnicowego/

Do każdego tematu proszę wykonać ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń.

31.03.2020

Plastyka kl. V
Przeczytaj informacje ze str. 60, aby dowiedzieć się, czym jest kompozycja rytmiczna w dziełach plastycznych. Przyjrzyj się reprodukcjom obrazów, przeczytaj komentarze i zwróć uwagę na zastosowany rytm.
Zadanie plastyczne- jajko wielkanocne- kompozycja rytmiczna.
Na białym kartonie A4 naszkicuj delikatnie ołówkiem kształt (kontur) ogromnego jajka – największy, jaki się zmieści na całym arkuszu. Na jajku umieść różne wymyślone ciekawe kolorowe wzorki (np. szlaczki, figury geometryczne) , które będą tworzyły rytm , czyli będą się regularnie powtarzać. Postaraj się, aby cała płaszczyzna pracy, czyli jajko i tło, była pokryta farbą.
Jeśli z jakichś powodów nie możesz wykonać tego zadania, namaluj lub narysuj pracę własnego pomysłu, w której zastosujesz rytm. Tytuł pracy umieść na odwrocie.
Prace ocenimy po powrocie do szkoły.

Muzyka kl. V
Temat: Śpiewajmy razem – chór. Rodzaje chórów.
1. Zapisz temat lekcji do zeszytu (Uwaga, systematyczność prowadzenia zeszytu i zawarte w nim notatki będą sprawdzone po powrocie do szkoły).
2. Utrwal znaną Ci już piosenkę „ Hej, na krakowskim rynku” s. 105-106. (Będzie do zaśpiewania na ocenę po powrocie do szkoły)


3. Zapoznaj się z tekstem s. 124 i melodia piosenki „Chodź, pomaluj mój świat”

4. Uważnie przeczytaj tekst s. 126- 131
Wyjaśnij pojęcia: chór, gospel, głos chóralny , a capella.
5. Wysłuchaj utworu „Chce iść naród mój” s. 130 należącego do tzw. negro spiritual, czyli pieśni religijnych śpiewanych dawniej przez czarnoskórych mieszkańców Stanów Zjednoczonych
https://www.youtube.com/watch?v=dgUzwvEEj8o
6. Zaśpiewaj jeszcze raz piosenkę „Chodź, pomaluj mój świat”

spróbuj wyklaskiwać rytm melodii.

J. angielski

Data 31.03.2020

Temat: Revision unit 5 – powtórzenie z rozdziału 5.
Wszystkie materiały do nauki zdanej języka angielskiego będą się w ciągu tygodnia ukazywały na moim blogu/ stronie zgodnie z planem lekcji danej klasy.

Data: O2.04.2020

Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z rozdziału 5.
Wszystkie materiały do nauki zdanej języka angielskiego na moim blogu/ stronie.

Data: 03.04.2020
Klasa V
Temat: We're writing the play tomorrow – słownictwo.
Wszystkie materiały do nauki zdanej języka angielskiego na moim blogu/ stronie.

Religia

Szczęść Boże!

30.03.
Temat 46. Wizerunek Mistrza – św. Weronika
Proszę przepisać do zeszytu „Zapamiętaj” i uzupełnić zeszyt ćwiczeń.

3.04.
Temat: Niedziela Palmowa – wjazd Pana Jezusa do Jerozolimy
Narysuj w zeszycie palmę. Korzystając z dostępnych źródeł, odpowiedz na pytanie w zeszycie: Co symbolizuje palma wielkanocna?

Sprawdzę i ocenię ćwiczenia i zeszyty, gdy spotkamy się w szkole.
Przypominam, że przyszła niedziela (5.04.) to Niedziela Palmowa. Pamiętajcie o codziennej modlitwie i uczestnictwie w niedzielnej Mszy Świętej, korzystając z mediów.
Kontakt do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Tydzień II 23 -27.03

Wf w domu lekcja 1

 
Przypominamy i utrwalamy przepisy gry w minikoszykówkę

27 Marca WF kl. V WF w domu lekcja nr. 2

 

J. polski

Czytaj więcej...

Tydzień I 16 - 20.03

J. polski

W dalszym ciągu czytaj lekturę "Ania z Zielonego Wzgórza"; w zeszycie przedmiotowym wypisz elementy świata przedstawionego( czas akcji, miejsce zdarzeń, bohaterowie, najważniejsze wydarzenia). Lekturę będziemy omawia po powrocie do szkoły.

W zeszycie ćwiczeń wykonaj: ćw.5. str.31., 12. str. 34. jako utrwalenie przysłówka; ćw.7. str.127-ćwiczenie w opisywaniu krajobrazu.
W zeszycie przedmiotowym ćw. 3.str.171.-ćw.i ćw.4. str.172.-ćw. redakcyjne, ćw.2.str.173. oraz ćw.4. str.174. z podręcznika-utrwalenie przysłówka.

Kontakt do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Czytaj więcej...

Dodatkowe informacje