Tydzień IV 6 - 8.04

Biologia

Poniedziałek 06.04.2020r.

Zapoznaj się z tematem „Obwodowy układ nerwowy" i wykonaj zadania do tego tematu w zeszycie ćwiczeń.

Pomocna strona:

https://epodreczniki.pl/a/odruchy-bezwarunkowe-i-warunkowe/DMM4sLqpp 

Plastyka 

07.04.2020 wtorek

1) Przypomnijcie sobie pracę pt."Lany poniedziałek" prezentowaną na lekcji plastyki.
Oto jej fragment.

Lany poniedziałek kl.VII m

Proszę napisać:
- jaką techniką została wykonana,
- jaki to rodzaj sztuki?

2)Proszę zaprojektować kartkę wielkanocną wykorzystując nowe media.

-Proszę aby na kartce znalazły się pisanki:
chełmskie,
lubelskie,
łemkowskie,
huculskie.

Proszę przesłać projekt kartki świątecznej do sprawdzenia.

3)Dziękuję za przesłane prace-oceny wystawiłam.

Matematyka

Drodzy uczniowie przed nami kolejny trudny, ale za to krótki tydzień. Bardzo proszę pracujcie systematycznie, codziennie poświęcajcie czas na naukę matematyki. Proszę pisać w zeszycie tematy lekcji i daty.
W razie trudności lub wątpliwości kontaktujcie się ze mną drogą meilową Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub przez grupę klasową na fb.
Zakończcie naukę w środę, od czwartku skupcie się na innych rzeczach, odpocznijcie. Wszystkim Wam życzę radosnych Swiąt mimo wszystko.

Poniedziałek, 6. 04. 2020 r. i wtorek 7. 04. 2020 r.
Temat: Twierdzenie Pitagorasa w zadaniach różnych.

Przeanalizować przykłady ze strony 271, 272, 273 z podręcznika.
Wykonać w zeszycie ćwiczenie 1 i 2 strona 271.
Wykonać ćwiczenia: 2 i 3 str. 100, 4 str. 101- zeszyt ćwiczeń.

Zajęcia wyrównawcze
Narysujcie 5 różnych trójkątów prostokątnych, nazwijcie boki tych trójkątów różnymi literami i zapiszcie wyrażenie ilustrujące twierdzenia Pitagorasa, np. a²+m²=w².

Środa- 8. 04. 2020 r.
Temat: Kwadrat i jego połowa.

Przeczytać temat z podręcznika strona 277, 278 i 279 analizując dokładnie wszystkie przykłady. Wykonać ćwiczenia a z podręcznika:
Ćw. 1 a, d str. 277
Ćw. 2 a, c str. 279
Ćw. 3 a, c str.279

J. angielski

Data: 07..04.2020

Temat: Social networking messages – praca z tekstem.

Wszystkie materiały do nauki zdanej języka angielskiego będą się w ciągu tygodnia ukazywały na moim blogu/ stronie zgodnie z planem lekcji danej klasy.

Muzyka VII 

08.04.2020 Temat: Warsztat muzyczny – utrwalanie wiadomości i poznanych utworów muzycznych.
1. Zapisz temat i datę do zeszytu.
2. Powtórz piosenkę Pamięć w nas


3. Otwórz podręcznik na s.128
W „To już wiesz” znajdują się zagadnienia, których uczyłeś się od tematu 19, czyli od str.102.
Wykonaj krzyżówkę zawierającą nowe pojęcia muzyczne, które znalazły się w omawianym ostatnio rozdziale podręcznika. W krzyżówce uwzględnij 10 -12 wyrazów i samodzielnie wymyślone hasło główne.

Pracę wykonaj na kartce w kratkę (łatwiej będzie narysować okienka krzyżówki), uzupełniaj krzyżówkę DRUKOWANYMI LTERAMI – za błędy ortograficzne i brak estetyki będę obniżać ocenę. Zdjęcie z pracą wyślij pod adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Temat emaila powinien zawierć Twoje nazwisko + KRZYŻÓWKA.
4. Zaległe prace o Fryderyku Chopinie proszę przysłać na mój email (temat Chopin).
5. Zaśpiewaj jeszcze raz piosenkę Pamięć w nas.

J. polski
06.04.2020 (2 lekcje) Temat: Jak dwie krople wody? Porównujemy Alinę i Balladynę – Juliusz Słowacki „Balladyna”.

1. Zapisz temat i datę do zeszytu.
2. Przeczytaj jeden z najbardziej znanych fragmentów ”Balladyny” j słowackiego - akt I scena 3
3. Jest to fragment, który ukazuje wygląd, zachowanie i cechy wewnętrzne dwóch córek Wdowy.
Nie trudno zauważyć że siostry bardzo się różnią , czyli kontrastuję ze sobą.
4. Otwórz zeszyt ćwiczeń na s.95- przeczytaj zestawienie cech Balladyny i Aliny w ćw. 3 –zapisz to zestawienie do zeszytu.
5. Wykonaj w zeszycie ćw. zadanie 3 A i B, a jeśli potrafisz ,także C.
6. Potwierdzenie zadania prześlij w formie zdjęcia na email (temat: ALINA – BALLADYNA )
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

07.04.2020 Temat: „Balladyna” J. Słowackiego dramat o winie i karze.

1. Zapisz temat i datę do zeszytu.
2. Wypisz występujące w utworze postacie fantastyczne.
3. Zwróć uwagę, że postacie fantastyczne ingerują w losy bohaterów realistycznych.
4. Wypisz 2-3 przykłady wydarzeń fantastycznych.
5. Na poprzednich lekcjach utrwalaliście cechy dramatu jako rodzaju literackiego. W obrębie dramatu występują gatunki, m.in. komedia (przykład „Zemsta” A. Fredry).
„Balladyna” J. Słowackiego jest przykładem dwóch gatunków - jest tragedią i dramatem romantycznym.
6. Przeczytajcie informacje na s.33 w podręczniku o tragedii i tragizmie.
Następnie przeczytajcie wiadomości ze str. 339 z podręcznika i zapiszcie do zeszytu definicje tragedii oraz dramatu romantycznego (zapamiętaj te definicje).
7. Głównym motywem utworu jest podobnie jak w „Świteziance” Mickiewicza motyw winy i kary.. Przypomnij, jakie winy ciążyły na Balladynie i jaka spotkała ją kara.
Odpowiedz pisemnie na pytanie 9.s. 33(podręcznik) . Wykorzystaj słownictwo : złamała podstawowe zasady moralne, opowiedziała się za: zbrodnią, nienawiścią, kłamstwem, podstępem, bezwzględnością, jedyny czyn Balladyny, który można ocenić pozytywnie to wydanie sprawiedliwego wyroku na samą siebie.
8. Ćw. 12 s.33, np..
9. potwierdź wykonanie zadania 9 i 12 zdjęciem (temat emaila : WINA i KARA ) Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Uwaga, jutro na j. polskim napiszecie test na podst. „Balladyny”. Na Wasze prywatne emaile wyślę o godz. 9.40- 9.50 w załączniku zadania. W ciągu 45 min. postarajcie się je wykonać i odesłać na mój email.
08. 04.2020 Temat: „Balladyna” Juliusza Słowackiego - sprawdzian kompetencji polonistycznych . (Zapisz temat i datę do zeszytu.)
Na Wasze prywatne emaile wyślę o godz. 9.40- 9.50 w załączniku test z zadaniami. W ciągu 45-60 min. postarajcie się je wykonać i odeślijcie na mój email, temat: test Balladyna Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Uwaga, zacznijcie czytać „Dziady cz. II” Adama Mickiewicza np. na poniższej str. Internetowej. 20 kwietnia bądźcie gotowi do omawiania lektury.
https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/dziady-dziady-poema-dziady-czesc-ii.html

Geografia

Temat: Rolnictwo i przemysł Polski – powtórzenie wiadomości 07.04.2020r.

Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń na str. 90 i 91. Zrób zdjęcie lub skan wykonanej pracy i prześlij do sprawdzenia, i ocenienia na email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. we wtorek 07.04.20r. do godziny 20:00.

Przygotuj się do testu z tego działu.

Drodzy Uczniowie

życzę Wam i Waszym rodzinom zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych

Religia

Szczęść Boże!

7.04.
Temat 60. Wielkanoc – szatan pokonany.
Proszę przeczytać temat i sporządzić krótką notatkę w zeszycie.

Przypominam, że w Wielki Czwartek rozpoczyna się Triduum Paschalne, które wprowadza nas w święta Wielkiej Nocy. Zachęcam do uczestnictwa w nabożeństwach za pośrednictwem mediów.

Z okazji Świąt Wielkanocnych życzę Wam i Waszym rodzinom: wielu łask Bożych, miłości która będzie wypełniać Wasze serca oraz wszelkiej pomyślności i spełnienia planów w życiu osobistym. Niech Zmartwychwstały Jezus odnowi w Was wiarę i ufność w Boga Jedynego, który roztoczy nad Wami opiekę, Wesołego Alleluja!

Kontakt do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Historia

Temat: I wojna światowa - powtórzenie wiadomości.

Ostatnia lekcja z cyku lekcji powtórzeniowych do działu "I wojna światowa".

Nie wszyscy zalogowaliście się do portalu e-podręczniki. Czas ucieka, po świętach wycofam udostępnione materiały i ocenię tylko za to co zostało zrobione. Waszą aktywność i udzielane odpowiedzi śledzę z konta nauczycielskiego.

Z platformy e-podręczniki.pl na wasze adresy e-mailowe wysłane zostały linki do materiałów do powtórzenia wiadomości z historii. Po zapoznaniu się z lekcją wykonujecie ćwiczenia interaktywne. Będziecie mieli tylko jedno podejście do rozwiązania ćwiczenia. Będzie to forma sprawdzenia waszych wiadomości po zrealizowaniu tematów z działu "Upadek Rzeczypospolitej". Waszą aktywność i postępy będę śledził poprzez konto nauczycielskie na e-podręczniki.pl Wykonanie zadań jest obowiązkowe. Powodzenia w rozwiązywaniu zadań.

Uczniowie, którzy nie mogą się zalogować z wykorzystaniem otrzymanego linku z e-podreczniki.pl proszeni są o kontakt, prześlę login i hasło.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">

Godzina wychowawcza

Temat: Tradycje Świąt Wielkanocnych.

Wyszukajcie informacje na temat tradycji Świat Wielkanocnych następnie przeanalizujcie, które z nich są kultywowane w naszym regionie.

Chemia

Nie mamy zajęć w czwartek i piątek, ale przyślijcie mi wszyscy rozwiązania zadań, które należało zrobić 02.04 i 03.04
CHEMIA: zad.1,2,3 str.150
FIZYKA: zad.3i4 str.172
Skany lub zdjęcia do 07.04.20 do godz.15:00, sprawdzę i ocenię.
Wesołych Świąt.

J. rosyjski

środa-8 kwietnia 2020r.
Temat: Wielkanoc w Rosji-lekcja kulturoznawcza.
Drodzy Uczniowie !
1.Zapoznaj się z tekstami kulturoznawczym o przebiegu Wielkanocy w Rosji
https://bukwa.pl/wielkanoc-w-rosji/ 
https://podroze.se.pl/aktualnosci/wielkanoc-2013-zwyczaje-na-swiecie-rosja/2174/ 

 
2. Stwórz w zeszycie notatkę na temat Wielkanocy (po polsku) same najważniejsze informacje.
3. Obejrzyj prezentacje


4. Przesyłam również na przyszłość link do klawiatury rosyjskiej http://rosyjska.klawiatura.edu.pl/
Zachęcam Was do wysłuchania audycji o prawosławiu i świętach w Rosji
https://www.youtube.com/watch?v=7Sju24tTuII
Proszę o przesłanie notatki na mój adres.

W-F

6 kwietnia ruletka rozciąganie
https://wordwall.net/pl/resource/893984/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-rozci%C4%85ganie 

7 kwietnia ruletka ćwiczenia
https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia 

8 kwietnia kształtowanie sprawności ogólnej z piłką

 

Tydzień III 30.03 - 03.04

CHEMIA 02.04.2020
Zapisz do zeszytu:
Temat: Prawo zachowania masy.( str.148-150)

Substraty są po lewej stronie równania.
Produkty po prawej stronie równania.
Masa substratów jest równa masie produktów.( nic w przyrodzie nie ginie choć może zmienić stan skupienia)
Notatka : przepisz "zapamiętaj" ze str.150.
Wykonaj zadania : 1,2,3 str.150

CHEMIA 03.04.2020
Zapisz do zeszytu
Temat lekcji: Obliczenia stechiometryczne.( str.151-155)
Przeanalizuj przykłady z podręcznika i rozwiąż na podstawie przykładów zad.1,2 str.155.
ROZWIĄZANIA ZADAŃ PRZEŚLIJ NA MEILA DO GODZ.16:00, 03.04.2020 piątek. ( zdjęcie)
FIZYKA 03.04.2020
zapisz do zeszytu
Temat: Pierwsza zasada dynamiki Newtona (str.162-168)
Obejrzyj film z doświadczeniem na stronie: docwiczenia.pl kod:F7Q5FA 
Notatka:
1. ze strony 162 zdanie siódme od słów: Siła wypadkowa...
2. przepisz "to najważniejsze" ze str.168= zapamiętaj treść I zasady dynamiki !!
3. zrób zad.1,2 str.168

FIZYKA 03.04.2020 ( DRUGA GODZINA )
Temat: Druga zasada dynamiki Newtona.(str.169-173)
Notatka: zapisz do zeszytu treść II zasady dynamiki Newtona ze str.171 ze wzorem i opisem wzoru. 9Zapamiętaj jej treść i wzór)
Wykonaj w zeszycie zad.1,2,3,4 str.172.
Zad. 3zacznij od obliczenia a=v/t.
W razie zapytań piszcie na meila.

Geografia

Tematy oczywiście zapisujemy w zeszycie

Temat: Energetyka 31.03.2020r.

Nauczysz się

rozróżnić energetykę konwencjonalną i niekonwencjonalną;
wyjaśnić, czym są odnawialne źródła energii;
przedstawić strukturę wykorzystania źródeł energii w Polsce na podstawie odpowiednich danych;
wyjaśnić rozmieszczenie różnych rodzajów elektrowni w Polsce;
ocenić wpływ wykorzystania różnych źródeł energii na stan środowiska;
wymienić główne cele i kierunki rozwoju polskiej energetyki.

Zapoznaj się z materiałem lekcji na stronie e-podręcznika oraz z podręcznika do geografii na str. 138-141.
Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń na str. 86 i 87.
Polecam obejrzeć

https://www.youtube.com/watch?v=kJQPWJP8rs8

Temat: Gospodarka morska 03. 04. 2020r.

Nauczysz się

wyjaśnić, czym jest gospodarka morska;
poznasz przykłady wykorzystania mórz i oceanów;
wymienić i wskazać na mapie główne porty w Polsce;
wymienić rodzaje towarów, które przeładowuje się w największych polskich portach morskich.


Zapoznaj się z materiałem lekcji na stronie e-podręcznika oraz z podręcznika do geografii na str. 142-144.
Napisz w zeszycie jakie korzyści wynikają z położenia Polski nad Morzem Bałtyckim.
Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń na str. 88 i 89.
Przygotuj się do powtórzenia z działu Rolnictwo i przemysł Polski (str. 124-145).
Dodatkowe źródła

 

 

30 marzec kl. VII wf w domu kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej z piłką

 

31 marzec kl. VII wf w domu lekcja nr.4

 

01.kwiecień kl. VII,
https://wordwall.net/pl/resource/893984/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-rozci%C4%85ganie 
02. kwiecień kl. VII, 

 

Biologia

Poniedziałek

Zapoznaj się z tematem lekcji dotyczącym Budowy i roli układu nerwowego s 173. - podręcznik. Wykonaj ćwiczenia do tego tematu w zeszycie ćwiczeń.

https://epodreczniki.pl/a/uklad-nerwowy/D10MW9iVy 

Czwartek

Zapoznaj się z tematem: „Ośrodkowy układ nerwowy”. Spróbuj wykonać ćwiczenia.
Przypominam o pracy nt. układu hormonalnego. Termin przesłania tej pracy mija 31.03.2020r.

https://epodreczniki.pl/a/czynnosci-osrodkowego-ukladu-nerwowego/DU2EodONh 

Matematyka

Drodzy uczniowie przed nami kolejny trudny tydzień. Bardzo proszę pracujcie systematycznie, codziennie poświęcajcie czas na naukę matematyki. Proszę pisać w zeszycie tematy lekcji i daty.
W razie trudności lub wątpliwości kontaktujcie się ze mną drogą meilową Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub przez grupę klasową na fb.

Poniedziałek, 30. 03. 2020 r.
Temat: Ćwiczenia utrwalające twierdzenie Pitagorasa.
Przeanalizować przykład 4 strona 263.
Wykonać ćwiczenia: 3/97- zeszyt ćwiczeń, 4/264- podręcznik
Rozwiązać w zeszycie przedmiotowym zad. 1/265 cały poziom A.

Zajęcia wyrównawcze
Proszę ułożyć treść zadań do następujących wyrażeń i równań:
20-(4+11)=5
7 x 8+3 x 5= 71
X+25=70
X+2X=36

Wtorek- 31. 03. 2020 r.
Temat: Zastosowanie twierdzenia Pitagorasa w ćwiczeniach.
Na początek obejrzyjcie krótki film


Przeanalizować przykłady z podręcznika 2/262, 3/263.
Wykonać ćwiczenia 2/262 i 3/263 z podręcznika i ćwiczenie 4 /97 z zeszytu ćwiczeń.

Środa- 1. 04. 2020 r.
Temat: Zastosowanie twierdzenia Pitagorasa w zadaniach.
Wykonać zadania z podręcznika:
zad. 1/265 z poziomu B, C, D po jednym przykładzie,
zad. 2 / 266 z każdego poziomu po jednym przykładzie.

Czwartek- 2. 04. 2020 r.
Temat: Zadania na zastosowanie twierdzenia Pitagorasa.
Rozwiązać w zeszytach zadania z podręcznika: 6/267, 11/268, IV/269.

J. polski

30.03.2020 Kl. VII
Temat: Krótka historia grafiki. Najważniejsze techniki graficzne.
1. Zapisz datę i temat lekcji do zeszytu.
2. Przypomnij sobie, jak na lekcji plastyki żłobiliście w linoleum wzorki, potem pokrywaliście matrycę farbą drukarską i robiliście odbitki. Ten rodzaj twórczości nazywa się grafiką.
3. Przeczytajcie informacje o grafice , języku i rodzajach grafiki oraz technikach graficznych – podręcznik s. 228-231.
4. Zredaguj notatkę zawierająca najważniejsze informacje o tej dziedzinie twórczości .
5. Obejrzyj film pokazujący pracę grafików https://epodreczniki.pl/a/w-pracowni-grafiki-warsztatowej/D12EGq33F
6. Ćw. 1 s. 231. Zdjęcie notatki i odp. na pyt prześlij na email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Temat emaila: Grafika kl. VII
Uwaga, w środę zaczynamy omawiać „Balladynę J. Słowackiego.

30.03.2020
Temat: „Rozważania o niebieskich migdałach”- test podsumowujący rozdział 5.
1. Zapiszcie datę i temat lekcji do zeszytu.
2. W ramach posumowania rozdziału 5. spróbujcie rozwiązać w zeszycie test ( wykonaj zadania 1,2,3,7 ,11,12,13, + jedno samodzielnie wybrane ) ze str. 243-244.
Nie wykonujcie zad. 14, ponieważ nie dane nam było na razie popracować nad rozprawką. Zrobimy to po powrocie do szkoły.
Potwierdź wykonanie zadania przesłaną fotografią z odpowiedziami na e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (Temat emaila :Test 5 kl. VII)

01.04.2020
Temat: Przyglądamy się dziełu Caravaggia „ Powołanie św. Mateusza”.

1. Zwróć uwagę, jaki motyw będzie towarzyszył nam podczas poznawania różnych tekstów w najbliższym czasie
2. Przyjrzyj się obrazowi Caravaggia.
3. Przeczytaj informacje o dziele i zredaguj na ten temat 2 zdania.
Np. Obraz Caravaggia pt. ………………………………………….został namalowany …………………… w
…………………………………… roku. Ma wymiary ………………………………., a znajduje się…………… .

4. Przeczytaj opis obrazu pochodzący z Wikipedii https://pl.wikipedia.org/wiki/Powo%C5%82anie_%C5%9Bwi%C4%99tego_Mateusza odpowiedz na pytania 1-5 s. 245
Potwierdź wykonanie zadania przesyłając odpowiedzi na email –temat :Caravaggio Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


02.04.2020
Temat:” Balladyna” J. Słowackiego jako utwór sceniczny. Świat przedstawiony w utworze.

Uwaga , Wykonujcie rzetelnie zadania podczas pracy nad lekturą, na koniec będzie sprawdzian podsumowujący.
1. Zapisz temat i datę do zeszytu.
2. Zapoznaj się z biografią J słowackiego s. 22-23 podręcznik
3. Zapisz:
- kiedy, gdzie urodził się i zmarł pisarz.
- jakiej epoce tworzył
- Kiedy i gdzie powstała „Balladyna”
4. „Balladyna” należy do rodzaju literackiego zw. dramatem (znasz już utwór dramatyczny, to „Zemsta„ A. Fredry
5. Przypomnij cechy dramatu i sporządź notatkę – s.338 podręcznik.
6. Skup się teraz na świecie przedstawionym utworu- zapisuj spostrzeżenia( możesz korzystać z opracowania lektury)
a) Czas wydarzeń- czasy fikcyjne za panowania króla Popiela III
b) Miejsca wydarzeń (jest ich wiele) ……………………………………..
c) Bohaterowie
- realistyczni………………………………………………………………
- fantastyczni…………………………………………………………………
d) Wątek główny – droga Balladyny do władzy
e) Motywy:
- główny – wina i kara
- (wymień inne)


02.04.2020

Temat: Krwawa droga Balladyny do tronu królewskiego – Juliusz Słowacki „Balladyna”.


1. Zapisz temat i datę do zeszytu.
2. Przypomnij cechy dramatu i elementy świata przedstawionego w utworze
3. Uzupełnij plan wydarzeń- droga Balladyny do tronu królewskiego
1. Przybycie Kirkora do chaty wdowy
2. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4. Ślub Balladyny i Kirkora
5. Zabójstwo Gralona
6. Wygnanie matki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
7. Zabójstwo. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8. Śmierć Pustelnika
9.Zabójstwo. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
10. Zabójstwo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
11. Zabójstwo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
12. Zdobycie władzy przez Balladynę
13.Wyroki wydane przez nową królową
14 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

4. Oceń postępowanie Balladyny. Czy Twoim zdaniem kobieta zasłużyła na karę , jaka ją spotkała? W wypowiedzi wykorzystaj wybrane słownictwo:
Moim zdaniem, według mnie, była, wyróżniała się, cechowało ją, odznaczała się, żądna władzy, wyniosła, owładnięta pychą, fałszywa, bez skrupułów, okrutna, zła, bezwzględna, zbrodnia z premedytacją, zbrodniarka, morderczyni,potępienie;

Potwierdź wykonanie zadania przesyłając odpowiedzi na email -temat: Balladyna
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Muzyka

Muzyka 01.04.2020
Temat: Balet i taniec klasyczny
1. Zapisz temat lekcji do zeszytu (Uwaga, systematyczność prowadzenia zeszytu i zawarte w nim notatki będą sprawdzone po powrocie do szkoły).
2. Najpierw przypomnij piosenkę „Pamięć w nas” s. 114 (śpiew na ocenę po powrocie do szkoły). Zaśpiewaj razem z chórem


3. Przypomnij, co to jest opera.
4. Przeczytaj wiadomości s. 123- 127
5. Wyjaśnij w zeszycie terminy: balet, taniec klasyczny, taniec współczesny, primabalerina, libretto(s.121).
6. Obejrzyj film z różnymi fragmentami baletów rosyjskiego kompozytora Piotra Czajkowskiego. Zwróć uwagę na stroje tancerzy i taniec klasyczny.
Piotr Czajkowski Jezioro łabędzie. (zapisz autora i tytuł do zeszytu)

Dziadek do orzechów (zapisz do zeszytu)

7. Przeczytaj informacje o Stanisławie Moniuszce i operze s.118-122.
8. Napisz do zeszytu krótką notatkę dotycząca życia i najbardziej znanych utworów S. Moniuszki ( zapisz tytuły).
9. Wyjaśnij w zeszycie i zapamiętaj pojęcia opera , aria i libretto.
10. Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/najpiekniejsze-piesni-i-arie-stanislawa-moniuszki/D3ibbnLpt , gdzie masz możliwość wysłuchania fragmentów najbardziej znanych utworów Moniuszki a także wzbogacenia wiadomości na temat kompozytora.
11. Bardziej ambitnych zachęcam do próby nauczenia się gry na flecie „Prząśniczki” – zapis nutowy s. 120 (uwaga na krzyżyki ), chwyty fletowe s.180.
12. Przypominam tym , którzy nie przygotowali prezentacji o Fryderyku Chopinie o nadrobienie zaległości. Notatki, które sami opracowujecie w zeszycie, będą sprawdzone i ocenione po powrocie do szkoły.
Kontakt ze mną pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Plastyka klasa VII

31.03.2020 wtorek

Pozostajemy w kręgach sztuki nowych mediów.

Mam nadzieję, że wykonaliście ćwiczenie 3, s.51.
Ciekawa jestem jakie dzieła sztuki przetworzyliście.

1)Proszę wykonać ćwiczenie ze s.50.
2)Prace proszę przesłać do oceny na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Życzę miłej pracy

J. rosyjski

Środa
Temat: Oceny z różnych przedmiotów.
1. Przeczytaj dialog z podręcznika str.51 i naucz się czytać.
2. Wypisz do zeszytu oceny i tłumaczenie np.jedynka,dwójka itd.
3. Przeanalizuj tabelę (w języku rosyjskim gdy mówimy np. Z języka rosyjskiego mam piątkę- czytaj Po ruskomu jazyku u mienia pjatiorka.
Z wf mam czwórkę-czytaj Po fizkulturie u mienia czetwiorka.
4.Wykonaj w ćwiczeniach ćw.3 i 4 str.49 i wyślij mi zdjęcie wykonanej pracy na e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Piątek
Temat: Utrwalamy słownictwo-przedmioty szkolne.
1. Przypomnij sobie słówka str.48,postaraj się napisać na kartce bez patrzenia kartkówkę domową-Sprawdź sam siebie :)
2. Wypowiedz na głos oceny po rosyjsku od 1 do 6.
3. Napisz tłumaczenie zdań w zeszycie: 1. Mój ulubiony przedmiot to matematyka. 2. Z biologii mam czwórkę.
3. Z rosyjskiego mam piątki. 4. Z chemii mam dwójkę i trójkę. 5. Z wfu mam szóstkę.
4. Przeczytaj na głos kilka razy zad.5/51 str.

J. angielski

Data 31.03.2020

Temat: Revision unit 5 – Powtórzenie z rozdziału 5.
Wszystkie materiały do nauki zdanej języka angielskiego będą się w ciągu tygodnia ukazywały na moim blogu/ stronie zgodnie z planem lekcji danej klasy.

Data: O2.04.2020

Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z rozdziału 5
Wszystkie materiały do nauki zdanej języka angielskiego na moim blogu/ stronie.

Data: 03.04.2020

Temat: Living in the digital world – słownictwo.
Wszystkie materiały do nauki zdanej języka angielskiego na moim blogu/ stronie.

Religia

Szczęść Boże!

31.03.
Temat 39. Królewskie insygnia z drewna i skóry.
Przeczytaj temat i sporządź krótką notatkę o królowej Jadwidze.

2.04.
Temat: Niedziela palmowa – zapowiedź męki i zmartwychwstania Pana Jezusa.
Narysuj w zeszycie palmę wielkanocna i napisz, co ona symbolizuje.

Sprawdzę i ocenię zeszyty, gdy spotkamy się w szkole.
Przypominam, że przyszła niedziela (5.04.) to Niedziela Palmowa. Pamiętajcie o codziennej modlitwie i uczestnictwie w niedzielnej Mszy Świętej, korzystając z mediów.
Kontakt do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">

Historia

Temat lekcji: Sprawa polska podczas I wojny światowej.

Po zapoznaniu się z tematem lekcji proszę wykonać ćwiczenia do tematu w zeszycie ćwiczeń. Warto skorzystać również z materiałów dostępnych na

https://epodreczniki.pl/a/licytacja-sprawa-polska-w-1917-roku/D176F7ebD 

https://www.polskieradio.pl/39/156/Artykul/1277062,Akt-5-listopada-powrot-sprawy-polskiej

Temat: I wojna światowa - powtórzenie wiadomości.

Z platformy e-podręczniki.pl na wasze adresy e-mailowe wysłane zostały linki do materiałów do powtórzenia wiadomości z historii. Po zapoznaniu się z lekcją wykonujecie ćwiczenia interaktywne. Będziecie mieli tylko jedno podejście do rozwiązania ćwiczenia. Będzie to forma sprawdzenia waszych wiadomości po zrealizowaniu tematów z działu "I wojna światowa". Waszą aktywność i postępy będę śledził poprzez konto nauczycielskie na e-podręczniki.pl Wykonanie zadań jest obowiązkowe. Powodzenia w rozwiązywaniu zadań.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">

Informatyka

Temat: Programowanie w języku Logo.

Do realizacji tematu lekcji jest wymagany program Logomocja Imagine. Wersję demonstracyjną można pobrać ze strony https://logo.oeiizk.waw.pl/index.php?sr=demo 

Z programem już spotkaliście się w klasach poprzednich więc nie powinien wam sprawiać większych trudności. Wersja demo nie pozwala zapisywać prac tak więc możecie przećwiczyć jedynie kolejne ćwiczenia z podręcznika. W razie problemów korzystajcie z materiałów zamieszczonych na stronie https://logo.oeiizk.waw.pl/index.php?sr=glowna lub wielu innych zamieszczonych w Internecie np.  https://www.youtube.com/results?search_query=logomocja instalacja 

Po powrocie do szkoły sprawdzę jakich umiejętności się nauczyliście.

Powodzenia

Tydzień II 23 - 27.03

25 Marca kl. VII WF online w domu - ćwiczenia ruletka - Wordwall
https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia 

26 Marca kl. VII WF online w domu - ćwiczenia ruletka - Wordwall
https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia 

J. polski

Czytaj więcej...

Tydzień I 16 - 20.03

 J. polski

Zadania do samodzielnej systematycznej pracy do 25.03
1. Czytać lekturę „Balladyna” J. Słowackiego.
2. Codziennie przeczytać jeden (znany już) tekst z podręcznika, aby doskonalić technikę czytania i umiejętność czytania ze zrozumieniem – podaję pierwsze strony tekstów:

Czytaj więcej...

Dodatkowe informacje