Tydzień XII 01 - 05.06

Tydzień XII 1-5.06
Witajcie przedszkolaki, witam serdecznie rodziców!
Zaczynamy nowy krąg tematyczny o sporcie. Pamiętajcie! Ruch to zdrowie, więc ruszajcie się jak najwięcej abyście byli szybcy i sprawni. W razie pytań proszę o kontakt.
Piosenka tygodnia „Piosenka o sporcie” Mała Orkiestra Dni Naszych

 
Krąg tematyczny „Sporty letnie”
1.06. - poniedziałek
Temat - Dzień Dziecka na sportowo
1. Kartka z kalendarza - Czy wiesz, jakie jest dzisiaj święto w kalendarzu. Poszukaj w kalendarzu datę 1 czerwca, jeśli nie możesz poproś rodzica i spróbuj odczytać.
- Co to znaczy „być dzieckiem”?
- Czy lubisz być dzieckiem? Dlaczego tak/nie?
- Po co jest Dzień Dziecka?
Dzień Dziecka czyli święto dzieci obchodzone jest we wszystkich krajach na całym świecie. Zostało ono ustanowione w roku 1954 dla upowszechnienia celów i ideałów dotyczących praw dziecka .Wszystkie dzieci bez względu na to gdzie mieszkają, jaki mają kolor skóry i w jakim języku mówią mają swoje święto. W Polsce Dzień Dziecka obchodzony jest 1 czerwca - to właśnie dziś.

Wszystkim dzieciom dużym i małym z okazji Dnia Dziecka wszystkiego najlepszego, dużo radości i uśmiechu oraz spełnienia wszystkich marzeń.

2. Posłuchaj piosenki „Piosenka o prawach dziecka”

 
Postaraj się wymienić kilka praw dziecka, o których mowa jest w piosence.
3. Dzieci z różnych stron świata - teraz spójrz na ilustrację: https://i.pinimg.com/originals/e5/0c/d4/e50cd46e4ffcda7e508cce288afa7b67.jpg
Znajdź różnice i podobieństwa między dziećmi. Powiedz, jakie cechy wyglądu i ubioru mają dzieci mieszkające w Afryce, Europie, Azji? Wymień różnice między przedstawionymi dziećmi (kolor skóry, kształt oczu itd.).
4. A teraz posłuchaj piosenki „ Jesteśmy dziećmi”
 
- Czy dzieci innych ras, mające inny kolor skóry, różnią się jeszcze czymś od nas?
- Czego pragnie każde dziecko?
- Czy każde dziecko jest bezpieczne i szczęśliwe?
5. W naszym przedszkolu Dzień Dziecka był zawsze dniem radosnym i pełnym atrakcji
dla was. Braliście udział w pikniku i zabawach integracyjnych albo wyjeździe do sali
zabaw. W tym roku jest inaczej. Ale mam inną propozycję. Zabieram was do teatru
na spektakl pt: „ Jaś i Małgosia”. Obejrzyjcie go.
 
6. Teraz kilka propozycji na spędzenie tego wyjątkowego dnia:
- wspólne przygotowanie obiadu składającego się z waszych ulubionych dań,
- zorganizowanie wycieczki rowerowej po najbliższej okolicy dla całej rodzinki,
- rodzinny spacer do lasu – obserwowanie przyrody,
- granie w gry planszowe,
- czytanie ulubionych bajek,
- zabawy i gry zręcznościowe w ogrodzie
To tylko propozycje ale wasi rodzice na pewno przygotują dla was wspaniałe niespodzianki…
ŻYCZĘ WAM DUŻO WRAŻEŃ I DOBREJ ZABAWY
2.06. - wtorek
Temat - Warto być wysportowanym
1. Jakie sporty letnie znamy? - spróbuj odpowiedzieć na pytania:
- jakie znasz sporty? (wymień sporty letnie)
- które chciałbyś uprawiać?
- czy uprawianie sportu jest łatwe?
- co jest potrzebne do uprawiania sportu?
- jakie korzyści daje nam uprawianie sportu?
2. Nasz wolny czas - co to jest czas wolny, jak można go spędzać? Czy sport jest
dobrym sposobem na spędzanie wolnego czasu? KP4s.50-51; (5l.KP4s.36)
3. Dzień dobry - zabawa. Naucz się na pamięć krótkiej rymowanki o zwrotach
grzecznościowych. Tekst powtórz kilkakrotnie, możesz też recytować na różne
sposoby: miło i z uśmiechem, stanowczo, jak robot, jak duch, szeptem lub wymyśleć
melodię do wiersza i zaprezentować swoje pomysły domownikom.
Dzień dobry.
Dziękuję.
Poproszę.
Przepraszam.
Pozdrawiam serdecznie.
Serdecznie zapraszam.
Ach, jakie to miłe.
Pamiętaj koniecznie,
do wszystkich i zawsze
odzywać się grzecznie.
autor: Anna Pawłowska-Niedbała
4. Na koniec porcja ruch „Taniec zygzak”
 
3.06. - środa
Temat - Skaczemy, pływamy, biegamy…
1. Niezbędnik sportowca - bezpieczeństwo jest bardzo ważne w tracie uprawiania
sportu i należy pamiętać o używaniu odpowiedniego sprzętu. Co zapewnia
bezpieczeństwo i chroni przed urazami podczas biegania, jeżdżenia na rowerze,
wspinania się na skałki, jeżdżenia na rolkach, deskorolce czy hulajnodze? Wymień co
jest potrzebne:
- Do jazdy na rolkach, wrotkach, hulajnodze (kask, nakolanniki, nałokietniki)
- Do jazdy na rowerze i do wspinaczki (kask)
- Do biegania (wygodne buty)
- Do gry w piłkę (korki)
2. Wysłuchaj wiersza A. Frączak pt. „Żaba i żabka”- co może mieć wspólnego żaba ze
sportem? Odpowiedz na pytania: Dlaczego żaba była oburzona? Kto zwrócił uwagę
żabie? Czego żaba nie założyła? Czy można pływać, gdy nie ma ratownika? Po co na
basenie jest ratownik?
Żaba i żabka
Krąży żaba po basenie,
Denerwuje się szalenie,
Bo dżentelmen w czepku w kratkę
Chlapie CHLAP! Trenując żabkę,
Pani w ciasnym kostiumiku
Rusza się jak struś w kurniku,
Szkrab w brodziku dziko hopsa…
To nie żabka! To styl mopsa!
Krąży żaba po basenie,
Denerwuje się szalenie,
Oburzenia nie ukrywa:
– Kto tych ludzi uczył pływać?!
Róbcie tak jak ja! No, gazem!
– Może jednak innym razem
Wysłuchamy Pani rad…
– W słowo jej ratownik wpadł.
– Dzisiaj bowiem, droga pani,
Strój ma pani… hm… do bani.
Żaba się zdziwiła tak,
Że aż wyjąkała: – Kwak…?
Więc ratownik jej tłumaczy:
– Niechże pani zerknąć raczy,
Wokół pływa ludzi setka…
Tylko pani jest bez czepka!
– Właśnie, właśnie – rzekł ktoś z tłumu.
– I co gorsza, bez kostiumu!
3. Połącz sylaby - przeczytaj i wykonaj ćwiczenia KP4s.52-53;(5l.KP4s.37, wyprawka karta nr40 „Pajacyki”)
4. Gąska Marcelina - poznanie litery „ą”, wykonaj ćwiczenia i ułóż historyjkę o gąsce KP4s.88; (5l.KP4s.65)
5. Zasady – jakie zasady obowiązują w sporcie? Co to znaczy gra fair play?
6. Na koniec trochę ruchu przy piosence „Skaczemy, biegniemy”
 
4.06. - czwartek
Temat - Zabawy na placu zabaw
1. Kolorowa piłka - rysowanie kredkami. Znajdź w swoim otoczeniu kilka okrągłych
przedmiotów, które można obrysować na kartce. Sprawdź, czy dany przedmiot mieści
się na kartce, czy nie jest za duży. Narysowane koło ozdób różnymi wzorami i
szlaczkami. Na koniec policz, ile kolorów jest na każdej narysowanej piłce.
2. Sportowe zadania - przeczytaj i wykonaj ćwiczenia, naucz się krótkiego wierszyka.
KP4s.54-55;(5l.KP4s.38-39)
3. Moja flaga - rysowanie . Weź połówki kartek z bloku i szablony figur
geometrycznych lub klocki. Odrysuj ołówkiem figury, skomponuj z nich dowolne
wzory, tworząc własne flagi na olimpiadę. Każdą figurę rysuj po śladzie flamastrem i
ozdób ją różnymi szlaczkami. Krótszy bok kartki trzeba posmarować klejem i nawinąć na patyczek od szaszłyka.
4. Kręgle -zabawa zręcznościowa. Przygotuj swoje kręgle np. z plastikowych butelek
wypełnionych wodą - od 6 do 9 sztuk i oznacz szarfą miejsce, z którego toczy się
piłkę. Staraj się przewrócić piłką jak najwięcej kręgli. Zapisuj swoje punkty i kogoś z
rodziny po zakończeniu rundy zawodnicy podliczają punkty i wyłaniają zwycięzcę.
5. Teraz porcja ruchu „Duży i mały skok”
 
5.05. - piątek
Temat - Letnia olimpiada
1. Zakodowane informacje - rozwiąż łamigłówki matematyczne. KP4s.56 – 57;
(5l.KP4s.40-41).
2. Gramy w klasy - wykonaj ćwiczenia KP4s.81
3. Co już wiem o sporcie? - Odpowiedz:
- Jakie znasz sporty, w których ważna jest szybkość?
- Jakie znasz sporty, w których ważna jest precyzja ruchu?
- Jakie znasz sporty, w których rywalizują między sobą drużyny?
- Co obowiązkowo należy założyć na rowerową przejażdżkę?
- Jaki strój obowiązuje na basenie?
- Kiedy nie wolno pływać w basenie?
- Co symbolizują koła na fladze olimpijskiej?
- Co to znaczy grać fair play?
4. Moja olimpiada – praca plastyczna. Namaluj z czym ci się kojarzy słowo olimpiada,
co dla ciebie jest najważniejsze i najciekawsze.
5. Na koniec tygodnia porcja ruchu bo „ruch to zdrowie” - „Kto jak skacze”
 

język angielski

Poniedziałek 1.06.2020
Kochane Dzieci, dzisiaj jest dzień szczególny - Dzień Dziecka. Życzę Wam samych uśmiechów i przesyłam uściski :)
Temat: The wolf is in the wood-wilk jest w lesie.
Otwórzcie książeczki na stronie 69. Kto się ukrył za krzaczkiem? Połącz postacie z ich schowanymi elementami.
A teraz poskaczmy i pośpiewajmy:

 

dzień dziecka

Religia

Szczęść Boże!
Proszę uzupełnić tematy nr 46 i 47.
Kontakt do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tydzień XI 25 - 29.05

Tydzień XI 25.05-29.05
Witajcie przedszkolaki, witam serdecznie rodziców!
Zaczynamy kolejny tydzień naszej zdalnej przygody. Tematyka naszego tygodnia związana jest rodziną. Książka Joanny Papuzińskiej „Nasza mama czarodziejka” będzie towarzyszyła dzieciom przez cały tydzień. W razie pytań proszę o kontakt.
W tym tygodniu wasza gimnastyka to pomoc mamie w pracach porządkowych. Na początek duża dawka ruchu. Zatańczcie Zumbę:

  
Krąg tematyczny „Duże i małe rodziny w akcji”
25.05.- poniedziałek
Temat - Moja mama ratowniczka
1. Co robi moja mama?- Ułóż zdania na temat mamy, zastosuj poprawnie czasowniki Wyprawka karta nr40 „Zabawa w czytanie - czasowniki”
2. Jak nasza mama zreperowała księżyc? - wysłuchaj opowiadania Joanny Papuzińskiej. Opowiedz co wydarzyło się w opowiadaniu, jak mama uratowała księżyc, jak mu pomogła. W jakich sytuacjach mama nas ratuje, kiedy nam pomaga? Czy ty też możesz być ratownikiem dla mamy?
 
3. Pomagamy mamie - wykonaj ćwiczenie i opowiedz, co się wydarzyło. Jak ty pomagasz mamie? KP4s.34; (5l.KP4s.26-27)
4. Kwiaty dla mamy - wykonaj ćwiczenie KP4s.35,40-41; (5l.KP4s.29)
5. Dla mamy, na szczęście! - zrób wisiorek w kształcie słonia z masy solnej lub z kolorowej modeliny
6. O czym opowiadały kwiaty na majowej łące? - improwizacje ruchowe do muzyki Ludwiga van Beethovena „Sonata księżycowa”
 
Wymyśl opowieść o kwiatach i ilustruj ją ruchem w rytm muzyki. Zachęcam do uruchomienia wyobraźni. Możesz użyć pasków kolorowej bibuły.
7. Koń - zapoznanie z wielką i mała literą „ń”. Wykonaj ćwiczenia i wymyśl historyjkę o koniu Miko – KP4s.86; (5l.KP4s.63)
26.05.- wtorek
Temat - Moja mama jubilatka
1. Poduszeczka mała do uszka szeptała - zabawy językowe, ćwiczenie orientacji przestrzennej.
- Rodzic zaprasza dziecko do słuchania „ poduszki”. Opowiada, że poduszka, którą trzyma w ręce, umie szeptać tylko słowa z głoską „sz”. Trzeba przyłożyć do niej ucho, aby usłyszeć takie słowo. Zabawę rozpoczyna rodzic. Kładzie ucho na poduszce i wymyśla pierwszy wyraz z „sz”, np. „koszyk”. Podaje poduszkę dziecku, które wymyśla kolejne słowo, jakie „wyszeptała” poduszka. Wyrazy nie mogą się powtarzać.
- Rodzic trzyma poduszkę za sobą i określa swoje położenie względem niej: stoję przed poduszką. Podaje jasiek dziecku, które wybiera położenie poduszki i określa swoje położenie względem niej.
2. Czar dla mamy – wysłuchaj opowiadania „Czar dla mamy” z książki „Nasza mama czarodziejka”.
Od rana do wieczora gospodarowaliśmy w kuchni, a mama odpoczywała. Były to jej imieniny, a u nas w domu jest taki zwyczaj, że tego dnia mama nie może nawet dotknąć się żadnej roboty. Usiedliśmy do kolacji przy odświętnie nakrytym stole. Czekaliśmy na tatę, który znów na kilka dni wyjechał i właśnie dziś wieczorem miał wrócić. Opowiadaliśmy sobie różne historie. Najwięcej mówił, jak zawsze, nasz najstarszy brat. Wyczytywał on z gazet wszystko o nowych wynalazkach i maszynach, a potem opowiadał nam to.
– Czy słyszeliście o poduszkowcach? – zapytał.
Nie słyszeliśmy o tym nigdy, więc nasz najstarszy brat opowiedział nam o nowych latających pojazdach, które tak właśnie się nazywają. Naszej mamie najbardziej podobało się to, że poduszkowce latają nisko nad ziemią, nie tak jak samoloty.
– Wyobrażacie sobie? Toby dopiero było przyjemnie przelecieć się nad samym miastem w taki piękny wieczór jak dzisiejszy! Zobaczyć je z góry, jakby się było gołębiem lub jaskółką! Chciałabym, żeby nam się coś takiego zdarzyło. Nie musiałby to nawet być poduszkowiec, wystarczyłaby zwykła poduszka!
W tej samej chwili, gdy mama wypowiedziała to życzenie, nasz tapczan jęknął, stęknął. Wieko podniosło się. Wyskoczyły z niego po kolei nasze poduszki i zawisły w powietrzu.
– Szalona okazja! – cieszyła się mama. – Widać to jakiś prezent imieninowy dla mnie. Siadajmy! Lecz nim wdrapaliśmy się a poduszki, w drzwiach stanął tata. A trzeba powiedzieć, że nasz tata nigdy nie przepadał specjalnie za czarami.
– Co tu się dzieje? – zawołał.
– Co znowu wyrabiacie?
– Wybieramy się na spacer! – krzyknął nasz najmłodszy brat.
– Siadaj z nami!
– O, nie! Macie coraz bardziej szalone pomysły!
Co powiedzą ludzie, gdy zobaczą cię, Marysiu, fruwającą nad rynkiem? Tymczasem z tapczanu wyskoczyła już piąta poduszka i leciała prosto na tatę.
– Nic z tego! – powiedział tata. – Zresztą będzie mi potem dokuczał reumatyzm, jak mnie za bardzo przewieje. Lećcie sobie sami, skoro już musicie. Cztery nasze poduszki, gdyśmy tylko na nich siedli, wypłynęły przez okno na dwór. Wyminęliśmy krzaki jaśminu, kwitnące w ogródku, i zaczęliśmy wznosić się do góry. Gdy byliśmy na wysokości czubków topoli, coś nagle zafurczało za nami. To doganiał nas tatuś na swojej poduszce.
– Niech tam, ja z wami! Przecież dziś imieniny mamy!
I dalej polecieliśmy już wszyscy. Naokoło była ciemna, ciepła, pachnąca noc. Poszewki i falbanki furkotały na wietrze, tak jakby każda poduszka miała swój motorek. Tuż, tuż pod nami migotało światełkami nasze miasto. Widać było w mroku domy, dzwonnicę, park, naokoło – pola, a dalej czarne plamy lasów.
– Patrzcie, dopiero teraz widać, że mieszkamy naprawdę w małym miasteczku – powiedziała mama.
– Patrzcie, tymi poduszkami można sterować! – zawołał tata.
– Kiedy rozpinam marynarkę, wiatr stawia większy opór i leci się wolniej. Kiedy zapinam – to szybciej!
Zaczęliśmy wszyscy próbować. W ten sposób okrążyliśmy rynek.
– Uwaga! – krzyknął tata. – Musimy już wracać! Poduszki opadają! Rzeczywiście nasze pojazdy opuszczały się coraz niżej. Ledwo, ledwo udało nam się dojechać na nich do ogródka. Dotykaliśmy nogami ziemi. Potem musieliśmy już wziąć poduszki pod pachę i wejść z nimi po schodach.
– Nic nie szkodzi! – rzekł tata do mamy.
– Uważam, że była to całkiem niezła przejażdżka.
Udał ci się, Marysiu, ten czar!
– Ja – przyznał się nasz najstarszy brat. – Pamiętacie baloniki, które kupowaliśmy na defiladzie?
Te, co same leciały do góry? Wypuściłem z nich gaz i napompowałem nim poduszki. Tylko za bardzo się śpieszyłem, nie zaszyłem dobrze poduszek i dlatego gaz zbyt wcześnie uciekł. Chciałem zdążyć przed powrotem taty, ale mi się nie udało.
– Właśnie, że ci się udało – powiedziała mama.
– Nie widzisz, że tata nareszcie przekonał się do naszych czarów?
Źródło: Joanna Papuzińska, „Nasza mama czarodziejka”, Nasza Księgarnia, Warszawa 1982
Po wysłuchaniu opowiadania powiedz, co się wydarzyło, jaką niespodziankę przygotował syn dla mamy, jak cała rodzina spędziła imieniny mamy.
3. Czytamy - przeczytaj tekst i wykonaj ćwiczenia KP4s.38-39; (5l.KP4s.28)
4. Serce dla mamy - wykonaj upominek dla mamy. Praca plastyczna (5l. Wyprawka karta nr38)
 
5. Liczymy do 20 - wykonaj ćwiczenia KP4s.94; (5l.KP4s.71)
6. Liczba 20 – napisz KP4s.95
27.05.- środa
Temat - Moja mama czarodziejka
1. Obrazek nitką malowany - zabawa twórcza. Spróbuj stworzyć obrazek na różnych tłach (papier ścierny, kolorowe kartki), wykorzystaj nitki i włóczkę różnej długości.
2. „Jak nasza mama odczarowała wielkoluda”- wysłuchaj kolejnego opowiadania Joanny Papuzińskiej. Opowiedz, co się wydarzyło, kim był wielkolud, dlaczego stał się wielkoludem, jak mama go odczarowała, co to znaczy być zarozumiałym.
 
3. Literowe i sylabowe zabawy – wykonaj ćwiczenia KP4s.36; (5l.KP4s.30)
4. Czy znasz swoją mamę?- quiz. Odpowiedz na pytania:
- Jaki jest kolor oczu twojej mamy?
- Jaką potrawę najbardziej lubi twoja mama?
- Ulubiony kolor twojej mamy?
- Jakie ciasto twoim zdaniem udaje się mamie najbardziej?
- W jakiej pracy domowej najczęściej pomagasz mamie?
5. Portret mamy - przeczytaj wypowiedzi i pokoloruj portret mamy KP4s.37; (5l.KP4s.31)
28.05.- czwartek
Temat - Rodziny duże, rodziny małe - wszystkie wspaniałe
1. Wysłuchaj opowiadania Joanny Papuzińskiej „Jak nasza mama szukała złodzieja”. Kto to jest detektyw, dlaczego mama była jak detektyw, komu była potrzebna pomoc detektywa i dlaczego.
 
2. Rodzinny piknik - Pokoloruj i wykonaj ćwiczenia KP4s.42; (5l.KP4s.32, wyprawka karta nr 16-A3)
3. Rodziny wokół nas - wykonaj ćwiczenia KP4s.43-45; (5l.KP4s.33).
4. Wielka i mała litera „ó” - wykonaj ćwiczenia i wymyśl historyjkę o wiewiórce Józefinie KP4s.87; (5l.KP4s.64)
5. Wiewióreczka kuchareczka - zabawy kulinarne. Robimy wesołe kanapki z wykorzystaniem ogórka.
6. W poszukiwaniu liter - znajdź i zaznacz w gazecie literki „ń” i „ó”.
29.05.- piątek
Temat – Razem z mamą, razem z tatą
1. Wspólnie czytamy z rodzicami – przeczytaj i wykonaj ćwiczenia KP4s.46-47.
2. Wysłuchaj kolejnego opowiadania Joanny Papuzińskiej „Jak nasza mama hodowała potwora”. Kim był potwór hodowany przez mamę?
 
3. Piszemy – utrwal poznane litery, napisz „ń” i „ó” KP4s.95;(5l.KP4s.34)
4. Obok domu się spotkamy, bo podwórko wspólne mamy - matematyczne zabawy, wykonaj ćwiczenia KP4s.48-49; (5l.KP4s.35)
5. Ramka na rodzinne zdjęcie - wykonaj ramkę na zdjęcie lub narysuj swoją rodzinę.
6. Wspólne zabawy sylabami – wyprawka karta nr29.

Religia

Szczęść Boże!
Proszę uzupełnić tematy nr 44 i 45.
Kontakt do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

język angielski
Poniedziałek 25.05.2020
Temat: Fairy tales- świat bajek.
Drogie Dzieci, poznaliście ostatnio bajkę o Czerwonym Kapturku w języku angielskim oraz słuchaliście piosenki. Dzisiaj popatrzmy książeczek (strona 66-67), jest tam ta opowieść w obrazkach. Obejrzyj je. Na jednym z obrazków wilk/woolf nie jest do końca pokolorowany, dokończ malowanie. Jakie elementy z obrazków potrafisz nazwać w języku angielskim? Może grandma, door, table, red... Spróbuj nazwać te, które pamiętasz. Odsłuchaj piosenkę z ostatniej lekcji. W załączeniu kolorowanka.

Little Red Riding Hood

Tydzień X 18 - 22.05

Tydzień X 18 -21.05.
Witajcie przedszkolaki, witam serdecznie rodziców!
Zaczynamy nowy krąg tematyczny związany z zawodami waszych rodziców.
W razie pytań proszę o kontakt.
Pamiętajcie! Ruch to zdrowie. W tym tygodniu naśladujcie prace ludzi w różnych zawodach, a jest ich wiele. Powodzenia!
Piosenka tygodnia „Sto lat dla mamy i taty”


Krąg tematyczny „Zawody naszych rodziców”
18.05.- poniedziałek
Temat- Kto buduje dom?
1. Zastanów się, po co twoi rodzice chodzą do pracy? Co mają dzięki pracy? Co w tej pracy robią? Czy potrafisz nazwać zawód, jaki wykonują twoi rodzice? Rodzicu zapytaj dziecko czy wie co oznacza słowo praca? Opowiedzcie o swojej pracy zawodowej będzie to dobry wstęp do całego tygodnia pracy.
2. Wysłuchaj wiersza Juliana Tuwima „Wszyscy dla wszystkich”
https://www.youtube.com/watch?v=TUEW7eflJCg
Odpowiedz na pytania:
- O kim i o czym był wiersz?
- Wyjaśnij pojęcie „zawód” (praca, jaką wykonują dorośli, za którą otrzymują wynagrodzenie). Poznawanie różnych zawodów. KP4s.26-27; (5-l. KP4s.20)
3. Jak powstaje dom? - do zbudowania domu potrzebne są następujące zawody: architekt - tworzy projekt domu; murarz - muruje dom; hydraulik - zajmuje się instalacją sanitarną, grzewczą oraz wodną; elektryk - rozprowadza prąd; dekarz - pokrywa dom; malarz – maluje. Jak widzisz, żeby zbudować dom, potrzeba bardzo wielu różnych osób. Bez nich byłoby to niemożliwe. Mam nadzieję, że uda ci się zapamiętać nazwy tych zawodów. Spróbuj teraz przegłoskować wszystkie zawody, które podałam.
4. Kelner - zabawa równoważna. Dziecko dostaje talerzyk jednorazowy lub plastikowy, kładziemy na nim piłeczkę. Zabawa polega na doniesieniu „potrawy na talerzyku" dla gościa. Dziecko kelner układa talerz na otwartej dłoni, nad ramieniem szybkim krokiem idzie w stronę gościa. Stara się, aby piłeczka nie spadła z talerzyka.
5. Co robi kucharz? - Rodzic pokazuje pantomimicznie czynności charakterystyczne dla zawodu kucharza, np. wlewa wodę do garnka, kroi, miesza, próbuje itp. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, o jaki zawód chodzi. Wypowiada się, gdzie możemy spotkać kucharza (np. w przedszkolnej kuchni, w restauracji, w hotelu). Teraz zamienimy się w kucharzy, będziemy gotować zupę jarzynową.
Wspólnie z rodzicem wyrecytuj wiersz E. Matejczyk „Kolorowa zupa jarzynowa”. (Wyprawka karta nr 43 - Warzywny teatrzyk)
W kuchni dzisiaj zamieszanie,
smacznej zupy gotowanie.
Brokuł, cebula, burak, papryka,
w dużym garnku szybko znika.
I między ziarenka fasoli,
ogórek zielony też się gramoli.
Jak się warzywa tam spotkają,
swoje smaki wmieszają.
Tak powstaje bardzo zdrowa,
pyszna zupa jarzynowa.
6. Jestem architektem, projektuję swój wymarzony dom – rysowanie domów, tworzenie wymarzonych osiedli.
19.05.- wtorek
Temat - Kto szyje ubrania?
1. Mierzy w szerz, mierzy wzdłuż i sukienkę szyje już – zabawy z centymetrem krawieckim.
Proponuję zabawę, do której będzie wam potrzebny metr krawiecki. Porozmawiaj z rodzicami o jego zastosowaniu. Spróbuj odpowiedzieć na pytanie: Dlaczego jest tak ważny w zawodzie krawcowej? Teraz za pomocą metra zmierz długość różnych przedmiotów. Możesz również bawić się w ten sposób, wspólnie z mamą lub starszym rodzeństwem będziecie mierzyć się nawzajem tak jak robi to krawcowa.
2. Wsłuchaj wiersza „Krawcowa”
https://www.youtube.com/watch?v=fvDg2-MNFAY
- Czym zajmuje się krawcowa?
- Ustal jakie czynności musi wykonać krawcowa, aby uszyć ubranie.
3. W pracowni krawieckiej - ćwiczenia syntezy głoskowej słów. Rodzice lub starsze rodzeństwo będą głoskować wam różne wyrazy a wy postarajcie się wypowiedzieć ich nazwę:
n-o-ż-y-cz-k-i, i-g-ł-a, c-e-n-t-y-m-e-t-r, ż-e-l-a-z-k-o, k-r-a-w-c-o-w-a, m-a-sz-y-n-a,
u-b-r-a-ni-e, sz-y-ci-e itp.
Ciekawa jestem jak wam poszło. KP4s.28-29; (5-l. KP4s.21)
4. Szycie literek - teraz zachęcam do zabawy, w której będą pracować będą twoje paluszki. Poproście mamę o nitkę. Układaj z niej kształty wszystkich liter, jakie znasz.
5. Jestem projektantem mody - projektowanie strojów dla koleżanki lub kolegi.
20.05.- środa
Temat - Tyle jest ciekawych zawodów na świecie!
1. Wysłuchaj piosenki „Zawody”. Postaraj się wymienić wszystkie zawody, które się w niej pojawią i podziel je na sylaby a następnie na głoski.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=90&v=u_2RTNZvFrc&feature=emb_title
2. Gdy zawody wybieramy, długo się zastanawiamy KP4s.30-31; (5-l.KP4s.22-23)
3. Kim będę w przyszłości - wykonaj ilustrację zawodu, który chciałbyś wykonywać, gdy dorośniesz. Możesz go sam narysować/namalować, ale może to być też kolorowanka.
4. Na czym polega zawód zegarmistrza? Obejrzyj bajkę „Czas, zegar i zegarmistrz”
https://www.youtube.com/watch?time_continue=166&v=-HFIGiRk0g4&feature=emb_title
Opowiedz teraz rodzicom lub starszemu rodzeństwu, czego ciekawego dowiedziałeś się z tej bajki. Dlaczego potrzebne są zegarki?
5. Posłuchaj wiersza Bożeny Formy „Praca leśniczego”- czym zajmuje się leśniczy?
Leśniczy często chodzi po lesie.
Zawsze zwierzętom swą pomoc niesie.
Zna każdą ścieżkę krzewy i drzewa,
rozpozna ptaka, który zaśpiewa.
Można go nazwać strażnikiem lasu.
Spędza w nim dużo swojego czasu.
Razem z gajowym sprawdza, jak drwale,
ścinają w lesie drzewa wytrwale.
Rozumie, o czym las ciągle śpiewa.
Patrzy, jak tańczą liście na drzewach.
Powtarza głośno – szanuj przyrodę
ja ci w tym zawsze chętnie pomogę.
6. Ć jak ćma - zapoznanie z wielką i małą literą ć. Jaką głoskę słyszysz na początku?
KP4s.85; (5-l.KP4s.62)
20.05.- czwartek
Temat - Kiedy książkę kupujemy, pisarzowi dziękujemy.
1. Zakupy w księgarni – posługiwanie się monetami, obliczanie kwot. KP4s.32-33, wyprawka karta nr41(1,2)
2. Wizyta w księgarni i kupowanie książek.
Wybieramy jedną książkę i podajemy jej cenę np. 9 zł. Dziecko ze swoich monet wybiera te, których suma wyniesie 9. Układa je przed sobą i kolejno wymienia, jakie monety wybrało. Potem podnosimy dwie książki i mówimy, że każda z nich kosztuje po 5 zł.
Pytamy: Ile razem kosztują dwie książki?. Dziecko sumuje ceny i wybiera potrzebne monety. Dziecko mówi, jaka kwota będzie potrzebna itd.
Rodzic rozkłada na dywanie 4 kolorowe krążki (sznurek), które będą pełniły rolę portfeli. Wkłada do każdego inną liczbę złotówek . Zadaniem dziecka jest wskazać, w którym portfelu jest najwięcej pieniędzy, a w którym – najmniej. Następnie wybieramy kolejną książkę i podajemy jej cenę, np. 8 zł. Dziecko wskazuje portfel, w którym jest wystarczająco dużo pieniędzy, żeby można było kupić tę książkę, i formułują wypowiedzi typu:
W czerwonym portfelu jest 8 zł. – można za to kupić książkę.
W zielonym portfelu jest 10 złotych, kupimy książkę i zostanie nam 2 zł.
W żółtym portfelu są 4 złote. Nie możemy kupić książki za 8 zł, bo zabraknie
nam 4 zł.
3. Budujemy dom – przeliczanie w zakresie 19. KP4s.93; (5-l.KP4s.70)
Zaprasza dziecko do układania bloku.
Przybory dla dziecka: 14 pasków z papieru jednakowej długości oraz 18 kwadratów. Przybory dla dorosłego: prostokąt na drzwi i dodatkowo jeden kwadrat.
Dziecko buduje blok wg podanych instrukcji:
– ułóż 4 paski poziomo w jednym szeregu (fundament),
– ułóż 3 paski pionowo, jeden nad drugim, po lewej stronie fundamentu (ściana)
– ułóż 3 paski pionowo, jeden nad drugim, po prawej stronie fundamentu (druga ściana)
– ułóż 4 paski poziomo, w jednym szeregu, tak, aby połączyć ściany (dach).
Powstanie kontur budynku. W miejscu drzwi dorosły kładzie prostokąt z papieru. Okna z papierowych kwadratów rozmieszcza dziecko:
– od najwyższego piętra, po pięć okien w każdym rzędzie. Na parterze będą tylko trzy okna.
Dziecko liczy wszystkie okna w bloku (jest ich 18). Dorosły dokłada jeszcze jedno okno. Dziecko ponownie przelicza i podaje wynik – 19. Samodzielnie stara się określić, jakimi cyframi zapisać tę liczbę.
4. Piszemy liczbę 19 - KP4s.95
5. Zawody związane z bezpieczeństwem ludzi.
Dziecko podaje przykłady zawodów, które są związane z bezpieczeństwem ludzi i ich domów ( policjant, strażak, ratownik medyczny, lekarz). Jeśli dziecko nie ma pomysłów, rodzic naprowadza je krótką charakterystyką danego zawodu, np. Nosi niebieski mundur i pomaga złapać złodzieja lub rozwiązać problem podczas wypadku drogowego; Gdy bardzo źle się poczujesz, pędzi karetką na pomoc; Ma gaśnicę, błyszczący hełm, gasi pożary, ale potrafi również usunąć gniazdo szerszeni.
21.05.- piątek
Temat – Wielki turniej o zawodach
1. Jaki to zawód? - zagadki związane z różnymi zawodami. Bardzo proszę, żebyście przegłoskowali każdy zawód. (5-l.KP4s.24-25)
Informatyk Gdy komputer się zawiesi, zatnie lub zepsuje, ten pan szybko go naprawi i zaprogramuje.
Pisarz Jest ktoś, kto potrafi pisać piękne zdania i tworzyć z nich książki lub opowiadania.
Dziennikarz Jeździ w różne miejsca, często podróżuje. Ważne informacje ludziom przekazuje
Weterynarz W białym fartuchu ze słuchawkami. Zajmuje się fachowo chorymi zwierzętami.
Ratownik Na plaży lub basenie wszystkich obserwuje. Bezpieczeństwa w wodzie uważnie pilnuje.
Pogodynka Miła pani na ekranie, mapy pokazuje co dzień. Na nich jest namalowane, co słychać w pogodzie.
Aktor Spotkasz go w niezwykłym miejscu, gdzie jest scena i kurtyna. Gdy podniosą ją do góry, on swój występ już zaczyna.
Piekarz Świeżutkie pieczywo w sklepie jest od rana. Jak myślisz, kto w nocy piecze je dla nas?
Kelner Gościom w restauracji karty dań rozdaje. Potem zamówione potrawy podaje.
Aptekarz Miły pan lub pani za ladą w aptece, sprzedaje ludziom leki na receptę.
Fryzjer Z pomocą nożyczek, szczotki i grzebienia, wygląd naszych włosów czaruje i zmienia.
Listonosz Chodzi z dużą torbą, trudne ma zadanie. Zajmuje się co dzień listów doręczaniem.
Kierowca Gdy miejski autobus przejeżdża ulicą, możesz go zobaczyć – jest za kierownicą.
Sprzedawca Gdy wejdziesz do sklepu, ta miła osoba, spyta, co chcesz kupić i wszystko ci poda.
Krawcowa Chcąc pięknie wyglądać, panowie i panie, szyją sobie u niej, na miarę ubranie.
Strażacy Przyjeżdżają szybko, stawiają drabinę. Zawsze dzielnie walczą z pożarem i dymem.
Górnik Przez cały rok ciężko pod ziemią pracuje. Na początku grudnia Barbórkę świętuje.
Policjanci Gdy na skrzyżowaniu światła się zepsują, w białych rękawiczkach ruchem aut kierują.
2. Zabawa prawda – fałsz
Rodzic mówi dziecku zdanie, dziecko mówi czy jest prawdziwe czy nie.
– Szewc kieruje autobusem.
– Dziennikarz pisze artykuły.
– Listonosz sieje listy.
– Kierowca szyje ubrania.
– Pilot prowadzi samolot.
3. Układamy z poznanych liter nazwy różnych zawodów.
4. Utrwalamy poznane litery ż, ś, ź, ć- KP4s.95
5. Moja mama jest, mój tato jest… - malujemy kim są nasi rodzice?

język angielski
Poniedziałek 18.05.2020
Tematyka: Little Red Riding Hood - bajka i piosenka o Czerwonym Kapturku.
Obejrzyj bajkę o dziewczynce, którą wszyscy nazywali Czerwonym Kapturkiem.

 
Następnie otwórz książeczkę na stronie 65. Dokończ kolorować kaptur dziewczynki oraz popraw po śladzie wilka. Wilk to po angielsku woolf. Posłuchaj piosenki:
 

Religia

Szczęść Boże!
Z okazji setnych urodzin św. Jana Pawła II, które są 18 maja, proszę obejrzeć krótki film o świętym i pomodlić za wstawiennictwem św. Jana Pawła II w waszych intencjach. Przypominam o nabożeństwach majowych.

 

Kontakt do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tydzień IX 11 - 15.05

Drodzy Rodzice i Uczniowie!
Przesyłam materiały na następny tydzień. W razie pytań proszę o kontakt.
Krąg tematyczny „ Nasze ulubione książki”
11.05. - poniedziałek
Temat - Idziemy na baśniowy bal
1. Jaka może być książka? - zabawa słowna, wyszukiwanie określeń pasujących do książki. Dziecko wymienia określenia, które pasują do książki. Po zapisaniu wszystkich, wspólnie z rodzicem dokonuje podziału. Innym kolorem mazaków zaznaczają te przymiotniki, które dotyczą wyglądu książki, a innym - określenia dotyczące treści.
2. W bibliotece - zabawy ruchowe.
Ćwiczenia stóp - dziecko leży na plecach. Na hasło rodzica: Wchodzimy po drabinie –unosi stopy coraz wyżej, naśladując wchodzenie na drabinę. Na hasło: Schodzimy - naśladuje schodzenie z drabiny i opuszcza stopy coraz niżej.
Ćwiczenia tułowia - dziecko stoi, na polecenie rodzica: Podaj książkę w prawo, podaj książkę w lewo, wykonuje skręt tułowia, raz w jedną, raz w drugą.
Ćwiczenia uspokajające - dziecko maszeruje po obwodzie koła, wciąga powietrze nosem i wypuszcza.
Zamek dla księżniczki - zabawa konstrukcyjno-manipulacyjna.
Dziecko wykorzystuje różne klocki do stworzenia budowli.
3. Baśniowy bal - rozwiązywanie zagadek o postaciach bajkowych, wskazywanie tytułów bajek z jakich pochodzą. KP4s.18-19; (5-l. KP4s.14-15)
Zwierzę słynne po wsze czasy
Z tego, że nosi obcasy.
(Kot w butach)
Żona elfa, wcześniej kreta,
Kieszonkowa to kobieta,
Nie większa od naparsteczka.
A jej imię…
(Calineczka)
Domek w głodnych buziach znika,
Bo to chatka jest z piernika
Jej mieszkanka tym się chlubi,
Że ogromnie dzieci lubi.
(Baba-Jaga)
Nie ma schodów, ni drabiny,
Tylko warkocz zamiast liny
I pod wieżą wąska ścieżka.
Kto na szczycie wieży mieszka?
(Roszpunka)
Mama kaczka aż się zlękła
O skorupka nagle pękła
I pokraka wyszła z jajka.
Czy już wiesz, jaka to bajka?
(Brzydkie Kaczątko)
Przez las ciemny wiedzie ścieżka,
Babcia na jej końcu mieszka.
W lesie czeka zwierzę złe.
Kim ja jestem? Ktoś już wie?
(Czerwony Kapturek)
Ta bezsenność jest paskudna,
Miękkość poduch, pierzyn – złudna,
Bo mnie wciąż coś w plecy gniecie.
Kim ja jestem? Czy już wiecie?
(Księżniczka na ziarnku grochu)
4. Wysłuchaj słuchowiska R. Piątkowskiej
„Dom bez książek to dom bez okien”
https://www.youtube.com/watch?v=esnoWpYpRY4
Spróbuj odpowiedzieć na pytania:
- O kim było opowiadanie?
- Gdzie przebywał Paweł?
- Jakie książki wypożyczył?
- Co zobaczył w bibliotece?
- Co znaczy przysłowie „Dom bez książek to dom bez okien”
5. Życzenia książki - tworzymy zbiór życzeń książki. Porównanie utworzonego
zbioru życzeń książki z zasadami korzystania z książek.
„Zasady korzystania z książek”
https://www.youtube.com/watch?v=BehV1UbZXaE
6. Poznawanie zawodów związanych z powstawaniem książki.
„ Jak powstaje książka”
https://www.youtube.com/watch?v=t6t-UsDrqB8
7. Posłuchajcie piosenek i spróbujcie zaśpiewać.
Ewelina Depta „Podróż do krainy bajek”
https://www.youtube.com/watch?v=yFcvIKAnFZE
Pan Kleks - Witajcie w naszej bajce
https://www.youtube.com/watch?v=Nb_n1JFzjZA
„Książki, kto książki czyta”(piosenka na bazie muzycznej utworu „Bałkanica” zespołu PIERSI
https://www.youtube.com/watch?v=HH9yMctug4c
„Magiczna podróż”
https://www.youtube.com/watch?v=nAgxUyX-Fwg

12.05. - wtorek
Temat - Opowiadamy nasze ulubione bajki
1. Koniki - ćwiczenia usprawniające motorykę narządów mowy (warg, języka), ćwiczenia ortofoniczne. Do ćwiczenia dajemy dziecku lusterko, aby dziecko samo kontrolowało prawidłowość wykonania ćwiczenia:
• Parskanie - wprawianie ust w drganie
• Gwizdanie parę razy na jednym tonie
• Klaskanie językiem
• Ściąganie warg do „u” i cmokanie
• Wydawanie komend kierowanych do koników: wio
• Do ruszania, prr - do zatrzymania, (można także zastosować komendy: hetta - w prawo, wiśta - w lewo, nazad - do tyłu)
• Powtarzanie dźwięków związanych z poruszaniem się konia: pa-ta-taj, człap-człap
• Stukot kopyt o bruk - stuk-puk, stuk-puk
• Naśladowanie rżenia: ihaa, ihaa
2. Omiń książkę - zabawa ruchowa z czworakowaniem. Rodzic rozkłada książki na dywanie. Dziecko czworakuje w taki sposób, aby je ominąć.
Jak najbliżej książki - zabawa rzutna.
Dziecko stoi na linii mety, którą wyznaczył rodzic. Otrzymuje małą piłeczkę (kulka z papieru), którą należy rzucić jak najbliżej książki położonej na dywanie.
Powiedz coś o tej książce - zabawa słowna, opisywanie książki z uwzględnieniem wielkości, grubości i tematyki. Rodzic rozdaje dziecku kilka książek. Dziecko maszeruje między książkami. Na hasło: Stop! - zatrzymuje się i opisuje leżącą obok książkę.
3. Po, co nam książki? - rozmowa z dzieckiem, której celem jest wypracowanie u dziecka szacunku do książek. Rodzic zadaje dziecku następujące pytania:
- Po co nam książki? (do oglądania, do czytania, do zdobywania wiedzy, do zasypiania, do odpoczynku, do robienia zadań);
- Kiedy sięgamy po książki? (kiedy nam się nudzi, w przedszkolu, po obiedzie, przed snem)
- Skąd w naszym domu biorą się książki? (z biblioteki, z księgarni, prezent od rodziców/dziadków)
- Czym się różni biblioteka od księgarni? (w bibliotece wypożyczamy i oddajemy książki, w księgarni kupujemy nowe).
- Jakie znasz rodzaje książek? (z zadaniami, bajki, baśnie, encyklopedie, słowniki, wierszyki)
4. „Książka moim przyjacielem” - wysłuchanie wiersza D. Kossakowskiej.

Każdy ma przyjaciela, z którym lubi się bawić.
Kiedy przyjaciel jest smutny, nie można go zostawić.
Mój przyjaciel jest ze mną, codziennie o każdej porze.
Gdy potrzebuje pomocy, on mi zawsze pomoże.
Mój przyjaciel to książka, w której są różne przygody.
O misiu, który jadł miodek, o żabce co skacze do wody.
Jest też księżniczka i rycerz, co walczy dzielnie ze smokiem.
Jest i czarodziej co umie przez rzekę przejść jednym krokiem.
Z książką nie nudzę się nigdy, z nią jest zawsze ciekawie.
Ona pomaga w nauce oraz wesołej zabawie.
Odpowiedz na pytania:
- Jaki przyjaciel jest z nami o każdej porze?
- Co możemy dowiedzieć się z książki?
- W czym pomaga książka?
- Jakie masz swoje ulubione książki?
5. Koniki i podkowy - zabawa dydaktyczna rozwijająca umiejętność czytania sylab, ćwiczenia analizy słuchowej. KP4s.20-21; (KP4s.16-17)
6. Źrebak - zapoznanie z wielką i małą literą „ź”. Drodzy rodzice proszę przeczytać dziecku wierszyk M. Bogdanowicz o „Źrebaku”.
Źrebak szybko biega,
źrebak szybko skacze,
źrebak jest wesoły
i nigdy nie płacze.
Hej dzieciaki, hej dzieciaki,
pohasajcie jak źrebaki.
Lepiej biegać, lepiej skakać
niźli w kącie siedzieć, płakać.
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
Co to jest źrebak? Co robi źrebak? Czy lubisz wykonywać takie czynności jak źrebak? Następnie dziecko dokonują analizy i syntezy słuchowej wyrazu „źrebak” -dzieli nazwę na sylaby, a potem za pomocą białych kartoników lub klocków układają schemat głoskowy (6 kartoników). Określa głoskę w nagłosie i oznacza ją w sche¬macie wyrazowym kolorem niebieskim. Głoska „ź” jest spółgłoską. Pokaz wielkiej i małej litery „ź” - drukowanej i pi¬sanej. Jaką inną literę przypomina („z”, „ż”), czym się od nich różni. Ułóż historyjkę o koniku Miko. KP4s.84; (5-l.KP4s.61)

13.05. - środa
Temat - Czytamy nasze ulubione bajki
1. Bajkowa zgadywanka - rozwiązywanie zagadek. Dziecko słuchając wiersza, dopowiada rymy, które jednocześnie są rozwiązaniem zagadek o bajkowych postaciach.
Dorota Gellner
Jeździ kareta po świecie.
A kto jest w tej karecie?
Przy oknie z lewej strony Kapturek. Jaki?...
Dalej na stercie poduszek malutki Tomcio...
Spoza wielkiego kosza śmieją się Jaś i ...
Uwaga! Oj , uwaga! To przecież Baba ...
Koło lalki i misia stoi Sierotka ...
Pomiędzy walizkami dziewczynka z ...
A tam gdzie, największy tłok, zgrzyta zębami ...
Ciekawe, czy już wiecie , kto ukrył się w karecie?
2. Porządek na półce - ćwiczenia klasyfikacji, układanie w grupy, szeregi, rytmy.
Dziecko otrzymuje zestaw różnych kartoników (4 niebieskie prostokąty, 4 żółte kwadraty, 4 zielone prostokąty, 4 czerwone kwadraty). Układa kartoniki wg wskazówek rodzica:
• Posegreguj kartoniki ze względu na kolory.
• Posegreguj kartoniki ze względu na kształt.
• Ułóż w szeregi na przemian żółte i niebieskie kartoniki.
• Ułóż w szeregu na przemian kwadrat i prostokąt.
• Ułóż 2 kwadraty i 2 prostokąty.
• Ułóż 2 prostokąty, 1 kwadrat, 2 prostokąty.
3. Bajkowa podróż - opowieść ruchowa. Jedna osoba opowiada o różnych zdarzeniach, a druga zdarzenia te odzwierciedla ruchem. Przykład opowieści: Jedziecie na koniu do zamku, w którym mieszka Kopciuszek. Wchodzicie po schodach na wysoką wieżę w bardzo niewygodnych butach. W zamkowej sali widzicie wilka z innej bajki. Jest też tam rybak, który łowi ryby. W innej sali trwa bal i wszyscy tańczą. Jest tam królewna, która spała na grochu i nie może się wyprostować. Nagle do zamku dostał się groźny smok i wszystkich wystraszył, zrobił się popłoch, ludzie zaczęli uciekać. Zgromadzeni poczuli się bardzo zmęczeni i tak jak Śpiąca Królewna położyli się spać.
4. W królewskiej bibliotece - zabawa dydaktyczna. Dziecko rysuje zamek księżniczki po śladzie. Wkleja księżniczkę i rycerza. Czyta wyrazy znajdujące się na murach. Próbuje wykorzystać wszystkie wyrazy podczas opowiadania historii o księżniczce i rycerzu. Otacza zieloną pętlą wyrazy, które oznaczają budowle (zamek), a czerwoną pętlą wyrazy, które oznaczają uczucia (wesoły, smutna). Następnie słucha wierszyka, zapamiętuje go i powtarza podczas rysowania każdej łódki i krasnoludka. KP4s.22; (5-l.KP4s.18)
5. O czym Zuzia rozmawiała ze Stasiem? - czytanie KP4 s. 23, (wyprawka karta nr27 „Teatr cieni”)
6. Śpiewamy piosenki podane w poniedziałek.
7. Moja książeczka - rysowanie swojej książeczki, wymyślonych opowiadań, naklejanie zdjęcia dziecka, jako autora książki.
14.05. - czwartek
Temat - Z wizytą w bibliotece
1. Z wizytą w bibliotece - przypomnienie zasad wyjścia do biblioteki. Dziecko przypomina, jak należy się zachować w bibliotece, zwraca uwagę na wyposażenie biblioteki. Przypomnienie pracy bibliotekarza.
„W bibliotece” - bajka dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=7TJtWPGdwSM
Gdzie jeszcze można spotkać się z książką? Wyjaśnijcie różnice między księgarnią, biblioteką, czytelnią.
2. Nasze karty wypożyczeń - oglądanie i omówienie kart potrzebnych do wypożyczania książek z biblioteki.
3. W bibliotece - zestaw ćwiczeń
Ćwiczenia z elementem skłonu - dziecko maszeruje na klaśnięcie robi skłon do przodu.
Ćwiczenia z elementem skoku - na podłodze są rozłożone książki, dziecko maszeruje, omijając je. Na sygnał rodzica dziecko przeskakuje obunóż przez książki.
Ćwiczenia równowagi - dziecko otrzymuje książkę, którą kładzie sobie na głowie. Dziecko maszeruje tak, aby książka nie spadła.
4. Ile jest książek na półce - ćwiczenia w klasyfikowaniu.
Rodzic prosi dziecko, aby posegregowało książki, które leżą na stoliku. Tłumaczymy dziecku, że książki należy podzielić na małe i duże. Następnym kryterium podziału jest grubość książki. Rozdzielają gruba, cieknie. Można też zaproponować podział ze względu na dwie cechy: kolorowe, bez ilustracji. Książki, które nie pasują do żadnego zbioru, odkładają na bok. KP4s.24-25; (5-l.KP4s.19)
5. Wypożyczamy książki - zabawa tematyczna.
Rodzic układa treść zadania matematycznego, np.:
• Miałem 9 książek, wypożyczyłem jeszcze 1. Ile teraz mam książek?
• Ola w swojej bibliotece ma 10 książek, ale 5 pożyczyła Basi. Ile ma teraz książek?
• Mama uwielbia czytać. Ma 10 książek, 8 oddała do biblioteki. Ile jej zostało?
Dziecko manipuluje sylwetami książek lub liczmanami, układając zapis za pomocą cyfr i znaków, podają wynik.
Do zabawy potrzebujemy: kartoniki z cyframi, sylwety książek lub liczmany.
6. Wykonanie zakładki do książki - technika dowolna. (5-l.wyprawka karta nr36)
Młodsze dzieci - lepią z plasteliny postać z bajki, którą najbardziej lubią.
7. Spotkanie czytelnicze - słuchanie literatury dziecięcej.
„Książka bez obrazków”
https://www.youtube.com/watch?v=y9sqfepiFgM
15.05. - piątek
Temat - Nasza grupowa biblioteczka
1. Ile to jest? - zabawa matematyczna, doskonalenie liczenia. Dorosły umawia się z dzieckiem, że odpowiedź na swoje pytanie chce zobaczyć na palcach. Następnie proponuje kilka zadań:
• Ile to będzie 2 piłki i 3 piłki?
• Ile to będzie 1 samochód i 8 samochodów?
• Która liczba jest większa: 5 czy 2?
• Jaka liczba jest po 6, 9, 13 itp.?
2. Jesteś bajkową postacią – zabawy dramowe, odgrywanie roli.
Dzieci wcielają się w role bohaterów bajek. Rodzic podaje propozycje scenek:
– Jesteś rybakiem, który łowi ryby.
– Jesteś Kubusiem Puchatkiem, który wspina się na drzewo po miód.
– Jesteś Kopciuszkiem, który tańczy na balu.
– Jesteś rycerzem, który strzeże zamku.
– Jesteś księżniczką, która spała na ziarnku grochu.
– Jesteś wilkiem, który udaje babcię.
3. „Przygoda w bibliotece” - wysłuchanie fragmentu opowiadania Doroty Smoleń.
Jaś Pierwszoklasista i połykacz liter
Moim ulubionym miejscem w szkole jest biblioteka – nasza pani bibliotekarka jest super, przeczytała chyba wszystkie książki, bo wie, o czym jest każda lektura! Zawsze poleci mi coś ciekawego do czytania. Pewnego dnia po lekcjach poszedłem do biblioteki i zobaczyłem, że pani Jola jest bardzo zmartwiona.
– Dziwne rzeczy się dzieją z książkami – powiedziała, gdy zapytałem, czemu jest smutna.
– Jakby ktoś wymazywał z nich litery. Pokazała mi „Koszmarnego Karolka” z pustymi stronami – rzeczywiście, wszystkie litery zniknęły!
– Ale jak to możliwe?
– Nie mam pojęcia – westchnęła pani Jola.
– Wczoraj znalazłam trzy egzemplarze z tyłu za regałami na podłodze, dziś rano leżały tam kolejne dwa. Dziwna sprawa. Dlaczego ktoś wymazuje litery z książek? I kiedy to robi? Zamyślony wróciłem do świetlicy.
– Chłopaki, jest sprawa do wyjaśnienia.
– Zagadka?
– Tajemnica?
– Trzeba przeprowadzić śledztwo.
Szybko opowiedziałem im, czego się dowiedziałem w bibliotece. Chłopaki nie mogli uwierzyć.
– Bujasz.
– Po co ktoś miałby wymazywać litery z kartek książki?
– Właśnie to musimy ustalić.
Następnego dnia były wywiadówki, po południu w szkole było dużo ludzi i zamieszania. Nikt nie zauważył, gdy bliźniacy wzięli z dyżurki klucz do biblioteki. Drzwi zaskrzypiały cicho, gdy wchodziliśmy. W bibliotece było ciemno, nie chcieliśmy zapalać światła, żeby nie spłoszyć intruza. Schowaliśmy się za biurkiem pani bibliotekarki, skąd mieliśmy widok na drzwi. Przez dłuższą chwilę nic się nie działo. Potem Michał zaczął się kręcić.
– Kiedy on przyjdzie?
– Skąd mam wiedzieć?
– A jak będzie silniejszy od nas?
– Przecież nas jest czterech, damy mu radę.
– No racja.
Dalej nic się nie działo. Nagle coś chrapnęło tuż obok. Zerwaliśmy się przerażeni. Zaspany Piotrek ziewnął i wzruszył ramionami.
– No co? Nie wyspałem się dzisiaj, a tu tak cicho, ciemno, ciepło…
Siedzieliśmy tak jeszcze chwilę, a czas ciągnął się jak guma do żucia. Nagle usłyszeliśmy jakiś szelest dobiegający zza regałów, z samego końca biblioteki. Podkradliśmy się tam po cichu. Ktoś tam był, szeleścił i mlaskał w ciemności.
– Mmmm… Mmmm… Mniam…
Na trzy, cztery zapaliliśmy latarki. W kącie siedział bardzo wystraszony, mrużący oczy stwór – wyglądał jak owłosiona piłka, a w rozdziawionej z zaskoczenia paszczy widniały dwa rzędy ostrych białych zębów. Na jednym z nich wisiało czarne kółko. W chudych łapkach dziwne stworzenie trzymało „Baśnie” Andersena otwarte na stronie, która do połowy była pusta. Też byłem zaskoczony, i chyba nie mniej wystraszony niż ten dziwny potwór, ale na szczęście nie byłem tu sam.
– Kim jesteś? Co tu robisz? – zapytałem ostro, biorąc się pod boki.
– Eee… – stwór nerwowo przełknął ślinę, nie spuszczając z nas wzroku. – Jestem Połykacz Liter. Niedawno się tu przeprowadziłem…
– Tu? Do biblioteki? – No tak, to najlepsze miejsce na świecie. Pełno jedzenia… Tyle słodkich samogłosek, wytrawnych spółgłosek i jeszcze te pyszne chrupiące ogonki… – Połykaczowi Liter głośno się odbiło.
– Ale to są książki! Jak zjesz wszystkie litery, to nie będziemy mieli czego czytać!
– To nie możecie grać w gry na komputerze albo na komórkach? – zdziwił się Połykacz Liter, dłubiąc w zębach. – Po co wam książki?
Popatrzyliśmy na siebie zdumieni. Co za pytanie!
– Z książek można się dużo nauczyć – powiedział Paweł.
– Czytanie jest bardzo przyjemne – dodał Łukasz.
– Chcę zostać pisarzem, ale najpierw muszę dużo przeczytać, żeby wiedzieć, o czym pisali inni – dodał Piotrek.
– W każdym razie nie zgadzamy się, żebyś zjadał litery z naszych książek, koniec i kropka! – podsumowałem stanowczo.
Połykacz Liter popatrzył na nas zasmucony.
– To co ja będę jadł?
– Możemy przynosić ci kanapki – zaproponował Łukasz.
Stworzenie przewróciło oczami.
– Przecież powiedziałem, że jestem Połykaczem Liter, a nie kanapek!
– A może… – zaczął Paweł.
– Owoce, warzywa, nabiał, mięso… odpadają – przerwał mu Połykacz Liter, rozglądając się dokoła – tylko litery, żywię się literami. Przecież nie skażecie na śmierć głodową biednego małego Połykacza? – spojrzał na nas oczami jak kot ze „Shreka”.
Westchnęliśmy ciężko.
No pewnie, książki książkami, ale gość musi coś jeść.
– Wiem! – krzyknął nagle Łukasz. – Jesz po prostu litery, tak? Nie muszą to być litery z książek. Byle były litery?
– No taa, przecież mówiłem – odparł niewyraźnie Połykacz Liter, ruszając szczękami.
Zabrałem mu Andersena, zanim zdążył zjeść następną stronę.
– Słuchajcie – gorączkował się Łukasz. – Mam świetny pomysł! Będziemy mu przynosić stare gazety i gazetki reklamowe!
– Doskonały plan! – pokiwali głowami chłopcy.
– Pasuje Ci? – spytałem Połykacza Liter.
– Pewnie, byle dużo i często.
– Ale obiecujesz, że nie będziesz już zjadał liter z książek?
– No jak umowa, to umowa! – nadął się Połykacz Liter.
Od tej pory codziennie przynosimy mu starą prasę i reklamowe gazetki. Czyste kartki odnosimy do świetlicy i rysujemy na nich. Pani bibliotekarka odetchnęła z ulgą, bo litery przestały znikać z książek, choć nie powiedzieliśmy jej o Połykaczu Liter, tak na wszelki wypadek. Mogłaby się obawiać, że złamie umowę, bo nadal mieszka w szkole – przeprowadził się do magazynku przy sali gimnastycznej, na szczęście daleko od biblioteki. Kiedyś Michał przyniósł mu stare zeszyty i okazało się, że Połykacz Liter jeszcze nigdy nie próbował ręcznie pisanych liter. Bardzo mu przypadły do gustu, mówi, że czuje w nich głębię smaku – widać, że nigdy nie pił atramentu. Zatem bliźniacy często przynoszą mu swoje dzienniczki, a on wyjada z nich uwagi nauczycieli.
Źródło: Dorota Smoleń, – „Jaś Pierwszoklasista i połykacz liter”, Centrum Edukacyjne „Bliżej przedszkola”, Kraków 2013
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
• Kto był bohaterem opowiadania?
• Gdzie dzieje się akcja książki?
• Jakie zdarzenia miały miejsce w bibliotece?
• Kto postanawia pomóc pani Joli bibliotekarce i w jaki sposób?
• Jak zakończyło się śledztwo dzieci?
• Kto zjadał literki z książek?
• W jaki sposób dzieci uratowały książki z biblioteki?
• Co czuł Połykacz Liter, zjadając literki pisane przez ludzi?
4. Zapraszam dzieci do kaligrafowania liter - posiłku dla Połykacza Liter. Dziecko zapisuje znane litery oraz wyrazy.
5. Gimnastyka z kolorową kartką - zestaw ćwiczeń gimnastycznych, których celem jest rozwijanie sprawności fizycznej. Zapraszam do wykonania ćwiczeń zgodnie z poleceniami mamy lub taty, a może starszego rodzeństwa:
Przeskocz kartę - na dywanie dziecko kładzie kolorową kartkę. Zadaniem dziecka jest przeskoczyć kartkę obunóż, stanąć, na prawej nodze i przeskoczyć kartkę, stanąć na lewej nodze za kartką itp.
Połóż kartkę po prawej/lewej stronie - dziecko w siadzie skrzyżnym z prostymi plecami trzyma kartkę w rękach wyprostowanych nad głową. Robi skłony w bok – kładąc kartkę na podłogę - raz w prawo, raz w lewo. Zabawę prowadzimy 6-krotnie.
Książka na głowie - dziecko ustawia się na przeciwko rodzica, oddaje mu kartkę a zabiera książkę, którą kładzie na głowie i stara się utrzymać. Dodatkowo wykonuje polecenia: „Obróć się/zatańcz/idź bokiem/kucnij/idź do tyłu” itd. Jeżeli dziecku spadnie książka, podnosi ją i ćwiczy dalej.
W księgarni - dziecko kładzie się na boku na dywanie. Na hasło: „Książka się otwiera” - przechodzi do leżenia na wznak, wyciąga na boki wyprostowane ręce i nogi; „Kartki się przewracają” - klaszcze w dłonie; „Książka się zamyka” - dziecko powraca do pozycji wyjściowej; „Książka stoi na regale” -dziecko przechodzi do stania na baczność. Zabawę prowadzimy 4-6-krotnie.
Bale drewna - zabawa relaksacyjna - dziecko siada na dywanie. Rodzic rozkłada koc. Następnie zaprasza do siebie dziecko, które kładzie się na kocu i się nie rusza, a rodzic obraca je tak, by zawijać je ja „naleśnik”.
5. Jaka to książka i do czego służy? - zabawa słowna. Przygotowujemy karteczki z napisami – nazwami książek. Dziecko losuje karteczkę z nazwą książki. Jego zadaniem będzie opowiedzieć o książce, którą wylosowało.
Przykładowe napisy: „książka kucharska”, „komiks”, „atlas”, „album”, „książka z bajkami”, „kolorowanka”, „encyklopedia”.
6. W bibliotece książek bez liku – zapoznanie i zabawy z liczbą „18”. Do zabawy wykorzystujemy książki, kolorowanki i ustawiamy je w szeregu. Dziecko liczy i określa, ile ich jest, podaje odpowiedź: 17 książek. Następnie pokazujemy jeszcze jedną książkę – w większym formacie od pozostałych – i dodajemy do zbioru wcześniej przedstawionego. Dziecko ponownie liczy książki, określa, że jest ich teraz 18. Prezentujemy liczbę „18”, dziecko opisuje jej wygląd, podaje, z jakich cyfr się składa. Następnie wykonujemy ćwiczenia: 18 kroków – idą do biblioteki, 18 razy klaszczą, skaczą, uderzają dłonią w podłogę. KP4s.92; (5-l.KP4s.69)
7. Moja ulubiona bajka - praca plastyczno-techniczna. Opracowanie ilustracji swojej ulubionej bajki. Technika ilustracji może być dowolna. Można wykorzystać filc, bibułę, kolorowy papier, mazaki, kredki.

 

Religia

Szczęść Boże!
Proszę uzupełnić w podręczniku temat 44 (jeden temat na dwie lekcje).
Kontakt do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

język angielski
Poniedziałek 11.05.2020
Tematyka: My bed is yellow! - określanie kolorów przedmiotów; pokój Cheeky Monkey.
Kochane dzieci, przypominam sobie jak pięknie nazywaliście kolory. Oto krótki filmik o kolorach:

 

Powtórzcie te kolory na głos.

Otwórzmy książeczki na stronie 63. Jak się domyślacie, to pokój naszej małpki. Jest bardzo kolorowy. Ale Cheeky ma pewien kłopot i potrzebuje Twojej pomocy. Nie wie jaki wybrać wzór pościeli na swoje łóżko. Po prawej stronie w kółeczkach są cztery możliwości. Wybierz jeden ze wzorów i pokoloruj nim kołdrę i poduszkę. Cheeky Monkey będzie mieć teraz kolorowe sny :)
A teraz posłuchajmy piosenki o kolorach i nie tylko:

 

Prawda, że miło się słucha? Spróbuj śpiewać tę piosenkę.

Tydzień VIII 5-8.05

Tydzień VII 5-8.05.2020r.
Serdecznie witam Rodziców i Uczniów po dłuższej przerwie. Zaczynamy więc nowy krąg tematyczny i kolejną 4 część kart pracy.
W razie pytań proszę o kontakt.
Krąg tematyczny „Jak mądrze korzystać z technologii?”
05.05.2020r. wtorek
Temat - Pośród multimediów
1. Poznawanie sposobów aktywnego spędzania czasu wolnego KP4s.10-11; (5-l. KP4s.3 ) Opowiedz jak chłopcy spędzili wolną sobotę? Wymień inne rodzaje aktywności.
2. Jakie znamy multimedia? - KPs.3
3. Żabki do stawu, żółwie na kamyk - KP4s.4-5; zabawy sylabami (odczytywanie sylab, nazywanie głosek w nagłosie)
4. Poznajemy wielką i małą literą ż, Ż. Spróbuj ułożyć historyjkę o żabie Żanecie - KP4s.82; (5-l.KP4s.4,59)
5. Żaba - wysłuchanie opowiadania R. Piątkowskiej, dzielenie się własnymi wnioskami.
Próba wyjaśnienia przysłowia „Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe”
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkole29.tarnow/zaba-opowiadanie.pdf
6. Zabawy z literami - układamy wyrazy
06.05.2020r. środa
Temat - Ach, ta telewizja
1. Mój ulubiony program telewizyjny - opisz a potem narysuj, jaki program telewizyjny lubisz najczęściej oglądać.
2. Literowa telewizja - czytanie wyrazów, analiza i synteza sylabowa. KP4s.6-7
3. Jak nie telewizor, to co? - propozycje spędzania wolnego czasu.
4. Poznanie liczby 16 - KP4s.90,95 ( napisz liczby 15 i 16)
5. Zasady korzystania z telewizji - ustalanie reguł mądrego oglądania telewizji.
6. Telewizor - praca plastyczno - techniczna, zaprojektowanie i wykonanie telewizorów z pudełek
07.05.2020r. czwartek
Temat - Mądrze korzystamy z komputerów i tabletów
1. Mój kolega komputer - wysłuchanie wiersza S. Karaszewskiego, podkreślenie wartości przyjaźni, więzi uczuciowych z ludźmi
https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=Z3thJxbkoXc&feature=emb_logo
2. Zakodowany obrazek - zabawa grafomotoryczna KP4s.8; (5-l.KP4s.5)
3. Zabawy matematyczna - KP4s.; (5l.KP4s.6-7,67,wyprawka - karta nr16(1,2))
4. Jak mądrze korzystać z komputera - jakie są wady i zalety komputera, ustalenie zasad mądrego korzystania z komputera
5. Ślimakowe zabawy - KP4s.12-13; (5l.KP4s.60,68)
6. Ułóż historyjkę o ślimaku Stasiu - KP4s.83
7. Ślimak - ulep ślimaka z plasteliny
08.05.2020r. piątek
Temat - W świecie gier komputerowych
1. Ścianka wspinaczkowa - zabawy utrwalające znajomość poznanych liter KP4s.14; (5l.KP4s.10)
2. Przygody Janka - detektywa – próby samodzielnego czytania tekstu KP4s.15; (5l.KP4s.8-9)
3. Pracowite mrówki to my! - zabawy matematyczne, utrwalenie kierunków na kartce, umiejętności dodawania, utrwalenie liczebników porządkowych KP4s.16-17; (5l.KP4s.11-13)
4. Poznanie liczby 17 - KP4s.91,95( napisz cyfrę17)
5. Układanie i rozwiązywanie zagadek – Wyprawka karty nr 45,47 (1-2)„ Karty obrazkowe do zabawy w rymy”
6. Zaśpiewajcie z ZoZi

 

Religia

Szczęść Boże!
Proszę uzupełnić w podręczniku temat 43. Narysujcie (możecie z pomocą dorosłych) na kartce papieru Matkę Boską, ponieważ maj jest miesiącem poświęconym Maryi.
Kontakt do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tydzień VII 27-29.04

Drodzy Rodzice i Uczniowie!

Jestem na zwolnieniu do 4.05.2020r. Proszę realizować dalsze tematy według klasy zerowej.

Joanna Szewczyk

Religia

Szczęść Boże!
Proszę uzupełnić w podręczniku kolejne tematy: 42 i 43.
Kontakt do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

język angielski
Poniedziałek 27.04.2020
Hello!
Tematyka: Liczenie w zakresie 0-10.
Kochane dzieci, czy pamiętacie jak uczyliśmy się liczyć? Liczyliśmy różne przedmioty np. babeczki, kiełbaski na obrazkach a także przedmioty w sali. Przypomnijmy sobie liczenie do 5. Uwaga: one-jeden, two-dwa, three-trzy, four-cztery, five-pięć.
A teraz posłuchajmy razem i spróbujmy policzyć do 10

https://www.youtube.com/watch?v=85M1yxIcHpw

six-sześć, seven-siedem, eight- osiem, nine-dziewięć, ten-dziesięć
A teraz otwórzmy książeczki na stronie 61. Co robi Cheeky? Jaka to pora dnia? Popraw cyferki dowolną kredką i spróbuj policzyć do 10 po angielsku. Gdy już to zrobisz spójrz na gniazdo/nest, na jednym z drzew. Co w nim widzisz? Czy to są birds-ptaki? ile ich jest? Policz je po angielsku.

Bardzo proszę o wiadomość zwrotną na email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na komunikator Messenger(Agnieszka Podolak). Chodzi o potwierdzenie otrzymywania informacji i zrozumienia przekazywanych przeze mnie treści. Proszę tylko napisać: Wszystko jasne lub Nie jest zrozumiałe (i wskazać co). Czekam na wiadomości od Państwa do 28 kwietnia(wtorek),do wieczora . Pozdrawiam

Tydzień VI 20 - 24.04

Drodzy Rodzice i Uczniowie!
Przesyłam materiały do realizacji w domu.W razie pytań proszę o kontakt.
Krąg tematyczny „Wyprawa w kosmos”
20.02.- poniedziałek

Temat-Słońce, planety i księżyc, co to za niesamowity układ?
1.Co to jest kosmos? - swobodne wypowiedzi na temat kosmosu.
Jeśli możecie obejrzyjcie krótki filmik pt. „Układ słoneczny dla dzieci”-123 Edukacja.
https://www.youtube.com/watch?v=Aug7FRYvIHU
2.Wysłuchanie opowiadania W. Widłaka pt. „Światło”-rozszerzenie wiadomości na temat dnia i nocy.
https://www.youtube.com/watch?v=I0Ze9V353xI
3.Zabawa ruchowa: Mama stoi jest Słońcem, dziecko biega wokół niego. Na hasło Dzień! dziecko staje przodem do mamy, na hasło Noc!– tyłem.
4.Uzupełnij Układ Słoneczny- KP3Ss.50-51;(5-l.KP3s.36-37).Spróbuj przeczytać nazwy planet.
5.Samodzielnie wykonajcie makietę kosmosu(użyjcie czarnego kartonu, kredek i plasteliny). Mile widziane zdjęcia.

21.04.- wtorek
Temat- Satelity i statki kosmiczne – jak badamy kosmos?
1.Satelity i statki kosmiczne – budujemy z dowolnych klocków pojazdy kosmiczne.
https://www.youtube.com/watch?v=DYdAR2F7KTY&t=241s
2.Zapoznanie z małą i wielką literą „f, F”- jak fotel. Próby pisania litery, ćwiczenia z nowo poznanymi literami.KP3s.52-53; (KP3s.63).
3.Wyprawka- karta 10(A3) „Kosmos”. Ćwiczenia graficzne.
4.Kolorowe planety – rysowanie planet (użyjcie okrągłe przedmioty różnej wielkości). Nadawanie nazw planetom i rysowanie ich mieszkańców.

22.04.- środa
Temat- Kto to jest astronauta?
1.Kosmiczne inspiracje - Kim jest astronauta; co robi i jak wygląda; co to jest stan nieważkości i jak człowiek porusza się, gdy nie działa na niego siła grawitacji; co astronauta widzi; jak wygląda kosmos i jak wyglądają z daleka inne planety.
https://www.youtube.com/watch?v=FDmIkrCR4AA
2.Ufo - KP3s.54. Próby czytania ze zrozumieniem. Opowiedz dalszą część filmu według własnego pomysłu i wymyśl tytuł filmu.
3.Trójkąty i kwadraty - tworzenie kompozycji z figur geometrycznych -KP3s.55;(5-l.KP3s.38)
4.Wspólne śpiewanie
https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI
https://www.youtube.com/watch?v=1Uz9NqDV5ZM
5.Budujemy latający spodek- UFO. Rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej dziecka.(wykorzystaj: papierowy talerz oraz przezroczysty okrągły pojemnik po sałatce).

23.04.- czwartek
Temat- Obserwujemy niebo
1.Utrwalenie stron ciała przy znanej piosence „O stronach prawo-lewo”.
2.Konstruujemy rakietę – wykonanie pracy przestrzennej z materiałów wtórnych (butelek plastikowych, gazet, pojemników, rolek po ręcznikach papierowych itp. Nauka planowania i kontrolowania swojej pracy.
(5-l. Wyprawka-karta nr 31 „Rakieta”)
https://www.youtube.com/watch?v=QNCxe1mknTo
https://www.youtube.com/watch?v=-Qj8IU-rlRs
3.Utrwalenie liczebników porządkowych, przeliczanie, dopełnianie do 10 – kosmiczne zadania KP3s.56-57,(5-l.KP3s.39-40,70).
4.Zabawa z wykorzystaniem mleka i zabarwionej wody.
Eksperyment badawczy przy użyciu mleka, barwionej wody oraz patyczków nasiąkniętych płynem do mycia naczyń. Tworzenie własnego obrazu z pomocą rodzica - wzmocnienie więzi rodzinnych. Obserwacja połączenia mleka z płynem do mycia naczyń- wzbudzenie ciekawości u dzieci.
5.Czternasta galaktyka - przeliczanie i sumowanie w zakresie 14-KP3s.92

24.04.- piątek
Temat- Kosmiczne gry i zabawy przedszkolaków.

1.Co już wiemy o kosmosie? – sprawdzamy nasze wiadomości.
•Co to jest kosmos?
•Jakie planety, poza Ziemią, krążą wokół Słońca?
•Która planeta ma pierścienie?
•Kto to jest astronauta?
•Jaka siła nie działa na człowieka w kosmosie?
2.Wspólne śpiewanie
https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI
https://www.youtube.com/watch?v=1Uz9NqDV5ZM
3.Spotkanie z ufoludkiem – wysłuchanie rymowanki :
Jestem Ufuś piegowaty,
mam ubranko w srebrne łaty,
a na głowie czułki dwa,
skaczę lekko: hopsa, są.
Mieszkam sobie we wszechświecie,
podróżuję w swej rakiecie.
Przyjaciela zdobyć chciałem,
więc na Ziemię przyleciałem.
Zaprzyjaźnić chcę się z wami,
choć jesteście jeszcze mali.
Złego nic mi nie zrobicie?
Czy bać muszę się o życie?
Chętnie z wami porozmawiam.
Przyjacielski ukłon składam.
Ziemia piękną jest planetą,
choć od mojej tak daleką.
Poznać wasze chcę zwyczaje
i pozwiedzać różne kraje.
Zachęcanie do wypowiadania się na temat wyglądu przybyszów z innych planet, zwrócenie uwagi na budowanie pełnych zdań.
4.My jesteśmy ufoludki – samodzielne wykonanie opasek z czółkami na głowę. (dzieci młodsze lepią z plasteliny ufoludki)
5.Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem gazet, rozwijające koordynację ruchową.
Część wstępna.
Dziecko porusza się w dowolny sposób, ostrożnie, między rozłożonymi gazetami. Na polecenie zatrzymuje się i podnosi gazetę.
Zabawa ożywiająca.
Dziecko biega potrząsając gazetą trzymaną oburącz w górze. Na klaśnięcie i hasło: Burza, dziecko zatrzymuje się i – przyjmuje dowolną pozycję – chronią się przed zmoknięciem, wykorzystując gazety.
Część główna.
Stanie w rozkroku, trzymanie oburącz złożonej gazety – w skłonie w przód wymachy gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach wyprost i potrząsanie gazetą w górze.
Klęk podparty, dłonie ułożone na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz, ręce zgięte w łokciach – opad tułowia w przód, dotknięcie gazety brodą i powrót do pozycji wyjściowej. Powtórzone ostatni raz ćwiczenie pozwoli przejść do leżenia przodem za przesuwaną gazetą.
W leżeniu przodem – unoszenie gazety trzymanej oburącz za końce (ręce zgięte w łokciach, skierowane w bok), dmuchanie na gazetę i wprowadzanie jej w ruch.
Położenie gazety na podłodze, zwinięcie jej po przekątnej w rulonik i przeskakiwanie przez nią bokiem z jednej strony na drugą, od jednego do drugiego końca.
W staniu, rulonik trzymany z przodu za końce – przełożenie nogi przez rulonik, wytrzymanie w staniu jednonóż, wykonując dowolne ruchy uniesioną nogą, a następnie powrót tą samą drogą do pozycji wyjściowej (ćwiczenie należy wykonywać prawą i lewą nogą na zmianę).
Ugniecenie gazety tak, aby powstała kulka (piłeczka) – rzuty i chwyty kulki w miejscu, w chodzie, w biegu, rzuty i chwyty z wykonywaniem dodatkowych zadań, np.: przed chwytem klaśnięcie, dotknięcie ręką podłogi, zakręcenie rękami młynka, wykonanie obrotu itp.
W leżeniu przodem – przetaczanie kulki z ręki do ręki, podrzucanie kulki oburącz, jednorącz.
Marsz z kulką położoną na głowie.
Dziecko wkłada swoją kulkę między kolana. Na sygnał skacze obunóż skokiem kangura, nie można zgubić kulki.
Część końcowa.
Marsz we wspięciu na palcach z kulką położoną na głowie, przejście do siadu skrzyżnego.
W siadzie skrzyżnym – wykonywanie skrętów głową w prawo –w tył i w lewo – w tył.
W siadzie podpartym, kolana rozchylone, kulka między stopami – podrzucanie kulki stopami, chwytanie jej rękami.
W marszu, kulka położona na dłoni (prawej, lewej) – ćwiczenie oddechowe: wykonanie wdechu nosem i próba zdmuchnięcia kulki z dłoni.

Religia

Szczęść Boże!
Proszę uzupełnić w podręczniku kolejne tematy: 40 i 41.
Kontakt do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

język angielski

Poniedziałek 20.04.2020
Hello!
Na stronie 59 w naszych książeczkach widzimy house-dom. Odszukaj gdzie jest lew Rory, Tom, Cheeky i Ellie i połącz postacie w kółeczkach z tymi, które znajdują się w domu. Czy pamiętasz nazwy pomieszczeń? Kitchen-kuchnia, bedroom-pokój sypialnia, bathroom-łazienka oraz garden- ogród. Jakie kolory widzisz w poszczególnych pomieszczeniach? Podaj ich nazwy w języku angielskim.

Zapraszam do uczestnictwa w akcji Namaluj Tęczę (zakładka pedagog), która również jest bardzo kolorowa. Czy wiesz jakie kolory ma tęcza? Nazwij je w języku angielskim.
A oto piosenka o tęczy:

 

Tydzień V 15 - 17.04

Drodzy Rodzice i Uczniowie!
Witam serdecznie po świętach.Kończymy blok tematyczny, który rozpoczęliśmy „Chrońmy przyrodę”. W razie pytań proszę o kontakt.
15.04.2020r.- środa
Temat- „Po co nam tyle koszy na śmieci”
1.Kącik badawczy - posadź cebulę i prowadź obserwacje.
2.Rozmowa Julii - próby czytania prostych zdań KP3s.62.
3.Segregujemy odpady - KP3s.64;(5-l.KP3s.41).
4.Wazon ze słoika - zabawa plastyczna. Wykonaj kolorowy wazon (plastelina, kolorowe koraliki, piórka, tasiemki, wstążki, włóczka itp.).
5.Nauka piosenki pt.:„Świat w naszych rękach - eko piosenka”
https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE
Świat w naszych rękach – eko piosenka
1.Ci co lubią segregację
Otóż oni mają rację
Gdy w osobne pojemniki
Lecą papier, szkło, plastiki
Ref.: Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat
2.A recykling trudne słowo
Chodzi o to by na nowo
Z naszych śmieci zrobić coś
Papier, plastik albo szkło
Ref.: Cały świat jest w naszych rękach….
3.Więc dorośli oraz dzieci
Posłuchajcie
Sprawą śmieci trzeba zająć się dziś
Żeby jutro dobrze żyć
Ref.: Cały świat jest w naszych rękach….

16.04.2020r.- czwartek
Temat- „Kto odpowiada za czystość na naszej planecie?”
1. Kącik badawczy- prowadź obserwacje hodowli cebuli.
2. Czysta Ziemia- opowiedz własnymi słowami o tym, jak każdy z nas może przyczynić się do tego, aby na świecie było czysto – (5-l.KP3s.45)
3. Zaznacz drogę – zabawa matematyczna, kodowanie i odczytywanie zakodowanych informacji-KP3s.64.
4. Ułóż i rozwiąż zadania matematyczne- KP3s.65,93.
5. Bukiet do wazonu - wykonaj kwiatki z plastikowej rurki do napojów i papieru.

17.04.2020r.- piątek
Temat- „ Wielki turniej odkrywców przyrody”
1.Kącik badawczy- prowadź obserwacje hodowli cebuli.
2.Utrwalenie piosenki „Świat w naszych rękach….”
3.Narysuj pszczołę i motyla- KP3s.88.
4.Turniej wiedzy z ekologii:
- Powiedz, jak można dbać o czystość na Ziemi?
- Co to znaczy „segregacja odpadów”?
- Co zanieczyszcza powietrze?
- Dlaczego drzewa są ważne?
- Czy powietrze można zabrudzić?
- Jak nazywa się człowiek, który dba o czyste środowisko?
- O czym trzeba pamiętać podczas mycia zębów?
5.Kochamy naszą planetę – praca plastyczna. Wykonaj na dużym kartonie plakat (rysunki : co dobre dla Ziemi, ekologiczne, przyjazne środowisku, dobre dla zwierząt i roślin).

Wszyscy robimy „ Eko-instrumenty perkusyjne” – wykonaj z dostępnych materiałów (puszki, butelki plastikowe oraz grochu, fasoli, kaszy, ryżu, itp.). Wsyp do puszki lub butelki różne ziarenka, zaklej otwór puszki plastrem lub zakręć butelkę, po czym ozdób papierem kolorowym. Wykorzystaj gotowe instrumenty do różnego rodzaju zabaw muzycznych.
Śpiewamy wspólnie piosenkę ekologiczną przy akompaniamencie waszych instrumentów.
Gimnastyka

J. angielski

Czwartek 16.04.2020
Kochane dzieci,
Czy pamiętacie dom/house, w którym znajduje się Cheeky monkey wraz ze swoimi przyjaciółmi? Dzisiaj nasi bohaterowie muszą udać się w pewne miejsca. Spójrz na stronę 57 w książeczce i zaprowadź ich tam, gdzie powinni pójść. Czy wiesz do jakich pomieszczeń trafili i jak się one nazywają po angielsku? Jeśli nie, to nic nie szkodzi. Podpowiem, że ich nazwy to: bedroom, kitchen, garden i bathroom.
Bye bye

Religia

16.04.
Szczęść Boże!
Temat 39. Radości nadszedł czas – Jezus żyje pośród nas
Uzupełnijcie podręcznik (str. 82 i 83).

Kontakt do nauczyciela: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Tydzień IV 6 - 8.04

Drodzy Uczniowie i Rodzice!
Bardzo dziękuję za poświęcony czas.Zaczynamy nowy krąg tematyczny .
W razie pytań proszę o kontakt ze mną telefoniczny lub mailowy, jestem do Państwa dyspozycji.

Krąg tematyczny „Chronimy przyrodę”

Czytaj więcej...

Tydzień III 30.03 - 03.04

Uwaga!
Dla oddziałów przedszkolnych i klas 0
TV 2 emituje w godzinach od 11.05 do 12.30
magazyn edukacyjny "Wesoła nauka".

Zachęcamy dzieci do oglądania programu.

Drodzy Rodzice! Drodzy Uczniowie!

Czytaj więcej...

Dodatkowe informacje